راه ترقی

آخرين مطالب

مجلس یازدهم از حرف تا عمل نوشتارها

  بزرگنمايي:

راه ترقی- برخی فعالان سیاسی بر این باورند که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نگاه‌ جریان‌ها و گروه‌های سیاسی باید به سمت خواسته‌های اولیه مردم ، حل مشکلات و برطرف کردن تنگناهای موجود در کشور باشد .

به عقیده آنان هر گروهی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب یا جریان سوم که بتوانند در انتخابات پیش رو این خواسته‌ها را سازماندهی کرده و برای حل آن راهکار مناسب ارائه کنند طبیعتاً مورد اقبال مردم قرار خواهند گرفت.چون مردم دیگر به شعارها توجه نمی‌کنند و آنها به خوبی فرق حرف تا عمل را درک می‌کنند.

نقش احزاب در انتخابات و مشارکت حداکثری مردم

تقویت جایگاه احزاب در کشور و رونق فضای انتخاباتی مهم‌ترین وظیفه ای است که بر دوش احزاب و گروه‌های سیاسی سنگینی می‌کند و نیاز است تا آنها در جهت تنویر افکار عمومی فعالیت ‌های خود را افزایش دهند و در همین راستا احزاب و گروه‌ها از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب گام‌های خود برای حضور در انتخابات و گرم کردن تنور تبلیغات را آغاز کردند.

باید زمینه‌ای فراهم شود تا احزاب به صورت منظم و علمی فعالیت خود را داشته باشند و عموم مردم با آنها آشنا شوند چون از طریق کار حزبی درست است که می‌توان مشارکت گسترده مردمی و سازمان رای مناسبی را ایجاد کرد.

با تقویت احزاب می‌شود افرادی که از مردم رای می‌گیرند را پاسخگو کرد و وقتی فردی از طریق یکی از احزاب مسئولیتی را عهده‌دار می‌شود ابتدا باید به مجموعه خود پاسخگو شود و آن مجموعه هم باید به مردم پاسخگو باشد.

تخریب مجلس تخریب کلیت ملت است

رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز مجلس گفت که  تخریب مجلس تخریب کلیت ملت است.

علی لاریجانی با اشاره به یکی از ویژگی های شهید مدرس، اظهار داشت :  قانون و قانون گرایی بسیار مورد تاکید شهید مدرس بود؛ او شاخصِ یک حکومت پیشرفته را قانونگرایی می دانست و یک عبارتی دارد که می گوید، مملکت یعنی حکومت قانون. اگر در مملکت قانون نباشد مملکت نیست.

لاریجانی افزود: این خیلی مهم است که بدانیم اگر کشور می خواهد پیشرفت کند و اسم دولت به معنی واقعی را پیدا بکند، قانون باید حاکم باشد.

جایگاه و اهمیت مجلس در نظام جمهوری اسلامی

قوۀ مقننه در جمهوری اسلامی ایران، جایگاه مهمی دارد و مجلس شورای اسلامی از اختیارات گسترده ای برخوردار است و آنچه ما در نظام جمهوری اسلامی ایران به آن سرافرازیم، وجود مجلس با اقتدار، مشروع و مقبول و کارآمد است.

مجلس عصاره و خانه ملت و مرکز آرای و اراده مردم است. مظهر حکومت مردمی و اداره‌کننده حقیقی کشور است و جایگاه و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص می‌کند و نیز مظهر خواسته‌های مردم در زمینه سیاست‌های گوناگون چه داخلی و چه خارجی است.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهترین مرجع و جایگاه آگاهی یافتن از مشکلات و مطالبات مردم برای رئیس‌جمهور و اعضای دولت می‌باشد. ارایه نقطه نظرها مردم به مسئولان را توسط نمایندگان مجلس و انتقال واقعیت‌ها در چارچوب ایفای وظایف نمایندگان است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند فارغ از جناح‌بندی های سیاسی، یار و یاور دولت در خدمت به کشور باشد که با برگزاری جلسات و نتایج و دستاوردهای حاصل از آن برای کشور و ملت با اهمیت و مثبت ارزیابی کرد.

مجلس به پشتوانه حضور مردم قدرت می‌گیرد

استاندار سابق تهران و داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: شرایطی را فراهم کنیم که مردم پای صندوق بیایند چون یک مجلس قوی نیاز به پشتوانه دارد.

حسین مقیمی در حاشیه ثبت نام افزود: باید به جایگاه مجلس توجه کنیم و همانطور که امام فرمودند مجلس در راس امور است.

وی یادآور شد: نمایندگان منتخب مردم در مجلس ، 2 مسئولیت اصلی دارند که به انجام برسانند یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر حسن اجرای قانون است.

مردم برای انتقال صدای خود فقط مجلس را دارند

معاون سابق رییس جمهوری، نماینده ادوار و داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: مردم برای انتقال پیام، اعتراض و انتظارات خود به دولتمردان فقط مجلس را دارند.

الهام امین زاده افزود: مردم ما همیشه در لحظات حساس برای کشورشان تلاش ارزشمندی انجام داده اند و خود مردم بهترین مبلغ  برای کار خودشان هستند.

وی در خصوص ارزیابی عملکرد مجلس کنونی یادآورشد: مردم باید در مورد عملکرد مجلس قضاوت کنند.

امین زاده با بیان اینکه فرمایشات رهبری را باید در مجلس شورای اسلامی کار کنیم، اظهارداشت: در خصوص ارزیابی عملکرد مجلس فعلی حداقل می توانم به واقعه اخیر اشاره کنم که نمایندگان مجلس باید بین مردم و دولت واسطه شوند.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: مردم انتظار دارند که نمایندگان مجلس انتظارت، درخواست ها و حتی نارضایتی هایشان را از سیاست های موجود منتقل کنند مردم فقط نمایندگان را دارند برای همین هم آنان را انتخاب می کنند.

نقد مردم از عملکرد نمایندگان مجلس حق است

 عضو فراکسیون زنان مجلس دهم با بیان اینکه تمام توان خود را در مجلس به کار گرفتیم تا به تعهد و وظیفه خود نسبت به مردم عمل کنیم، گفت: برخی در این خصوص ما را نقد می‌کنند که باید بگویم حق با مردم است.

فاطمه سعیدی، در حاشیه نام نویسی در انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت: نمی گویم تمام تکالیف خود را صد درصد انجام داده ایم اما ما زنان مجلس، تمام توان خود را برای انجام کارها به کار گرفتیم.
وی معتقد است: مسئولیت‌ نماینده های زن، بیشتر از نماینده های مرد در مجلس است و حضور زنان در این عرصه نشان از اعتماد مردم به این قشر است.
عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد در مجلس یازدهم، تعداد زنان بیشتر از 17 نفر باشد.

راه دموکراسی از مجلس آغاز می‌شود

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما تمام احزاب و آحاد جامعه را برای شرکت در انتخابات دعوت می‌کنیم، باید به سرنوشت کشورمان اهمیت دهیم زیرا راه دموکراسی از مجلس آغاز می‌شود.

سیده فاطمه ذوالقدر اظهار داشت: با مشارکت و انتخاب آگاهانه مردم مجلسی با اقتدار داشته باشیم.

وی افزود: حضور در پای صندوق های رای وظیفه ای است که خودمان احساس می کنیم و از تمام زنان برای مشارکت سیاسی در همه حوزه ها داریم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نصف جامعه را زنان تشکیل می دهند و هر چقدر حضور زنان در مجلس شورای اسلامی بیشتر باشد، طرح‌ها و لوایح خوبی را می‌توانند به نفع زنان تصویب کرد.
وی تاکید کرد: حضور زنان در مجلس صدای زنان را بیان می کند و باعث پیگیری امور زنان می‌شوند.

 مجلس نیازمند افرادی هست که درک درستی از مسائل داشته باشند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ گفت: ما در مجلس نیازمند این هستیم که خود آنها امور مختلف را تجربه کرده و درک درستی از مسایل گوناگون داشته باشند و بتوانند واقعا کار کنند و وقت بگذارند.

محمد علی پور مختار درباره اولویت های مجلس آینده گفت: همانطور که رهبری فرمودند و بارها هم به مجلس دهم هم تذکر دادند و به همه مسوولین گفتند بحث اصلی اقتصاد است.
وی رونق تولید، حمایت واقعی از تولید کننده، امنیت سرمایه گذاری، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، مقابله جدی با تحریم، استفاده از ظرفیت های داخلی و از پیش رو برداشتن موانع تولید را از اولویت های اصلی مجلس یازدهم عنوان کرد و افزود: افرادی وارد مجلس شوند که درک کنند که در جنگ اقتصادی هستیم. متاسفانه بعضی ها چنین اعتقادی را ندارند و همین باعث شده است نتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند.

مجلس در راس امور است

علی شکوری‌راد که برای ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم به وزارت کشور رفته بود اظهار کرد: اولویت مجلس یازدهم بازگرداندن هویت مجلس است که به تاراج رفته و در راس امور نیست. اولین کار نمایندگان این است که این هویت را بازگردانند تا مجلس قانونگذاری کند.

وی در ادامه بر قانونی بودن فرایند بررسی صلاحیت ها تاکید کرد .

شکوری راد  در ادامه گفت: باید مردم برای فرزندان شان آینده روشنی را پیش بینی کنند، پس مطالبه اصلی ما این است که توده های مردم که بار اصلی کشور بر دوش آنان است شاهد باشند که مطالباتشان در مجلس مطرح می‌شود و حکومت به فکر آنان است و شفاف عمل می کند و مشارکت جو است تا در نهایت به حکمرانی خوب برسیم.

مردم و مشارکت در تعیین سرنوشت کشور 

مشارکت حداکثری و حضور مردم  در همه عرصه ها به ویژه انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی می تواند پیام مهمی به دشمنان این مرز و بوم داشته باشد تا آنان را از ادامه سیاست های زورگویانه مأیوس کند . بنابراین انتظار می رود جناح های سیاسی در عین رقابت برای کسب کرسی های مجلس یازدهم شورای اسلامی ، تدابیر انتخاباتی خود را طوری پیش ببرند که به سرمایه های اجتماعی نظام لطمه وارد نشود.

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر برگزاری انتخابات پرشمار، این افتخار را هم دارد که برگزار کننده انتخابات های آزاد، سالم و قانون‌مند بوده و طلایه دار حضور مردم در پای صندوق های رای است و مشارکت در تعیین سرنوشت کشور یک امر مهم و راهبردی در نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/88829/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد