راه ترقی

آخرين مطالب

چه کسی جای غفور را پر می‌کند؟ ورزشی

چه کسی جای غفور را پر می‌کند؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی- تیم ملی والیبال ایران باید از 17 تا 22 دی در مسابقات انتخابی المپیک به میدان برود. درحالی که فاصله زیادی تا آغاز این رقابت‌ها باقی نمانده‌است، باشگاه لوبه ایتالیا اعلام کرد که مصدومیت غفور بازیکن ایرانی این تیم، جدی است و 6 تا 8 هفته طول می‌کشد تا روند درمان خود را طی کند.

غفور در کنار سعید معروف، سیدمحمد موسوی و میلاد عبادی‌پور یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی والیبال ایران است و پر کردن جای خالی او، چالش بزرگی برای کادر فنی خواهد بود.

با مصدومیت غفور، به نظر می‌رسد گزینه نخست برای حضور در پست پشت‌خط‌زن، پوریا یلی باشد. یلی در تمام تورنمنت‌های سال 2019 در فهرست 14 نفره تیم ملی ایران حضور داشت و با حضور در چند مسابقه لیگ ملت‌ها و جام جهانی، تجربیات ارزشمندی اندوخته است. اگرچه هنوز یلی به پختگی کامل نرسیده اما درحال حاضر آماده‌ترین بازیکن برای پر کردن جای شماره 10 تیم ملی است.

امین اسماعیل‌نژاد و محمود رسولی 2 پشت‌خط‌زن دیگر حاضر در اردوی تیم ملی هستند. رسولی در این فصل عملکرد خوبی در تیم سپاهان داشته‌است. اما اسماعیل‌نژاد که برای سایپا بازی می‌کند، در ترکیب این تیم حضور ثابتی ندارد. در میان این 2 بازیکن، شانس رسولی برای انتخاب به عنوان پشت‌خط‌زن ذخیره، بیشتر به نظر می‌رسد.

البته ممکن است یک اتفاق دیگر، تمام این معادلات را برهم بزند و آن هم دعوت از شهرام محمودی است. محمودی پس از المپیک 2016 ریو از تیم ملی خداحافظی کرد و پس از آن هم دعوت ایگور کولاکوویچ برای حضور در تیم ملی را دعوت کرد. این بازیکن سرانجام امسال تصمیم گرفت به تیم ملی برگردد و در اردوی پیش از مرحله جهانی مسابقات انتخابی المپیک نیز حضور داشت اما شرایط جسمانی او خوب نبود و نتوانست رضایت کادر فنی را جلب کند. محمودی در این فصل برای شهرداری ارومیه بازی می‌کرد اما این بازیکن هم مانند غفور، به مصدومیت‌های قدیمی زیادی دچار است و مشخص نیست که آیا والیبال ایران می‌تواند برای یک تورنمنت حیاتی، روی او حساب کند یا نه.

پست پشت‌خط‌زن، تنها چالش کادر فنی تیم ملی نیست. کولاکوویچ و دستیارانش باید یک نفر برای پست دریافت‌کننده نیز پیدا کنند. فرهاد قائمی که چند سال در این پست برای تیم ملی بازی می‌کرد،‌ در تمرینات شهرداری ارومیه مصدوم شد و تا پایان فصل نمی‌تواند به میدان برود. البته در اوایل مسابقات سال 2019 پوریا فیاضی جای او را گرفته بود ولی به تدریج و از میانه مسابقات قهرمانی آسیا بود که قائمی دوباره به جای خود برگشت و دریافت‌کننده اصلی تیم ملی بود.

تا زمانی که قائمی و میلاد عبادی‌پور در کنار هم بازی می‌کردند، بار اصلی دریافت روی دوش قائمی و حملات بر عهده عبادی‌پور بود. با مصدومیت قائمی، عبادی‌پور باید بیشتر در زمینه دریافت فعال باشد و کادر فنی هم یک بازیکن در این پست پیدا کند که توانایی هجومی بالایی داشته باشد. امیرحسین اسفندیار، پوریا فیاضی و مجتبی میرزاجانپور، گزینه‌های اصلی حضور در فهرست نهایی و 14 نفره تیم ملی هستند و به نظر می‌رسد یکی از آنها، در کنار عبادی‌پور در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

میرزاجانپور چند سال برای تیم ملی بازی می‌کرد و باتجربه‌ترین بازیکن این جمع است. این بازیکن که پارسال در لیگ ایتالیا بازی می‌کرد، در اوایل اردوی تیم ملی پیش از لیگ ملت‌ها خط خورد زیرا به عقیده کولاکوویچ، وزن زیادی کم کرده بود. این بازیکن در این فصل لیگ برتر برای شهرداری ورامین بازی می‌کند و به آمادگی خوبی نیز رسیده است.

اسفندیار هم از بازیکنان جوان والیبال ایران است که سابقه قهرمانی جهان در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان را دارد. این بازیکن امسال در جام جهانی بزرگسالان هم بازی کرد و با عملکرد خوب خود نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد. اسفندیار با 209 سانتی‌متر بلندی قامت، یکی از بازیکنان آینده‌دار والیبال ایران است ولی هنوز تجربه زیادی در رده بزرگسالان ندارد.

فیاضی هم که پس از چند سال دوری، از ابتدای سال 2019 وارد تیم ملی شد، در لیگ ملت‌ها عملکرد خوبی داشت اما به تدریج با افت روبرو شد. فیاضی در این فصل برای تیم بژین لهستان بازی می‌کرد اما هفته گذشته قرارداد خود را با این تیم فسخ کرد و به اردوی تیم ملی پیوست. در شرایط کنونی به نظر می‌رسد شانس این بازیکن در مقایسه با میرزاجانپور و اسفندیار، برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی کمتر باشد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/89207/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی