راه ترقی

آخرين مطالب

آتش زدن ورودی کنسولگری ایران در نجف/ هشدار روسیه درباره تلاش ها برای کشاندن عراق به سوی تقابل با ایران سياسي

آتش زدن ورودی کنسولگری ایران در نجف/ هشدار روسیه درباره تلاش ها برای کشاندن عراق به سوی تقابل با ایران
  بزرگنمايي:

راه ترقی- شبکه‌های و رسانه‎های سعودی مانند «الحدث» و «العربیه»، بامداد چهارشنبه مدعی شدند که ساختمان کنسولگری ایران در نجف اشرف بار دیگر دچار آتش‎سوزی شد.
رسانه‎های ذکر شده مدعی شدند که در پی آتش زدن لاستیک ماشین در برابر کنسولگری ایران در نجف، آتش به درب اصلی این کنسولگری سرایت کرده و آتش گرفته است.
روز یکشنبه گذشته نیز کنسولگری ایران در نجف مجددا آتش گرفته بود و شبکه‌های سعودی العربیه و الحدث اولین منابع خبری بودند که آتش گرفتن کنسولگری ایران در این شهر را مخابره کردند.
چهارشنبه گذشته نیز گروهی از مهاجمین نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.

هشدار روسیه درباره تلاش ها برای کشاندن عراق به سوی تقابل با ایران
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نسبت به تلاش‌ بیگانگان برای کشاندن عراق به سوی تقابل با ایران هشدار داد.
بنابر گزارش خبرگزاری تاس، «واسیلی نبنزیا » دیروز ( 12 آذرماه) در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوضاع عراق گفت: ما نگران تاثیر منفی احتمالی وضعیت سیاسی عراق هستیم؛ وضعیتی که نتیجه برخی تلاش‌ها برای دامن‌زدن و افزایش تنش‌ها در اطراف ایران است.
وی افزود: تلاش‌ها برای درگیر کردن (دو طرف) به سوی یک تقابل منطقه‌ای، اوضاع داخلی عراق را بی ثبات می‌کند. عراق این حق را دارد تا روابط عادی با همسایگانش داشته باشد و در مسیر توسعه آن گام بردارد. هیچ‌کس حق ندارد این روابط را تضعیف کند.
« کلی کرافت » نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در این جلسه،‌ بدون اشاره به نام کشوری، از همسایگان عراق خواست از مداخله در امور داخلی بغداد خودداری کنند.
همچنین « جنین هنیس پلاسچارت » نماینده سازمان ملل متحد در عراق نسبت به بروز بحران اعتماد در این کشور به دلیل طولانی‌شدن عدم تحقق وعده‌های داده شده، ابراز نگرانی کرد و گفت: نه فقط دولت، بلکه همه سیاسیون باید برای اصلاحات، مسئولیت بپذیرند.
وی در گزارشی به آخرین شرایط این کشور پس از اعتراضات اخیر اشاره کرد و افزود: این اعتراضات، ابتدا توسط جوانان کلید خورد تا صدای ناامیدی آنها از چشم‌انداز ضعیف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و آرزوهای بزرگشان برای فردایی بهتر، به دور از فساد و منافع حزبی و به دور از مداخلات خارجی شنیده شود.

اعتراف عامل فتنه در نجف
جوان عراقی که در شبکه سعودی العربیه حدث فیلمی از وی منتشر کرده بود که در آن فیلم مدعی شده بود در مرقد شهید آیت الله محمدباقر حکیم در نجف توسط ایرانی ها شکنجه شده است، با انتشار ویدئویی تمام اظهارات خود را تکذیب کرد.
این جوان عراقی در ویدئویی که از سوی شبکه العربیه حدث منتشر شد مدعی شده بود که صدها نفر از شهروندان عراقی در مرقد شهید آیت الله حکیم بازداشت بودند و دلیل حمله و به آتش کشیدن این مرقد آزاد کردن زندانیها بود، وی همچنین مدعی شده بود که در مرقد آیت الله حکیم توسط شماری ایرانی شکنجه شده بود.
این جوان عراقی اخیرا با انتشار ویدئویی اذعان کرده که تمام اظهارات پیشین وی کذب بوده است وی تصریح کرد: در میدان الصدرین نزدیک به مرقد آیت الله حکیم یک نفر از وی درخواست کرد که در گفتگو با رسانه ها ادعای شکنجه توسط ایرانی ها و زندانی بودن شماری عراقی در مرقد آیت الله حکیم را مطرح کند.
وی در پاسخ به این سوال که انتشار اکاذیب فوق چه سودی دارد تصریح کرد: نجف به آشوب کشده شود.

بهره‌برداری داعش از اعتراضات عراق
یکی افسر سرویس اطلاعاتی عراق خبر داد که اسنادی موثق از طرح داعش و حامیان آن برای حمله به برخی زندان‌ها وجود دارد.
روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که عناصر داعش قصد دارند عملیات بزرگی را برای یورش به زندان‌های عراق انجام دهند و هزاران نفر از عناصر بازداشتی از جمله چندین سرکرده خود را فراری دهند. گفتنی است که بیش از هجده هزار عنصر از گروههای تروریستی مختلف در زندان‌های عراق حضور دارند.
به گزارش این روزنامه، بازداشت این هجده هزار نفر، حاصل بیش از پانزده سال تعقیب گروه‌های مختلف تروریستی از جمله گروه‌های «القاعده»، «انصار السُنّة»، «داعش»، «الجیش الاسلامی»، «جیش الراشدین»، «جیش الفاتحین»، «حماس العراق» و «جیش المصطفى» است که طی این بازه زمانی، شمار زیادی از سرکرده‌های این گروه‌ها بازداشت و روانه زندان شدند.
شهر الناصریه در 375 کیلومتری جنوب بغداد قرار دارد و مرکز استان «ذی قار» عراق است. بافت این شهر، قبیله‌ای است و ساکنان آن، با وجود برخورداری این استان از میادین نفتی، با بیکاری و فقری گسترده‌ روبه‌رو هستند.
بنا بر این گزارش، این مسائل سبب شده است که حضور ساکنان الناصریه در اعتراضات جنوب عراق پررنگ باشد؛ چرا که میدان «الحبوبی» این شهر، از آغاز اعتراضات، شاهد حضور گسترده معترضان بوده و هست.
الاخبار ادامه داد، اعتراضات در الناصریه در بدو امر، مسالمت‌آمیز و بسیار منضبط بود و معترضان شعارهایی برای اصلاحات در عراق سر می‌دادند، ولی از 28 آبان ماه گذشته، در شبکه‌های اجتماعی صفحات جعلی ایجاد شد که بیشتر از خارج ادامه می‌شد و در این صفحات، بر طبل افزایش دامنه اعتراضات کوبیده شد.
این صفحات مجازی، علنا حمایت از گروه کوچکی از افراد نقابدار را کلید زدند که برخی از منازل مسئولان دولتی را به آتش کشیده بودند. این تبلیغات هدفمند، کار را به جایی رساند که دولت مرکزی عراق مجبور شد نیروهای امنیتی بیشتری به این شهر اعزام کند.
به گزارش این روزنامه، از هفتم آذر ماه، نقابداران در الناصریه، با نیروهای امنیتی درگیر شدند و همین مسئله باعث درگیری‌های گسترده‌ای شد و در پی آن، نیروهای امنیتی مجبور شدند از این شهر خارج شدند. این در حالی بود که شمار زیادی از جوانان به سمت مرکز پلیس الناصریه حرکت کردند تا به آن حمله کنند.
یکی از افسران سرویس اطلاعاتی عراق به الاخبار گفت که هدف از این درگیری‌ها، «ایجاد خلأ امنیتی بود که از رهگذر آن، دهها نفر از عناصر داعش بتوانند از طریق مناطق بیابانی حرکت کنند و خود را به زندان "الحوت" برسانند و وارد آن شوند».

اجازه نمی‌دهیم داعش بار دیگر امنیت عراق را تهدید کند
نائب رئیس الحشد الشعبی عراق با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهای این سازمان با تعهد جدی به مسئولیت خود هرگز اجازه بازگشت داعش برای تهدید امنیت و ثبات کشورشان را نمی‌دهند.
«ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق روز سه شنبه بر آمادگی یگان‌های این سازمان در مقابله با هسته‌های داعش در همه استان‌های عراق تاکید کرد.
در بیانیه دفتر معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی آمده است: ابومهدی المهندس در عیادت از هاشم احمد حنتوش التمیمی، فرمانده تیپ 20 الحشد الشعبی تاکید کرد: حضور فرماندهان الحشد الشعبی در خط مقدم مجاهدین و ریخته شدن خون آنها در کنار دیگر مبارزان، گواه احساس و تعهد بالای آنها به مسئولیت، میهن و مردمشان است.
به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی بر آمادگی این سازمان برای مقابله با هسته‌های داعش در همه استان‌هایی که مشمول عملیات «اراده پیروزی» علیه بقایای تروریست‌هاست، تاکید کرد و گفت: ما هرگز و تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم بود که داعش بازگردد و امنیت کشور و ملت ما برای بار دیگر تهدید کند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/88185/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد