راه ترقی

آخرين مطالب

روزی 933 میلیون تومان! نوشتارها

روزی 933 میلیون تومان!
  بزرگنمايي:

راه ترقی - جام جم / متن پیش رو در جام جم منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
اگر دستمزد 28میلیاردی ویلموتس را تقسیم بر تعداد روزهای حضور او در کنار تیم ملی کنیم همین عددی می‌شود که در تیتر ذکر کردیم و اگر غرامت 2میلیون یورویی به آن اضافه شود، این عدد به روزی 8/1میلیارد تومان می‌رسد
پس از هفت ماه بالاخره تمام شد. بدون شک قرارداد با مارک ویلموتس یکی از عجیب‌ترین و تاریک‌ترین قراردادهایی بود که در تاریخ فوتبال ایران بسته شد. حالا فدراسیون هرچقدر هم که بهانه و بند و تبصره بیاورد؛ اما همه می‌دانند که این، ترکمنچایی بود که در این وضعیت بد اقتصادی ضربه بزرگی بر پیکره فوتبال و اقتصاد ایران زد.
مهدی تاج که از هنگ‌کنگ راهی ترکیه شده بود سرانجام روز گذشته با نماینده ویلموتس مذاکرات نهایی را انجام داد تا پس از جلسات طولانی و فشرده بر سر فسخ قرارداد به توافق نهایی برسد. توافقی که بدون شک شامل خسارت‌های مالی و غرامت و خسارت هم خواهد بود حتی اگر مسئولان فدراسیون در بوق و کرنا کنند که برای فسخ، رقمی را پرداخت نخواهند کرد. مسئولان فدراسیون فوتبال اگر از قراردادی که بسته‌اند مطمئن هستند، چه خوب است که قرارداد ویلموتس و بند قرارداد حق فسخ را منتشر کنند تا خیال میلیون‌ها ایرانی از این راحت شود که بیشتر از این، پولی از جیبشان به تاراج نرفته است.
پول نقد در ترکیه
مارک ویلموتس با ناز و ادای فراوان سرمربی تیم ملی شد. او برای آنکه قبول کند سرمربی ایران شود، شرط و شروط فراوانی گذاشت و فدراسیون با همه آنها موافقت کرد. مربی نه‌چندان مطرحی که به اندازه یک دهم کارلوس کی‌روش هم برای ما مفید نبود، دو برابر کی‌روش با ما قرارداد بست با این تفاوت که کی‌روش تمام زمانش در ساختمان PEC صرف تیم ملی و برنامه‌های تاکتیکی و بازیکنان تیم می‌شد؛ اما مارک ویلموتس این پول را برای اقامت در بلژیک و تفریح در کنار خانواده گرفت و این ماجرا را تلخ‌تر می‌کند.
تایید در بروکسل
دفتر نمایندگی ایران در بروکسل روز 22 می (اول خرداد) تایید کرد که مارک ویلموتس پذیرفته سرمربی تیم ملی ایران شود. یک هفته بعد او در تهران در حضور عکاسان قراردادش را به صورت نمادین امضا کرد.
مستقر در بلژیک!
آن روزها هنوز کسی نمی‌دانست قرارداد با ویلموتس چه بندهایی دارد و چه آزادی‌های عجیبی به این مربی می‌دهد. آن روزها هنوز هیچ کس نمی‌دانست که مربی تیم ملی قرار است کاملا در بلژیک مستقر باشد. آن روزها هنوز کسی به دنبال تعداد روزهای حضور ویلموتس در ایران نبود.
آغاز کار
ویلموتس، همکارانش را به تهران آورد و تیم ملی برای دو بازی دوستانه آماده شد. برد 5 بر صفر تیم ملی در بازی 16 خرداد مقابل سوریه و همین طور تساوی یک – یک در بازی مقابل کره جنوبی در بازی 21 خرداد، همه را سر ذوق آورد. آن روزها همه درباره تحول تیم ملی و عطش تیم برای بازی هجومی حرف می‌زدند. هنوز هم مفاد قرارداد ویلموتس برای کسی جالب نشده بود.
سفر به بلژیک
ویلموتس بلافاصله بعد از بازی با کره، در سکوت مطلق، ایران را ترک کرد. هنوز کسی روی سفرهای متعدد او به بلژیک حساس نشده بود و این، ایده‌آل فدراسیون فوتبال بود که کسی سراغ حاشیه‌های قرارداد ویلموتس نرود.
2 میلیون یورو
ویلموتس پیش از بازی با عراق به فدراسیون فوتبال ایران گفته بود که دیگر سرمربی تیم ملی نیست. فشارهای او موجب شد یک هفته قبل از بازی با عراق دو میلیون یورو در ترکیه تحویل او شود؛ اما او باز هم نمی‌خواست بیاید. مخالفت او و اصرار و خواهش فدراسیون از سوی مقابل در نهایت به سفر او به تهران منجر شد آن هم 3 روز قبل از بازی با عراق. تیم ملی یک روز بعد (21 آبان) راهی اردن شد تا نتیجه بلاتکلیفی و بی‌برنامگی را در زمین بازی ببینیم.
