راه ترقی

آخرين مطالب

40 فیلمی که در روز آخر جشنواره سینماحقیقت روی پرده می‌رود فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه ترقی- در هفتمین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، بیش از 40 اثر مستند در شش سالن پردیس سینمایی چارسو از صبح یکشنبه 24 آذر روی پرده می‌روند.
 
سالن شماره یک
تشییع جنازه رسمی ساخته سرگئی لوزنیتسا ساعت 10:30، فیلم‌های آشو ساخته جعفر نجفی و واکَس چه به کارگردانی کامران حیدری در ساعت 14، نت‌های مسی یک رویا ساخته رضا فرهمند در ساعت 16، تارهای ممنوعه اثر حسن نوری در ساعت 18، نه کوچک نه بزرگ به کارگردانی محمدصادق رمضانی‌مقدم ساعت 20، در بخش مسابقه ملی و الاغی به اسم جرونیمو ساخته ارجون تالوار و بینیا تامسکین در ساعت 22 در بخش نمایش‌های ویژه در سالن شماره یک پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شوند.
 
سالن شماره دو
در سالن دو نیز فیلم‌های آندری تارکوفسکی، یک نیایش سینمایی اثر آندری تارکوفسکی ساعت 10:30 صبح، فیلم سوی دیگر همه چیز به کارگردانی میلا تورایلیچ ساعت 14 و فیلم فورمن علیه فورمن کار هلنا ترشکیوا و یاکوب هینا ساعت 16 ، یاد درختان اثر صهیبال‌باری مصطفی در ساعت 18، ساعت 20 و پدر جاسوس من به کارگردانی گینتس گروبه و یاک کلمی در بخش چشم‌اندازهای سینمای مستند کشورهای بالکان و بالتیک ساعت 22 به نمایش در می‌آیند.
 
سالن شماره سه
قهرمان گله به کارگردانی تون فانت زانتفورت ساعت 10:30 ، کابل، شهری باد ساخته ابوذر امینی در سانس 14، مصاحبه‌ پخش نشده ساخته محمد صلاح و سمفونی کارخانه اورسوس به کارگردانی یاشمینا وویچیک در بخش مسابقه بین‌الملل سانس 16، کنار رینگ اثر آندره هورمان در ساعت 18، روح پیتر سلرز به کارگردانی پیتر مداک در بخش مسابقه بین‌الملل ساعت 20 و زنی در اسارت به کارگردانی بردنات توزا ریتر در بخش آینه یک جشنواره: جشنواره مستند میلینیوم بلژیک ساعت 22 در سالن شماره سه نمایش داده می‌شوند.
 
سالن شماره چهار
برنامه سالن شماره چهار نیز به این شرح است: داستان ناخدا خورشید اثر محمد عارفی‌نیا و کامی ساخته میترا ابراهیمی ساعت 10:30 ،شیر دیت اثر مسعود بابایی و هَشاش به کارگردانی محمدرضا خوش‌فرمان  در بخش خارج از مسابقه ساعت 14، خسوف ساخته محسن استادعلی در بخش مسابقه ملی در ساعت 16، پلاک 13 اثر ریحانه ظهیری و آتش به کارگردانی احسان مقدسی در بخش مسابقه ملی ساعت 18، یک کاج، صد گنجشک ساخته سید هاشم مرتضویان در بخش جایزه شهید آوینی ساعت 20 و فیلم امید شهر خسته اثر مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی ساعت 22.
 
سالن شماره پنج
فیلم‌های پیرمرد و خواننده ساخته امیر اُصانلو  و خاطرات موتورسیکلت به کارگردانی امیرحسین نوروزی ساعت 10:30،  آرزوهایت را زندگی کن ساخته حمید کوهپایی و خودکار به کارگردانی محمد ثقفی در بخش مستندهای کارآفرینی ساعت 14، قصه یک مرد اثر سیاوش جمالی و عطا مهراد و ماک در ایران ساخته امین آزاد در بخش مستندهای کارآفرینی ساعت 16، روایت سیل ساخته مصطفی شوقی در بخش جایزه شهید آوینی ساعت 18، مادر جبهه‌ها به کارگردانی شهرام میراب اقدم  و مرهم ساخته مسعود زارعیان در بخش جایزه شهید آوینی ساعت 20 و توقف ناپذیر:شان اسکالی و هنر همه چیز به کارگردانی نیک ویلینگ در بخش پرتره، ساعت 22 در سالن شماره پنج روی پرده می‌روند.
 
سالن شماره شش
در سالن شماره شش هم مستندهای رنج زیر پوست به کارگردانی محسن جعفری‌راده ساعت 10:30، تنها چند متر ساخته حجت طاهری و ماهر به کارگردانی مسعود دهنوی در ساعت 14، کرّار ساخته محسن عقیلی و گلوله باران کار مرتضی پایه‌شناس و حسین مومن در ساعت 16، دموکراسی اثر تورج کلانتری و چشم‌ها و دست‌ها ساخته پناه‌بر خدا رضایی در ساعت 18، روزی که رفت ساخته هادی معصوم دوست در ساعت  20 و پدربزرگ اثر آرش رخشا و کاغذ پاره‌ها ساخته بهزاد نعلبندی در ساعت 22  در بخش مسابقه ملی نمایش داده خواهند شد.

سیزدهمین و جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در بخش مسابقه ملی شامل 62 فیلم است. از این تعداد 27 فیلم به گونه مستند کوتاه، 15 فیلم به گونه مستند نیمه‌بلند و 20 فیلم به گونه مستند بلند اختصاص دارند که کامران شیردل، یونس شکرخواه، سیف‌الله صمدیان، پیروز کلانتری، حبیب احمدزاده، محمدحسین مهدویان و مونا زندی داوری برای انتخاب برترین مستندها را در این بخش به عهده دارند.

همچنین در بخش مسابقه بین‌الملل امسال که حدود شش هزار فیلم از بیش از 100 کشور جهان متقاضی شرکت در آن بوده اند، 54 فیلم در 7 بخش مسابقه و غیررقابتی پذیرفته شده‌اند. زلاتینکا روسوا، کارول پیشاروک و مهرداد اسکویی داوران این بخش هستند. در بخش مسابقه بین‌الملل به تفکیک 8 مستند کوتاه، 8 مستند نیمه‌بلند و 8 مستند بلند نمایش دارند. همچنین نمایش‌های ویژه 8 فیلم و پرتره شامل 8 فیلم می شود. 

جایزه شهید آوینی ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه نیز برای ششمین سال متوالی، به عنوان بخش‌ ویژه‌ جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار می‌شود و امسال 29 فیلم در آن شرکت دارند و داوری این بخش به عهده محمدمهدی طباطبایی نژاد، مسعود فراستی و مهدی قربان‌پور است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/88906/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد