راه ترقی

آخرين مطالب

واکنش تند سپاهان به اتهام بزرگ استقلال/ بسته پیشنهادی فدراسیون فوتبال ایران به برانکو ورزشی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- باشگاه استقلال رسما خواهان تغییر ساعت بازی برابر شهر خودرو در لیگ برتر ایران شد. کانال رسمی باشگاه استقلال در این خصوص نوشت: درخواست رسمی باشگاه استقلال جهت تغییر ساعت برگزاری مسابقه استقلال مقابل شهر خودرو در روز پنج‌شنبه 14 آذر 98 برای سازمان لیگ ارسال شده است. باشگاه استقلال عصر دیروز طی نامه‌ای از سازمان لیگ خواسته است که در صورت امکان ساعت بازی روز پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی از ساعت 15 به ساعتی دیرتر تغییر داده شود. در این مورد باید منتظر پاسخ رسمی سازمان لیگ بود.

- فدراسیون فوتبال بسته پیشنهادی جدیدی را به برانکو ایوانکوویچ ارائه کرده اما مرد کروات که گرفتن طلبش از پرسپولیس را هدف اصلی قرار داده فعلا پاسخی به این پیشنهاد نداده است. در حالیکه فدراسیون فوتبال ایران پیگیر فسخ قرارداد با مارک ویلموتس برای ادامه همکاری در تیم ملی است بسته جدیدی را به برانکو ایوانکوویچ پیشنهاد کرده است. مسئولان فدراسیون فوتبال قصد دارند نظر سرمربی پیشین پرسپولیس را برای عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال پس از فسخ با سرمربی فعلی بلژیکی جلب کنند. 
برانکو برای نشستن روی نیمکت تیم ملی خواهان عقد قرارداد سه ساله شده و عنوان کرده است باید مطالبات او از پرسپولیس و مالیاتش بابت حضور در این تیم پرداخت شود. فدراسیون فوتبال با عقد قرارداد بلندمدت با این مربی موافقت کرده است اما به برانکو اعلام کرده تنها حاضر به پرداخت مالیات 220 هزار یورویی اوست و طلبش را از پرسپولیس بگیرد. برانکو هنوز پاسخ مدیران ارشد فدراسیون را نداده است تا تکلیف آینده نیمکت تیم ملی را روشن کند. این در حالی است که سرمربی پیشین پرسپولیس حاضر به بازگشت به جمع سرخپوشان پایتخت نشده و حضور در تیم ملی را اولویت خود عنوان کرده است.

- بعد از دیدار سپاهان و استقلال که مشخص شد محمدحسین زاهدی فر داور مسابقه پنالتی واضح را برای آبی ها نگرفته، اعتراضات گسترده ای از سوی مقامات باشگاه استقلال در رسانه ها مطرح شد. حالا اما ادامه دار شدن این فضای رسانه ای باعث تکدر خاطر سپاهانی ها شده است. رضا فتاحی، سرپرست تیم سپاهان در واکنش به این مسائل به گفت: قبل از هرچیز باید درباره شادی اعضای تیم بعد از گل دوم خودمان صحبت کنم. شما می دانید وقتی در چهارمین دقیقه از وقت اضافی یک تیم به گل می رسد و آن گل تیم را از شکست مقابل استقلال رهایی می دهد، شرایط خاصی حکم فرما می شود و شادی کردن مساله ای عادی تلقی می شود. البته هیچ کدام از اعضای تیم ما شادی غیرمتعارفی انجام ندادند و مثل برخی تیم ها مربی مان را جلوی نیمکت بابت کسب تساوی روی هوا نینداختیم! پس این مساله عجیب نیست.
وی ادامه داد: برای ما عجیب است که یک پنالتی برای استقلال نگرفتند و آنها همه چیز را زیر پا گذاشته و سعی دارند فضا را متشنج کنند. سرمربی تیم ما بعد از بازی شهامت داشت و اعلام کرد که داور در صحنه پنالتی اشتباه کرده است. اما کاش آن پنالتی از سوی آقای زاهدی فر گرفته می شد تا از آن پس داور بتواند با آرامش کارش را ادامه دهد و برای سرپوش گذاشتن روی آن اشتباه بلاهای بدتری از سر ما نیاورد. بعد از آن شرایطی که بر بازی حکمفرما شد، خطای پنالتی روی میرزایی نادیده گرفته شد و داور از اخراج روزبه چشمی و عارف غلامی دو بازیکن استقلال هم چشم پوشی کرد. 
سرپرست سپاهان همچنین گفت: مساله دیگر اینکه ما فیلم هایی از حرکات برخی مربیان استقلال بعد از گل دوم استقلال داریم که از عرف به دور است. آنهایی که بعد از گل جلوی نیمکت ما آمدند و حرکات زشتی کردند و حتی یکی از مربیان استقلال بارها بعد از پایان بازی از آقای قلعه نویی عذرخواهی کردند. ما تصاویر این حرکات زشت را داریم اما آقای قلعه نویی اجازه ندادند که این فیلم ها را منتشر کنیم. فتاحی با اعلام هشدار به مسئولان استقلال تاکید کرد: اگر استقلالی ها به هوچی گری رسانه ای خود ادامه بدهند، برخلاف میل باطنی و البته دستور سرمربی تیم مجبور می شویم فیلم هایی که از اقدامات مربیان استقلال داریم را روی سایت باشگاه بگذاریم تا همه متوجه شوند چه حرکات زشتی انجام شده است.
وی درباره اشتباهات داوری علیه سپاهان در بازی های گذشته بیان کرد: تمام کارشناسان داوری بر این موضوع صحه گذاشتند که پنالتی پارس جنوبی مقابل ما به اشتباه گرفته شده؛ پنالتی ای که ما را از برد محروم کرد و البته باعث شد رکورد گل نخوردن مان هم شکسته شود. با این حال یکماه از آن مسابقه گذشته و هرگز فضای رسانه ای فوتبال را آلوده نکردیم چون اعتقاد داریم اشتباه داوری جزئی از فوتبال است. فتاحی در پایان افزود: استقلالی ها ظاهرا یادشان رفته که در بازی با تراکتور در شهر تبریز باید مهاجم خارجی شان در همان دقایق ابتدایی اخراج می شد. اتفاقی که یک اشتباه داوری بود و استقلال از آن سود برد. پس مسئولان استقلال بهتر است در این شرایط دست از چنین اقداماتی بردارند.

- فتحی در مصاحبه ای گفته است:" اشتباهاتی که در بازی سپاهان و استقلال رخ داد برای هیچکدام از اهالی فوتبال قابل درک نیست. من واقعا متعجبم که چرا زاهدی فر خطای پنالتی کی روش را اعلام نکرد در حالی که در چندمتری صحنه ایستاده و مگر می شود این هند را ندیده باشد؟ تصاویر تلویزیونی منتشر شده از این صحنه نشان می دهد حرف فتحی چندان هم بیراه نیست چرا که داور که اتفاقا قد و قامت بلندی نیز دارد رو به صحنه و مسلط به اوضاع به نظر می آید و تقریبا محال است که هند استنلی کی روش 190 سانتیمتری را ندیده باشد.  فتحی در این باره پا را فراتر گذاشته و می گوید:" نمی توان اسم این کار را اشتباه داوری گذاشت بلکه یک تخلف بزرگ روی داده است."
در شکایتنامه ای که استقلال برای فدراسیون فرستاده از همین واژه "تخلف" استفاده شده که البته بارمعنایی شدیدی ندارد اما آنچه که مدیرعامل استقلال قصد اشاره و حتی القای آن را دارد این است که داور بازی به عمد این صحنه را پنالتی اعلام نکرده است. موضوعی که کمتر مدیری در فوتبال ایران جرات به زبان آوردن آن را داشته است. به صورت طبیعی و با توجه به بزرگی اتهام، فدراسیون فوتبال باید به سرعت نسبت به حرف های فتحی واکنش نشان بدهد و حرف های قانع کننده ای در توجیه اتفاق روی داده، داشته باشد. نکته اینجاست که با توجه به تذکرات باشگاه استقلال پیش از انجام بازی، حالا آن ها دست بالا را نسبت به کمیته داوران و فدراسیون فوتبال دارند به خصوص که زاهدی فر دو اشتباه بسیار کلیدی و تعیین کننده علیه استقلال داشته است.
این اولین باری نیست که در این فصل نسبت به مسایل داوری اظهارنظرهای این شکلی صورت می گیرد. قبل تر گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس اعلام کرده بود:" ما دوست داریم نتیجه بازی ها در زمین تعیین شود." او بابت این اظهارنظر بلافاصله به کمیته انضباطی احضار و یک بازی از حضور روی نیمکت محروم شد اما فدراسیون زیربار موضوع اشتباه عمدی داوری نرفت. حالا این بار این اتهام از سوی بالاترین مقام باشگاه استقلال مطرح شده و واکنش فدراسیون فوتبال نیز باید متناسب با آن و البته در جهت قانع کردن افکار عمومی باشد.

- مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پیش از آغاز مراسم برترین‌های فوتبال آسیا در دیدار با شیخ سلمان تأکید کرد که علیرضا بیرانوند شایسته دریافت توپ طلای آسیاست. مراسم برترین‌های فوتبال آسیا از ساعت 14:30 امروز (دوشنبه) در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد که فوتبال ایران در پنج بخش کاندیدای دریافت جایزه است. یکی از جوایز مهم این مراسم نیز به بهترین بازیکن سال آسیا تعلق دارد که علیرضا بیرانوند در کنار توموآکی ماکینو، مدافع اوراوا رد دایموندز و تیم ملی فوتبال ژاپن و اکرم عفیف، مهاجم السد و تیم ملی قطر کاندیدا شده است. پیش از شروع مراسم صحبت‌هایی به میان آمد که علیرضا بیرانوند شانسی برای کسب این جایزه ندارد. گویا این موضوع را هم مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پیش از مراسم به اطلاع بیرانوند رسانده است.
با این حال در دیداری که مهدی تاج با شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت، خطاب به او گفت:
 تمام دنیا می‌دانند علیرضا بیرانوند بهترین دروازه‌بان آسیا و شایسته توپ طلاست.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/88031/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

شانس آخر بوکسورهای ایران برای المپیکی شدن

کنت باید ادعای ویسی را بار دیگر اثبات کند

آمار تحسین برانگیز خیبر برای صعود به لیگ برتر

مک آلیستر: وقت واکنش لیورپول فرا رسیده

سه پست مختلف برای بازیکن مورد علاقه ساکت!

عیسی به دنبال رکورد دست نخورده شهاب زاهدی

هت‌تریک هجومی عبدی برای گلزنی به ذوب آهن

پوریا سرآبادانی گربه سیاه فولاد خوزستان

لحظه تکل شدید عالیشاه روی پای عمری

کنعانی‌زادگان به دنبال عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ

ماشاریپوف وظایف مهدی‌پور را بر عهده گرفت!

اندونگ: عاشق راموس و البته استقلال خوزستانم!

علیرضا رضایی: نباید در انتخاب بین یزدانی و قاسمپور دخالت کرد

نساجی کاری را کرد که تا به حال انجام نداده بود!

آشوبی: پرسپولیس صاحب یک دروازه‌بان شایسته شد!

لطیفی: اختلاف مجیدی و سعادتمند یک جام از ما گرفت

جای خالی عنایتی در پوستر برگزیدگان آسیا

یازدهمی رضا علیپور در جام جهانی سنگ‌نوردی چین

اولین قهرمانی تاریخ العربی مقابل حریف مجیدی!