علی امام در مراسم افتتاح ایستگاه مولوی مطرح کرد
راهاندازی یکصد و بیست و پنجمین ایستگاه مترو در تهران
شهرداری تهران
بزرگنمايي:
راه ترقی -
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راهآهن تهران و حومه (مترو)، علی امام مدیرعامل این شرکت در مراسم افتتاح ایستگاه متروی مولوی در خط 7 به همراه بهرهبرداری از 2 رام قطار که صبح امروز دوم دی ماه با حضور شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران انجام شد، عنوان کرد: ایستگاه مولوی در بخش شرقی خط 7 اولین ایستگاهی است که پس از ایستگاه بسیج به بهرهبرداری میرسد. با راهاندازی این ایستگاه تعداد ایستگاههایی که درخط 7 به بهرهبرداری رسیده است به 11 ایستگاه افزایش مییابد.
او ادامه داد: خوشحالیم که امروز شاهد بهرهبرداری از صد و بیست و پنجمین ایستگاه متروی پایتخت در 20 سال گذشته هستیم.
امام تاکید کرد: قرار گرفتن ایستگاه مولوی در نزدیکی بازار بزرگ تهران و 2 بیمارستان شهید اکبرآبادی و شهید اشرفی اصفهانی بهرهبرداری از این ایستگاه را از نظر موقعیت مکانی قابل توجه میکند.
او با اشاره به اینکه افتتاح ایستگاه مولوی گشایشی را در استفاده بهتر شهروندان از مترو ایجاد خواهد کرد، گفت: امیدواریم در شرایط فعلی آلودگی هوا بتوانیم در ماههای آتی تعداد ایستگاههای بیشتری را به بهرهبرداری برسانیم.
افتتاح آسانسورهای ایستگاه متروی مولوی تا دهه فجر
امام با بیان این که در حال حاضر ورودی جنوبی متروی مولوی برای استفاده شهروندان به بهرهبرداری رسیده است، عنوان کرد: در تلاشیم ورودی شمالی این ایستگاه همراه با آسانسورهای هر 2 ورودی تا 40 روز آینده؛ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به بهرهبرداری برسد.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه با اشاره به تلاش دوچندان متخصصان مترو برای ساخت ایستگاه مولوی گفت: شرایط زمینشناسی در این منطقه متفاوت است. در سنوات گذشته هنگامی که خط 7 در مرحله حفاری قرار داشت نشستهایی اتفاق افتاده بود، اما شرایط در حال حاضر کاملاً پایدار است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
امام با اشاره به اینکه خدمتگزاران مردم در صنعت ساخت مترو زحمات بسیار زیادی را میکشند که پس از افتتاح چندان به چشم نمیآید، خاطرنشان کرد:، اما تمام این تلاشها ما را امیدوار میکند که بتوانیم با توسعه حمل و نقل عمومی شرایط بهتری را برای شهروندان رقم بزنیم.
سرویسدهی متروی مولوی روزانه به 50 هزار نفر
او با اشاره به این که ایستگاه متروی مولوی در شرایط ایدهآل روزانه به 50 هزار نفر از شهروندان خدمات ارائه میدهد، گفت: این عدد مقدار ایدهآل است؛ در ابتدا با تعداد کمتری مواجه هستیم تا به تدریج به عدد سرویسدهی 50 هزار نفر برسیم.
افتتاح ایستگاههای جدید تا پایان سال به شرط تامین نقدینگی
مدیرعامل شرکت مترو تاکید کرد: افتتاح ایستگاههای جدید تا پایان سال در صورت تامین نقدینگی امکانپذیر است لذا در حال حاضر پیگیر تامین نقدینگی هستیم تا بتوانیم به وعده خود عمل کنیم.
امام با اشاره به اینکه تا پایان سال ورودی مستقل ایستگاه متروی نواب صفوی در خط 7 را به بهرهبرداری میرسانیم، مطرح کرد:احتمالاً ایستگاههای میدان قیام، محلاتی و برج میلاد نیز تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.
اضافه شدن 4 رام قطار به خطوط مترو تهران تا 6 ماه دیگر
امام در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به راهاندازی 2 رام قطار جدید گفت: با بهرهبرداری از این 2 رام قطار مجموع قطارهای راهاندازی شده در این خط به 6 رام افزایش مییابد. اکنون 4 رام قطار دیگری از 10 رام قطاری که مقرر است به این خط افزوده شود، باقیمانده است که امیدواریم تا 6 ماه آینده به بهرهبرداری برسد.
مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اینکه فاصله حرکتی در خط 7 در ماههای گذشته به 10 دقیقه کاهش یافته است، عنوان کرد: اضافه شدن 2 رام قطار جدید به خط 7 متروی تهران در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها موثر است.
او ادامه داد: در نتیجه با تأمین شرایط فنی در آینده، برنامه کاهش سر فاصله حرکتی در خط 7 در دستور کار همکاران ما قرار دارد.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: خطوط متروی تهران برای سرفاصله حرکتی 2 دقیقه طراحی شده است. در حال حاضر در خطوط 1،2و 4 تهران سرفاصله حرکتی سه ونیم دقیقه است. در صورتی که بخواهیم این سرفاصله به 2 دقیقه کاهش یابد حداقل نیاز به یک هزار دستگاه واگن دیگر داریم.
او ادامه داد: البته تامین این تعداد واگن بر اساس آنچه که در سنوات گذشته عنوان شده بر عهده دولت محترم است که در حال پیگیری موضوع هستیم.
اگر دولت حمایت نکند شرایط سختتر میشود
امام همچنین با اشاره به معضل کمبود نقدینگی به منظور توسعه خطوط متروگفت: با توجه به اینکه عدد بودجه اختصاص شده به مترو کلانشهرها در بودجه دولت متناسب با هزینههای ساخت مترو رقم بسیار اندکی است و حتی برای سال آتی با کاهش این بودجه مواجه هستیم، پیگیریم تا بتوانیم برای سالهای آتی این عدد را افزایش دهیم.
مدیرعامل شرکت مترو تاکید کرد: در صورتی که از سوی دولت حمایتی وجود نداشته باشد شرایط برای تامین هزینههایی که در 2 سال گذشته به ویژه در بخش تجهیزات داشتیم در سال آتی بسیار سخت خواهد شد.
پیگیری عدد بودجه 99 متروی تهران در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی
امام در ادامه عنوان کرد: روز گذشته و امروز ما و همکارانمان با حضور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حال انجام رایزنیهایی برای افزایش سهم مناسبی از بودجه برای مترو تهران هستیم. امیدوار هستیم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان تهران اتفاقات بهتری در لایحه بودجه 99 برای مترو تهران رقم بخورد.
پیگیر تحقق 3 فاینانس باز هستیم
او همچنین در خصوص استفاده از فاینانس برای توسعه خطوط مترو در تهران گفت: در حال حاضر برای توسعه خطوط مترو در تهران 3 فاینانس باز در خطوط 3، 6 و 7 وجود دارد که نیمه کاره باقیمانده است. یکی از دلایل این امر بدهی سنگین شرکت مترو به شبکه بانکی در سالهای گذشته است. در نتیجه شبکه بانکی در پذیرش عاملیت فاینانس برای متروی تهران مشکل دارد.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: از سوی دیگر در حال حاضر کشور در شرایط تحریم ظالمانهای قرار دارد و این امر منجر به دشوار شدن تحقق فاینانسهای بینالمللی شده است.
امام در پایان تاکید کرد: با این وجود همچنان پیگیر تحقق فاینانس برای تامین منابع مالی در مترو هستیم و خوشحالیم که دولت نیز در این خصوص حسن نظر دارد.
-
سه شنبه ۳ دي ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳:۱۶
-
۳۷ بازديد
-
-
راه ترقی
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/89670/