6 بازی با ویلموتس
تیم ملی ایران در زمان حضور مارک ویلموتس جمعا 6 بازی انجام داد که شامل 2 دیدار تدارکاتی مقابل سوریه (برد 5 بر صفر در 16 خرداد) و کره جنوبی (تساوی یک – یک در 21 خرداد) و همین طور 4 بازی رسمی مقدماتی جام جهانی مقابل هنگ‌کنگ (برد 2 بر صفر در 19 شهریور)، کامبوج (برد 14 بر صفر در 18 مهر)، بحرین (شکست یک بر صفر در 23 مهر) و عراق (شکست 2 بر یک در 23 آبان) می‌شد. در حقیقت ویلموتس برای همین 6بازی کلی پول از ما گرفت.
30 روز اردوی تیم ملی
ویلموتس در مجموع 7 ماه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران، مجموعا 30 روز کنار تیم ملی بود که بخشی از آن در تهران و بخشی هم در اردوی خارجی گذشت. 6 ماه دیگر او در بلژیک و کنار خانواده بود؛ اما از فدراسیون فوتبال ایران حقوق می‌گرفت. حقوقی بسیار خوب.
اعداد و ارقام وحشتناک
اگر ادعای قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره غرامت ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران درست باشد (که دور از حقیقت هم به نظر نمی‌رسد) و اگر او علاوه بر 2 میلیون یورویی که در ترکیه از ما گرفت، دو میلیون یورو هم به عنوان خسارت از ما دریافت کند، سرمربی بلژیکی و سابق تیم ملی مجموعا 4 میلیون یورو از ما گرفته که با احتساب یورو 14هزار تومانی ویلموتس 56 میلیارد تومان از ما پول گرفت. به عبارت ساده‌تر او ماهی 8 میلیارد تومان از ما دستمزد دریافت کرد تا در کنار خانواده‌اش باشد. یعنی روزی حدود 266 میلیون تومان و ساعتی 1/11 میلیون تومان گرفت تا در بلژیک خوش باشد!
اگر قرار باشد به ازای زمانی که برای تیم ملی گذاشت پول بدهیم، باید این اعداد و ارقام را در عدد 7 ضرب کنیم چون او مجموعا 30 روز (یک ماه) در کنار تیم ملی بود و این همه پول گرفت. یعنی اگر قرار باشد به ازای هر روز کار او در کنار تیم ملی پول پرداخت کنیم باید 56 میلیارد را به 30 روز حضور او در کنار تیم ملی تقسیم کنیم که رقمی وحشتناک می‌شود. یعنی روزی 86/1میلیارد و ساعتی 7/77 میلیون تومان! (شما محاسبه کنید با حقوق ساعتی ویلموتس می‌شود حقوق ماهیانه چند کارمند را تامین کرد)
اگر بنا باشد 6 ماه اقامت ویلموتس در بلژیک و حضور کنار کانون گرم خانواده‌اش را هم وارد محاسبه کنیم او برای هر ماه 8 میلیارد و برای هر روز 6/266 میلیون تومان از ما گرفته است.
تازه اگر قرار باشد ادعای فدراسیون فوتبال را درباره پرداخت نکردن غرامت به سرمربی بلژیکی بپذیریم (که خیلی دور از واقعیت به نظر می‌رسد)، باز هم اعداد و ارقامی که به این مربی پرداخت کرده‌ایم نجومی و سرسام‌آور است. حتی اگر همان دو میلیون یورو پرداخت شده در ترکیه را مبنای محاسبه قرار دهیم و فرض را بر این بگیریم که یک ریال دیگر هم به این مربی پرداخت نخواهد شد (فرض غیرواقعی)، باز هم محاسبه اعداد موجب می‌شود سردرد بگیریم!
اگر همان دو میلیون یورو را مبنای محاسبه قرار دهیم، ما برای یک ماه حضور ویلموتس در کنار تیم ملی 28 میلیارد تومان پرداخته‌ایم که این رقم یعنی روزی 933 میلیون تومان!
و اگر قرار باشد روزهای حضور او کنار خانواده‌اش را هم وارد بازی کنیم او ماهی 4 میلیارد و روزی 3/133 میلیون تومان از حساب بیت‌المال نوش جان کرده است.
تازه به همه این پولهای بی‌ز‌بان باید پول بلیت بیزنس رفت و برگشت (مجموعا 5 سفر) به بروکسل و هزینه اقامت در تهران را هم اضافه کنید که با حداقل‌ها چیزی در حدود نیم میلیارد تومان (ناقابل) خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/88308/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

تعظیم روز ارتش

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان