راه ترقی

آخرين مطالب

در برنامه تلویزیونی «روشن ترین شب» مطرح شد؛

جوادی یگانه: توجه به خانواده در برنامه های یلدای شهرداری تهران شهرداری تهران

جوادی یگانه: توجه به خانواده در برنامه های یلدای شهرداری تهران
  بزرگنمايي:

راه ترقی -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران شب گذشته در برنامه تلویزیونی «روشن ترین شب» که به مناسبت شب یلدا از شبکه دو سیما پخش شد، اظهار کرد: یلدا مراسمی است که بنیان آن بر دید و بازدید است؛ شهرداری تهران نیز به موضوع خانواده توجه ویژه ای دارد و شعار امسال «یلدای خانواده» است.
وی افزود: در دوره ای هستیم که هموطنانمان سختی های بسیاری را طی چند ماه اخیر متحمل شده اند که شامل آلودگی هوا و سیل در اهواز می شود؛ لذا باید امید را در دل مردم زنده نگه داریم چراکه امید می تواند با تمام دشواری ها و سختی ها، جامعه ایرانی را با روحیه بالا حفظ کند.
جوادی یگانه با اشاره به برگزاری جشنواره قصه گویی تصریح کرد: قصه گفتن انتقال تجربه از بزرگ ترها به کودکان است، همچنین هدف بعدی برگزاری این برنامه ها دید و بازدید است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: باید نمادها و سمبل ها را زنده نگه داریم زیرا اهمیت بالایی دارند؛ شاهنامه خوانی و تفال به حافظ و قصه گویی می تواند در زنده نگهداشتن نماد ها به ما کمک کند.
وی ادامه داد: در شهرداری تهران نگاه عمیقی به خانواده که اصلی ترین نهاد اجتماعی است داریم و باید بگویم که اقدامات ما رقیب خانواده نیست؛ همچنین در سربازخانه و گرمخانه ها نیز سعی شد تا دید و بازدید صورت بگیرد.
جوادی یگانه در مورد میزان رضایت مردم از شهرداری تهران گفت: در نظر سنجی که اخیراً برگزار شد بیشتر مردم از خدمات شهرداری تهران راضی هستند و یکی از مواردی که بسیار مورد رضایت مردم بود میادین میوه و تره بار است. در این ایام در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند نیز تخفیف ویژه ارائه دادیم که شهروندان از آن استفاده کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نهضت نهال کاری عنوان کرد: در شهرداری تهران مسئله ای که وجود دارد توجه به استفاده از گیاهانی است که مصرف آب آن ها با اقلیم تهران مطابقت داشته باشد؛ همچنین می توانیم از شن های رنگی استفاده کنیم زیرا تهران آب و هوای خاصی دارد .
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: براین اساس، کاشت درختانی مانند خرمالو که سازگار با اقلیم تهران است باید مورد توجه قرار بگیرد؛ همچنین سازمان بوستان ها و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تلاش هستند فضای سبز را حفظ کنند؛ یکی از اقدامات خیر، نهال کاری و درختکاری است که باید به صورت ویژه به آن پرداخت.
محمدی: توجه شهرداری تهران به معیشت شهروندان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، در ادامه این برنامه غلامحسین محمدی مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در مورد عملکرد مدیریت شهری پایتخت اظهار کرد: باید به مسئله آلودگی هوا به طور ویژه توجه کنیم و آن را بشکافیم تا متوجه شویم ذرات معلق موجود در هوا از چه منبعی نشأت می‌گیرد و براساس آن بتوانیم وظایف را تشخیص دهیم.
وی افزود: طبق پژوهش های انجام شده منابع مختلفی از جمله کامیون ها، اتوبوس ها، خودروها، صنایع آلاینده مانند معادن شن و ماسه، صنایعی که از مازوت استفاده می کنند، کارخانجاتی که به نحوی برق تولید می کنند و همچنین صنایع پتروشیمی در تولید آلودگی هوا نقش دارند.
مشاور شهردار تهران تصریح کرد: بیشترین سهم آلودگی به کامیون ها، اتوبوس ها، وسایل نقلیه فرسوده و موتورسیکلت های کاربراتوری که به تنهایی 10 درصد از آلودگی را به خود اختصاص داده اند، تعلق دارد.
وی با بیان اینکه حل مسئله آلودگی هوا نیاز به مشارکتی گسترده دارد، گفت: 15 دستگاه در کشور مسئولیت و وظایفی در این خصوص دارند و بیش از 60 مصوبه نیز در زمینه آلودگی هوا وجود دارد.
مشاور شهردار تهران تاکید کرد: به عقیده من، شاه کلید حل معضل آلودگی هوا مدیریت یکپارچه است؛ واقعیت این است که در این زمینه شهرداری تهران شاید بتواند حداکثر در حوزه هایی مانند تردد آن هم با کمک پلیس راهور ورود کند.
محمدی ادامه داد: باید کیفیت بنزین و خودرو را به حد استاندارد نزدیک کرده و صنایع را ملزم به کاهش فعالیت در شهرهای بزرگ کنیم. شهرداری تهران با توجه به پیشنهاداتی که می دهد به تنهایی به نتیجه نمی رسد و در واقع مهم ترین کاری که می توانیم انجام دهیم توسعه حمل و نقل عمومی، کنترل تردد خودروها و اجرای طرح های موجود است.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران در دوسال گذشته بیش از 31 کیلومتر خط مترو افتتاح کرده است، گفت: نزدیک به 15 ایستگاه تا پایان سال افتتاح می شود که براین اساس 50 درصد افزایش مسافرگیری مترو را خواهیم داشت. ضمن اینکه در دو سال گذشته شاهد افزایش تعداد واگن های مترو به دو هزار و 200 واگن بودیم. البته می پذیریم این اقدامات کافی نیست و برای تحول در حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا باید گام های جدی تری برداشت.
محمدی تصریح کرد: همچنین از آن جا که بخشی از اتوبوس ها و واگن های مترو از خارج از کشور تامین می شود، به دلیل تحریم ها و مسائل پیش آمده قرارداد هایی که در این زمینه در سال 96 منعقد شد با مشکل رو به رو شده اند، اما امیدواریم بتوانیم برنامه هایمان را با موفقیت عملی کنیم.
به گفته رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران؛ در شرایط فعلی بهترین تصمیم این است که اتوبوس ها، کامیون های دودزا و صنایعی که آلودگی هوا را تشدید می کنند مدیریت شوند و معاینه فنی را جدی تر بگیریم.
وی در مورد نقش شهروندان در این زمینه گفت: شهروندان بزرگ ترین تصمیم سازان مسئله آلودگی هوا هستند؛ اخیرا آماری منتشر شد که نشان می داد سهم خودروهای شخصی در آلودگی هوای تهران یک درصد است که چنین چیزی صحت ندارد، چراکه خودروهای شخصی بالای 15 تا 20 درصد در تولید آلاینده ها سهم دارند و کاهش تردد و استفاده از حمل و نقل عمومی قطعا در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود. همچنین، اگر مردم در انجام معاینه فنی همکاری بیشتری داشته باشند، شاهد اتفاقی موثر در زمینه کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.
مشاور شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه تعطیلی مدارس نزدیک به 20 تا 30 درصد در کاهش ترافیک و تردد نقش دارد، عنوان کرد: تصمیم گیری در این مورد برعهده شهرداری تهران نیست و معمولاً استانداری در این مورد تصمیم گیرنده است که طبق مصوبات خاصی این موضوع را اعلام می کند.
محمدی در مورد فعالیت میادین میوه و تره بار نیز گفت: در دو سال گذشته 50 میدان به بازارهای میوه و تره بار تهران اضافه شده و تا پایان سال آینده 300 بازار میوه و تره بار در تهران خواهیم داشت. در این بازارها محصولات 40 درصد قیمت کمتر از قیمت سطح شهر عرضه می شوند.
به گفته محمدی؛ بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از میادین میوه و تره بار خرید می کنند که این امر اتفاق خوبی است و نشان می دهد معیشت مردم برای شهرداری مهم است.
مشاور شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرگ دو کولبر جوان گفت: چند روز گذشته دو نفر از نوجوانان هم میهن ما به خاطر کولبری جان خود را از دست دادند که این اتفاق واقعا غم انگیز است، باید تلاش کنیم خدمتگزار مردم باشیم که اولویت ما در شهرداری تهران همین است.
محمدی ادامه داد: همچنین، شهرداری تهران ارائه خدماتی دیگر مانند اعزام نیروهای آتش نشان برای کمک به مناطق سیل زده اهواز را در دستور کار خود قرار داد.
وی در مورد برنامه های فرهنگی دهه فجر نیز گفت: سال 99 آخرین سال قرن اخیر است و پس از آن به دنبال رویداد 1400 هستیم تا به پیشواز قرن جدید برویم و تمام تلاشمان این است هویت ایرانی- اسلامی را زنده نگه داشته و تقویت کنیم.
محمدی تاکید کرد: در این روزها برای برگزاری جشن های دهه فجر و آغاز سال جدید آماده می شویم و اقداماتمان را با رویکرد نشاط آفرینی پیگیری می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/89678/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

صدای این خواننده دل همه رو برد!

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد