راه ترقی

آخرين مطالب

پدر عروس احمدی‌نژاد کاندیدای مجلس از حوزه اوین؟ نوشتارها

پدر عروس احمدی‌نژاد کاندیدای مجلس از حوزه اوین؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی - آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
باز هم نشاط و فعالیت در گروه‌های سیاسی فعال شد و آنها فعالیت عمده خود را معطوف به تلاش برای راه یافتن کاندیداهایشان مانند مسعود زریبافان به مجلس کرده‌اند و باز هم گروهی که همیشه در چنین فضاهایی باید خودنمایی کند وارد عمل شد. این بار پروژه عفو مشایی و بقایی را در دستور کار قرار دادند تا به یادآوری حیات سیاسی اطرافیان احمدی‌نژاد بپردازند. در انتخابات مجلس تعدادی از دولتمردان احمدی‌نژاد ثبت نام کردند اما از آنجا که عملکرد آنها چنان نبود که مورد توجه باشند، بنابراین باید راهی برای متوجه کردن اذهان به سمت این جریان انتخاب می‌شد که ظاهرا مانند بسیاری مواقع از روش انتشار اخبار هیجانی که صحت آن مشخص نیست استفاده کردند. به مناسبت هفته وحدت تعدادی از محکومان و زندانیان مورد عفو رهبر انقلاب قرار گرفتند. براساس اخباری که در رسانه‌ها منتشر شد، نام افرادی از جمله حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی هم جزو عفوشده‌ها قرار داشته است. مهران عبدا...‌پور، وکیل حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌ مشایی، در پاسخ این سوال که آیا تا به حال خبری از عفو یا کاهش محکومیت در خصوص موکلان او ابلاغ شده، گفت: نه، تا به حال چیزی ابلاغ نشده است. عبدا...‌پور همچنین درباره خبری مبنی بر اینکه موکلانش از تابستان به دلیل بیماری بیرون از زندان بسر می‌برند توضیح داد: آقای مشایی در حال حاضر در زندان حضور دارد. او در مورد وضعیت حمید بقایی هم گفت: آقای بقایی به دلیل عارضه قلبی و عوارض ناشی از آن در بیمارستان بستری است. وکیل حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی درباره احتمال وجود نام مشایی و بقایی در فهرست عفو رهبری تاکید کرد که از این موضوع اطلاعی ندارد.
مشایی مجلس را دور زد، به اوین رسید
در انتخابات 90 شنیده شد که مشایی پدر عروس احمدی‌نژاد بی‌میل به حضور در مجلس نیست. در آن برهه سعید حدادیان مداح معروف گفت: «در صورت حضور در مجلس شک نداشته باشید همواره در صندلی پشت سر او خواهم نشست که باید منتظر ماند و دید در آینده آقای مشایی در انتخابات مجلس شرکت خواهد کرد یا خیر و همچنین او می‌تواند تایید صلاحیت شورای نگهبان را کسب کند یا خیر؟» در انتخابات مجلس سال دهم یعنی سال 94 زمزمه کاندیداتوری مشایی برای حضور در بهارستان شنیده شد. برخی سایت‌ها در آن مقطع نوشتند: «اسفندیار رحیم مشایی از حوزه‌انتخابیه تهران به همراه نیکزاد، بقایی و رضا داوری کاندیدای مجلس می‌شوند» و حالا نام نویسی برای مجلس یازدهم است و مشایی اگر چه اجازه نام نویسی ندارد اما نام خود را بر سر زبان‌ها اندخت. مشایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با همراهی محمود احمدی‌نژاد در وزارت کشور حاضر و کاندیدای ریاست جمهوری شد اما شورای نگهبان صلاحیت وی را تایید نکرد. او در زمان شهرداری محمود احمدی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود. در دولت اول احمدی‌نژاد مشایی معاونت وی و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران را برعهده داشت. وی در تیرماه 1388 معاون اول رئیس‌جمهور شد، اما پس از یک هفته استعفا داد و ساعتی بعد از سوی احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس دفتر ریاست جمهوری منصوب شد. از وی به‌عنوان یار همیشگی محمود احمدی‌نژاد یاد می‌شود. رحیم‌مشایی از سوی اصولگرایان منتقد دولت احمدی‌نژاد به رهبری طیف موسوم به جریان انحرافی متهم می‌شود. مشایی در پاییز 1393 مدعی شد به منظور حمایت مجدد اصولگرایان از محمود احمدی‌نژاد، برای همیشه از فعالیت‌های سیاسی خداحافظی کرده ‌است. در نهایت 26 اسفند 96 اسفندیار رحیم مشایی بازداشت شد. این بازداشت پس از اعتراض‌های میدانی و رسانه‌ای او به موضوع بازداشت حمید بقایی رخ داده است. غلامحسین اسماعیلی رئیس وقت کل دادگستری استان تهران اعلام کرد براساس نتیجه دادرسی در سه فقره اتهامی اسفندیار رحیم مشایی، اتهام اول دایر بر اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به استناد ماده 610 قانون مجازات اسلامی است که براساس آن وی به تحمل 5 سال حبس محکوم شد. بنابر اعلام رئیس کل دادگستری تهران، مشایی، در ارتباط با عنوان اتهامی دیگر دایر بر تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس و در مورد اتهام ردیف سوم دایر بر توهین به مقامات قضائی به سبب انجام وظیفه، به تحمل 6 ماه حبس محکوم شد. اسماعیلی تاکید کرد: در مجموع مجازات مشایی 6سال و نیم است، اما چنانچه همین رای مورد تایید دادگاه تجدیدنظر قرار بگیرد و تغییری در آن حاصل نشود به موجب قانون، مجازات اشد یعنی صرفا 5 سال از حبس قابلیت اجرا خواهد داشت. حاشیه‌ها درباره مشایی حتی زمانی که در زندان است پایانی ندارد و هر از چند گاهی شایعاتی درباره او منتشر می‌شود مانند اینکه او پس از مرخصی شب‌های قدر به زندان بازنگشت و برخی شایعات فراتر بود و نوشتند او به خارج کشور رفته است اما اکنون وکیلش می‌گوید مشایی در زندان است.
بیمارستانه و عفو نشده فعلا
حمید بقایی هم مانند مشایی است اما با این تفاوت که نسبت خانوادگی با احمدی‌نژاد ندارد. طبق اعلام دادستانی تهران حمید بقایی معاون اجرائی دولت احمدی‌نژاد به چندین اتهام از جمله اختلاس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، تبانی در انجام معاملات دولتی به 15 سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی محکوم و در 22 اسفند 96 به زندان معرفی شد. همچنین حمید بقایی 11 شهریور سال 97 نیز به اتهام توهین در شعبه 1059 دادگاه کیفری2 ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت محاکمه شد که پس از رسیدگی در این پرونده نیز به شش ماه دیگر حبس تعزیری محکوم شد. او هم حاشیه‌ساز است. 29 تیر 98 برخی سایت‌ها نوشتند حمید بقایی، معاون اجرائی محمود احمدی‌نژاد در دولت یازدهم در زندان دچار سکته مغزی شد. بهمن شریف‌زاده از روحانیون نزدیک به مشایی اظهارکرد: بقایی به‌خاطر لخته خود در سرش، به بیمارستان منتقل شده است. عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی‌نژاد مدعی شد که حمید بقایی دچار سکته مغزی شده است. به هر حال او اکنون در بیمارستان است و همانطور که وکیلش گفت فعلا خبری از عفو نیست.
مشاور احمدی‌نژاد ثبت نام کرد؟
اما در نهایت مشاور رئیس‌جمهور پیشین که در زندان بسر می‌برد، وکیل خود را برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به فرمانداری تهران فرستاد. تصور می‌شد عبدالرضا داوری که به گفته سخنگوی قوه قضائیه به اتهامات متعددی از جمله ارتباط با کانال «آمدنیوز» در بازداشت بسر می‌برد، توسط وکیل خود، وحید هروآبادی برای شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کند اما عصر دیروز ایلنا نوشت: «یکی از اطرافیان عبدالرضا داوری گفت: طبق استعلامی که کمیته اجرائی از شورای نگهبان گرفت اعلام کردند که ثبت نام نیابتی ممکن نیست. قانون درخصوص ثبت نام نیابتی و فردی که متهم و داخل زندان است سکوت کرده اما هیچ منعی هم ذکر نکرده اما در نهایت ستاد انتخابات حاضر به ثبت نام آقای داوری نشد».

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/88449/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

شانس آخر بوکسورهای ایران برای المپیکی شدن

کنت باید ادعای ویسی را بار دیگر اثبات کند

آمار تحسین برانگیز خیبر برای صعود به لیگ برتر

مک آلیستر: وقت واکنش لیورپول فرا رسیده

سه پست مختلف برای بازیکن مورد علاقه ساکت!

عیسی به دنبال رکورد دست نخورده شهاب زاهدی

هت‌تریک هجومی عبدی برای گلزنی به ذوب آهن

پوریا سرآبادانی گربه سیاه فولاد خوزستان

لحظه تکل شدید عالیشاه روی پای عمری

کنعانی‌زادگان به دنبال عنوان گلزن‌ترین مدافع لیگ

ماشاریپوف وظایف مهدی‌پور را بر عهده گرفت!

اندونگ: عاشق راموس و البته استقلال خوزستانم!

علیرضا رضایی: نباید در انتخاب بین یزدانی و قاسمپور دخالت کرد

نساجی کاری را کرد که تا به حال انجام نداده بود!