راه ترقی

آخرين مطالب

هرآنچه از کنفرانس اسنپدراگون 2019 انتظار داریم اقتصاد

هرآنچه از کنفرانس اسنپدراگون 2019 انتظار داریم
  بزرگنمايي:

راه ترقی - اسنپدراگون نام تراشه اختصاصی کوالکام است که در انواع گوشی پرچم‌دار و میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌زودی نسل جدید این پردازنده موبایل معرفی می‌شود.

تراشه‌های اسنپدراگون در قالب نسل جدید خود به‌زودی در معرض دید علاقه‌مندان به دنیای فناوری قرار خواهند گرفت و توانایی‌های آن‌ها آشکار خواهد شد. این اتفاق قرار است در کنفرانس امسال کوالکام که با نام اجلاس فناوری اسنپدراگون 2019 شناخته می‌شود رخ دهد؛ کنفرانسی که بنابر تأیید این شرکت قرار است در تاریخ سوم تا پنجم دسامبر امسال یعنی کمتر از یک ماه دیگر برگزار شود. محل برگزاری رویداد هم جزیره‌ مائوئی هاوایی خواهد بود. مقاله‌های مرتبط:
هرآنچه درباره پردازنده اسنپدراگون 855 باید بدانید عملکرد فراتر از انتظار کوالکام در تابستان 2019؛ امید به بهبود با 5G
بی‌شک مهم‌ترین بخش این کنفرانس به معرفی رسمی نسل جدید تراشه یکپارچه کوالکام یا همان نسخه‌ی جدید اسنپدراگون اختصاص دارد. نام نسل جدید تراشه اسنپدراگون به‌صورت رسمی اعلام نشده است، اما دنبال کنندگان اخبار دنیای فناوری آن را با نام Snapdragon 865 می‌شناسند. این نام توسط برند چینی 8848 که در تولید ابزارهای لوکس فعال است مورد تأیید قرار گرفت. برند مذکور چندی پیش از گوشی پرزرق‌وبرق خود به نام Titanium M6 5G رونمایی کرد؛ محصولی که بنابر ادعای سازندگان آن از وجود تراشه اسنپدراگون 865 بهره می‌برد. به هر حال هنوز اطلاعات دقیقی در مورد تراشه جدید کوالکام یا همان اسنپدراگون 865 فاش نشده است. از همین رو انتظار می‌رود در کنفرانس امسال کوالکام به‌طور کامل به این موضوع پرداخته شود. به احتمال فراوان در این تراشه شاهد وجود پردازنده گرافیکی بهینه‌شده آدرنو در کنار هسته‌های جدید پردازشی برای بخش پردازنده مرکزی آن خواهیم بود. به‌علاوه، احتمال می‌رود که قوای ارتقایافته‌ی پردازشی این تراشه در دو بخش پردازنده گرافیکی و مرکزی براساس معماری Cortex-A77 از ARM با یکدیگر ترکیب شده باشد. این تراشه قرار است جایگزین نسخه‌ی پیشین اسنپدراگون یعنی Snapdragon 855 شود؛ پردازنده‌ای که در انواع و اقسام گوشی پرچم‌دار سال 2019 مورد استفاده قرار گرفت و طبق روال مرسوم، در سال 2020 جای خود را به اسنپدراگون 865 خواهد داد.
انتظار می‌رود که علاوه بر معرفی تراشه نسل جدید اسنپدراگون از نسخه‌ی ویژه آن که به مودم 5G مجهز است هم رونمایی شود. این احتمال باتوجه به معرفی پردازنده Kirin 990 که از وجود چنین قابلیتی برخوردار است قوت می‌گیرد؛ به این دلیل که کوالکام به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار پردازنده موبایل نمی‌خواهد از قافله 5G عقب بماند. بر همین اساس انتظار می‌رود که این شرکت در کنار تراشه پرچم‌دار خود به معرفی پردازنده‌های موبایل یکپارچه و میان‌رده‌ا‌ی بپردازد که مجهز به مودم 5G هستند؛ تراشه‌هایی که می‌توانند وجود قابلیت ارتباطی 5G را برای طیف گسترده‌تری از گوشی‌های موبایل، به‌خصوص محصولات میان‌رده امکان‌پذیر سازند. در مجموع این انتظار از کوالکام می‌رود که در کنفرانس اسنپدراگون 2019 تمرکز ویژه‌ای بر قابلیت 5G داشته باشد. به‌عنوان مثال می‌توان شاهد معرفی نسخه‌ی بهینه‌شده‌ای از مودم Snapdragon X55 بود. این مودم یکپارچه که به قابلیت 5G مجهز است، ماه فوریه امسال رونمایی شد و در کنفرانس ماه آینده کوالکام می‌توان شاهد معرفی به‌روزرسانی‌های تازه‌ای برای آن بود. در کنفرانس سال گذشته همراه‌با معرفی تراشه اسنپدراگون 855 بخش عمده‌ای از تمرکز کوالکام بر معرفی قابلیت پردازش سیگنال تصویر اختصاصی این شرکت که با نام Spectra 380 شناخته می‌شود قرار داشت؛ پدیده‌ای که با نوعی هوش مصنوعی یکپارچه مبتنی بر قابلیت‌های یادگیری ماشین ترکیب شده است. انتظار می‌رود که این ویژگی‌ها در تراشه اسنپدراگون 865 هم وجود داشته باشد و حتی تا حد قابل‌توجهی ارتقا یابد. بنابراین در کنفرانس امسال هم می‌توان شاهد معرفی فرصت‌ها و پتانسیل‌های تازه برای استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌های موبایل جدید توسط کوالکام بود.
یکی دیگر از بخش‌های مهم کنفرانس سال گذشته‌ی کوالکام به معرفی نخستین تراشه اختصاصی این شرکت برای لپ‌تاپ اختصاص داشت. این تراشه که با نام Snapdragon 8cx شناخته می‌شود، در بخش پردازنده موبایل خود به Kryo 495 و در بخش پردازنده گرافیکی هم به نسخه‌ی جدیدی از Adreno 680 مجهز است. به این ترتیب شاهد افزایش کارایی این تراشه تا حد دو برابر نسبت به اسنپدراگون 855 هستیم. به‌علاوه، توان فنی این پردازنده موبایل هم به میزان 60 درصد بیشتر از اسنپدراگون 855 است. با این اوصاف، انتظار می‌رود در کنفرانس امسال شاهد معرفی نسخه‌ی بهینه‌شده‌ای از پردازنده موبایل اختصاصی کوالکام برای لپ‌تاپ باشیم؛ نسخه‌ی جدیدی که به پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی ارتقایافته مجهز بوده و قابلیت‌های پردازش ویدئو در آن هم به شکل محسوسی بهبود یافته باشد. در کنار تمام مواردی که به آن‌ها اشاره شد، شایعاتی هم وجود دارد مبنی بر اینکه احتمالا کوالکام در کنفرانس اسنپدراگون 2019 از دیگر تراشه اختصاصی جدید خود رونمایی خواهد کرد. این تراشه برای محصولات پوشیدنی مختلفی مانند ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است و احتمالا شاهد استفاده از آن در محصولات مبتنی بر پلتفرم صوتی کوالکام هم خواهیم بود. مواردی که اشاره شد، از جمله مهم‌ترین احتمالاتی هستند که شاید در کنفرانس امسال کوالکام به آن‌ها پرداخته شود. باید دید که آیا کوالکام در کنار این موارد غافلگیری دیگری را هم برای مخاطبان خود در نظر گرفته است یا تمرکز اصلی خود در کنفرانس امسال را تنها بر همین چند موضوع قرار خواهد داد. شما در مورد این کنفرانس یا رویداد اختصاصی چه نظری دارید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود را با زومیت و خوانندگان آن در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/86365/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

علی لاریجانی پیام داد

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

تصاویر کمتر دیده شده از استاد محمدرضا شجریان در جوانی

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

روسیه: توافقنامه‌های امنیتی با ایران و 3 کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

بنری که خواننده مطرح پاپ را به شدت شاکی کرد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

تو که با عاشقان درد آشنایی

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد