راه ترقی

آخرين مطالب

شریعتمداری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه مسکن با وزارت راه و شهرسازی:

200 هزار مسکن برای جامعه کارگری، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی احداث می شود وزارت رفاه

  بزرگنمايي:

راه ترقی - ​وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احداث 200 هزار مسکن برای جامعه کارگری، مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و بازنشستگان با همکاری وزارت راه و شهرسازی طی سه سال آینده خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، ظهر امروز وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برای تامین مسکن کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
بر اساس این تفاهم نامه که به امضای وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی رسید، واحدهای مسکونی مناسب و مقرون به صرفه در شهرهای هدف ساخته خواهد شد و خانواده های کارگری، بازنشستگان و مستمری بگیران قرار است در این طرح صاحبخانه شوند.
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم «امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت راه و شهرسازی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: ظرفیت‌های قانونی زیادی برای تأمین مسکن جامعه کارگری کشور وجود دارد؛ به طوری که بر اساس ماده ١٤٩ قانون کار، تکالیفی برای تأمین مسکن بر عهده جامعه کارفرمایی و دولت در تبصره‌های یک و دو این ماده پیش‌بینی شده است.
وی با بیان این که این تفاهم نامه ظرفیت همکاری و همدلی بین تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دستگاه‌های اجرایی را فراهم می‌کند، ادامه داد: برای تأمین مالی اجرای پروژه‌های مسکن برای کارگران و بازنشستگان، از ظرفیت بانک عامل حوزه مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی و همچنین از ظرفیت‌های سایر بانک‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده می‌کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: صندوق‌های تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری در تأمین مالی این پروژه‌ها مشارکت دارند؛ ضمن اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز در این پروژه با تامین زمین رایگان مجموعه ما را همراهی خواهد کرد.
شریعتمداری تاکید کرد: برای تحقق این هدف حتما به تنهایی وزارتخانه‌ها و جامعه کارگری موفق به انجام کار نمی‌شوند، بنابراین باید از منابع نظام بانکی استفاده کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: علاوه بر این، از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی نیز که محل تجمع صنایع هستند، استفاده می‌شود تا کارفرمایان به استناد ماده١٤٩ قانون کار، در این طرح مشارکت داده شوند تا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های دولت، از ظرفیت‌های جامعه کارفرمایی نیز برای تأمین زمین و مسکن کارگران استفاده کنیم.
وی با اشاره به جمعیت 43 میلیون نفری کارگری کشور گفت: حدود سه میلیون و 300 هزار نفر بازنشسته تحت پوشش صندوق تأمین اجتماعی و 1.5 میلیون نفر نیز تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که برای تأمین مسکن مجموعه جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیران از ظرفیت‌های دولتی، کارفرمایی و تعاونی‌های مسکن کارگری به صورت منظم و سازماندهی‌شده، استفاده خواهیم کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: در قالب تفاهم نامه امروز، اجرای 200 هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور هدفگذاری شده است؛ همانطور که اعلام شد، علاوه بر این، از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی نیز برای تأمین مسکن کارگران با به‌کارگیری ظرفیت کارفرمایان شهرک‌های صنعتی استفاده خواهد شد.
همچنین در این جلسه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان این که طرح اقدام ملی مسکن یک طرح فراگیر است درباره چگونگی تامین منابع احداث 200 هزار مسکن کارگری گفت: تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون، بانک رفاه، صندوق بازنشستگی و بانک مرکزی تامین می‌شود و منابعی هم از طریق آورده متقاضیان خواهد بود.
وی تاکید کرد: این مسئله موجب رونق اشتغال می‌شود و این طرح می‌تواند سهم خود را از رونق اقتصادی ایجاد کند. همچنین در بحث نظامات فنی و مهندسی تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود تا خانه‌ها از ایمنی و استحکام برخوردار باشند.
اسلامی با بیان این که تلاش می‌کنیم واحدها در مناطق دارای زیرساخت احداث شود، خاطرنشان کرد: اراضی که انتخاب شده حتما در محدوده شهری و جاهایی است که مباحث عمرانی در آن لحاظ شده است .
وزیر راه و شهرسازی درباره تامین مسکن کارگران فصلی که بعضا از پوشش بیمه و حقوق ثابت برخوردار نیستند، گفت: کارگران فصلی هم می‌توانند مشمول این طرح باشند. هم اکنون کسانی که در طرح اقدام ملی ثبت نام می‌کنند از همه اقشار و طبقات هستند و ما محدودیتی برای این موضوع نداریم. لذا کارگران ساختمانی هم می‌توانند در این طرح نام نویسی کنند و از آن بهره‌مند شوند.
همچنین در این جلسه ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: تامین مسکن کارگران همواره یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده که در سخنانشان در هفته کار و کارگر شاهد آن بودیم و خیلی خرسندیم که با امضای این تفاهم نامه این اتفاق در حال وقوع است .
وی ادامه داد: اراده خوبی در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و این کار با همکاری این وزارتخانه آغاز شده و قطعا در آینده اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و بخش مهمی از جامعه کارگری را در بر می گیرد .
لازم به توضیح است: موضوع این تفاهم‌نامه که در هفت ماده به امضا رسیده، به احداث واحدهای مسکونی مناسب، ارزان‌قیمت و مقرون به صرفه ملکی و استیجاری در شهرهای هدف سطح کشور جهت تامین مسکن خانواده‌های کارگری، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فاقد مسکن اختصاص خواهد یافت. شناسایی خانوارهای فاقد مسکن بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
در این تفاهم نامه تاکید شده است که به منظور راهبری این تفاهم نامه و ایجاد زمینه اجرای مفاد توافق شده در آن، کارگروهی مشترک متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/89703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی

سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

همه گلهای لیونل مسی در ادوار مختلف کوپا آمریکا

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش