راه ترقی

آخرين مطالب

انجمن صنفی سراسری فرهنگ و هنر، منشور تعالی فرهنگ جامعه است فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه ترقی- چندی پیش با همراهی و مشارکت نمایندگان خانه سینما، خانه موسیقی، خانه تئاتر، انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، انجمن عکاسان ایران، انجمن صنفی طراحان گرافیک، انجمن هنرمندان سفالگر ایران، انجمن خوشنویسان ایران، انجمن ویراستاران، انجمن داستان‌نویسان، انجمن هنرمندان نقاش، انجمن تصویرگران ایران و موافقت و امضای وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌نویس تصویب‌نامه و دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت انجمن‌های فرهنگ، هنر و رسانه کشور تهیه و به هیات دولت تقدیم و یکشنبه (19 آبان‌) در جلسه هیات دولت بررسی و با اتفاق آرا تصویب شد. بر اساس این مصوبه امکان تشکیل کانون فراگیر و سراسری فرهنگ، هنر و رسانه و کانون انجمن‌های صنفی همگن برای اولین بار پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران فراهم آمده است.

مهرشاد کاظمی با تاکید بر آنکه تحقق جامعه فرهنگی در نگاه مطلوب امری سخت و با نگاه واقع‌گرایانه شاید ناممکن باشد گفت: حرکت به سمت نهادینه کردن مفهوم جامعیت جامعه فرهنگی در بدنه نظام و حاکمیت هر کشوری از آن اتفاقاتی است که نه‌تنها خواست، اراده، همیت و فعالیت هنرمندان، فرهنگیان و اصحاب رسانه را می طلبد که برای تحقق تام و تمام آن، نیازمند بازوهای یاریگر در بدنه مسئولان و مدیران کلان کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: محور و در اولویت قرار گرفتن فعالیت‌های فرهنگی در تمام بخش‌های اجرایی در کشور ما نه تنها در قانون کار که در اسناد سازمان‌های بین المللی برای هر کشوری وجود دارد. این خود نشان دهنده اهمیت فعالیت، حرفه و پیشه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه است. کار فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در کنار به گردش درآوردن چرخه اشتغال به ثمره و میوه‌ای می‌انجامد که نتیجه آن ارتقای سطح فرهنگی و بخشیدن امنیت و آرامش خاطر به عموم مردم جامعه است. تحقق این مهم امر بدیهی نیست زیرا همه مردم، دامنه مخاطبان و مشتریان واقعی تولیدات حوزه فرهنگ، هنر و رسانه به شمار می روند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران با تاکید بر این‌که تحقق تشکیل انجمن صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه فرصتی تاریخی در ذیل فعالیت‌های تمام دولت‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاامروز به شمار می‌رود یادآور شد: حالا بعد از تحقق مطالبه جامعه فعالان فرهنگ، هنر و رسانه در تشکیل انجمنی که بازتاب صدای تمام فعالان این عرصه است؛ نیازمند جدیت و ممارست بیشتر هنرمندان و فرهنگیان برای رسیدن به تولیدات کیفی و ارائه بهترین‌ها به مخاطبان هستیم.

تکمیل چرخه تحقق مسیر جامعه فرهنگی در نگاه ایده‌آل به همسویی و هم‌وزنی شکل تولیدات و جدیت هنرمندان از یک سو و همیاری و همگامی مسئولان در حمایت همه جانبه از آنها رابطه‌ای مستقیم دارد.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران زمانی که امور اجرایی در هر شاخه‌ای از جمله فرهنگ، هنر و رسانه به متخصصان این امر واگذار شود، در کنار آنکه شاهد کیفی‌ترین شکل تولیدات و آثار خواهیم بود؛ این امر بازتاب اعتمادی است که بدنه دولت به نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله بدنه فرهنگ و هنر و رسانه دارد.

وی یادآور شد: هنگامی که چنین اعتمادی میان دولت و افراد متخصص ایجاد شود، دولت و دولتمردان می توانند تمام انرژی و هم و غم خود را بر مساله قانون‌گذاری و سیاستگذاری  استوار کنند و با خارج شدن از دایره امور اجرایی و سپردن اجراییات به متخصصان حوزه‌های مختلف؛ از جمله در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، راندمان و خروجی کار خود را ارتقا دهند.

تشکیل انجمن صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه به این معنا نیست که دولت به دنبال حذف انجمن‌ها، خانه‌ها، اصناف و موسسات فرهنگی - هنری است. بلکه این امر از یک سو نشان دهنده جدیت دولت در عدم دخالتش در امور اجرایی و سپردن کار به متخصصان حوزه‌های مختلف است و از سوی دیگر وجود نهادی ثابت برای همگرا و هم صدا کردن موسسات، خانه‌ها و انجمن‌های مردم نهاد در حوزه فرهنگ و هنر برای قدم گذاشتن در مسیری واحد برای سرعت بخشیدن به تحقق اهداف جامعه فرهنگیان، هنرمندان و اهالی قلم و رسانه است.

وی گفت: در حقیقت رسالت فعالیت و تولیدات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بار بخش مهمی از تحقق جامعه فرهنگی در نگاه آرمانی را به دوش می کشد. زمانی که این افراد نسبت به آینده و امنیت شغلی خود و توجه به مطالبات و محقق شدن آنها ایمان داشته باشند، در حرکت به سمت گسترش فرهنگ جامعه و ارتقای سطح آن میان عموم افراد به واسطه تولیداتشان در تمام عرصه های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای کوتاهی نخواهند کرد و با جدیت و پشتکار مثال‌زدنی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/87802/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سیل برای دبی گران تمام شد

گلزن پرسپولیس هم مصدوم شد

گولسیانی: علت تعویضم مصدومیت نبود

توضیح امید عالیشاه در مورد شدت مصدومیتش

ستاره بایرن: به‌به، منتظر تونی‌های رئال هستم!

اوسمار: بازی در آبادان مقابل نفت همیشه دشوار است

بررسی عملکرد لژیونرها در هفته اخیر

عالیشاه: فکر نمی‌کنم مشکلم جدی باشد

آنچه در پایان بازی صنعت نفت و پرسپولیس رقم خورد

بازیکنان پرسپولیس بدون مصاحبه از میکسدزون خارج شدند

سردار آزمون به میلان رسید

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود