راه ترقی

آخرين مطالب

زمان بهره برداری از متروی هشتگرد با حضور رئیس جمهور اجتماعی

زمان بهره برداری از متروی هشتگرد با حضور رئیس جمهور
  بزرگنمايي:

راه ترقی- وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مترو هشتگرد تاپایان هفته افتتاح می شود، اظهار  داشت: با افتتاح مترو هشتگرد گام بزرگی در جهت استفاده از قطار به جای خودرو در کلانشهر تهران برمی داریم.

محمد اسلامی افزود: امروز دومین مرحله بهره برداری از انواع ناوگان ریلی ساخت داخل بود و این امر بیانگر این است که در ایران ظرفیت‌های متنوعی وجود دارد.
وی گفت: 8 شرکت، محصولات ریلی واگن و لکوموتیو تولید می‌کنند و اگر ارتباط منطقی بین تولید، بخش خصوصی و راه آهن ایجاد شود، هیچ تولیدکننده‌ای بدون سفارش نخواهد ماند.
اسلامی بیان کرد: تحریم‌ها با حداکثر توان خود برای توقف کشور تلاش کرد که نه تنها بی فایده بود، بلکه باعث رشد و‌ توانمندسازی تولیدکنندگان کشور شد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اقدام امروز، اقدام راهبردی و سیاست پابرجاست و از همه دستگاه‌هایی که حمایت کردند تشکر می‌کنم.
وی افزود: حمایت تولیدکنندگان از طریق تبصره 12 بعد از سال‌ها پیام مهم و ارزشمندی دارد و امیدوارم تبصره 18 هم هرچه بیشتر عملیاتی‌ شود.
اسلامی با اشاره به اینکه ریل باس برای قطار‌های حومه‌ای ضرورت است، گفت: به علت ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهر‌ها باید تولید ریل باس ادامه یابد.
وی در پایان در جمع خبرنگاران درباره خریدو فروش کد رهگیری طرح اقدام ملی مسکن گفت: خرید و فروش غیرقانونی است و در صورت تخلف کد ملی فرد از سامانه حذف می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی:
هزار میلیاردتومان هزینه احداث خط متروی هشتگرد
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه متروی کرج- هشتگرد به زودی و با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می‌رسد، گفت: متروی کرج- هشتگرد به طول 26 کیلومتر است و ظرفیت جابه جایی 250 هزار مسافر را دارد.
حبیب الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در باره جزئیات افتتاح خط متروی کرج- هشتگرد گفت: طرح هم اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و تست‌های آن در حال اتمام است که به زودی خط متروی کرج- هشتگرد با حضور رییس جمهوری به افتتاح می‌رسد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با اشاره به اینکه خط متروی هشتگرد 26 کیلومتر طول دارد، ظرفیت این خط مترو را جابه جایی 250 هزار مسافر در روز عنوان کرد و افزود: امیدواریم با افتتاح این خط، امکان حمل ونقل سریعتر، ایمن‌تر و ارزان‌تر برای شهروندان هشتگرد، کرج و تهران برقرار شده و جذابیت سکونت در این منطقه افزایش یابد. درعین حال امید است افتتاح این خط، به بازار مسکن منطقه کلانشهری تهران کمک کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: این طرح از سال 1390 آغاز شد و احداث آن هشت سال به طول انجامید. اگرچه کار بسیار پیچیده، هزینه بر و زمان بر است و به تست‌های مختلفی نیاز دارد، اما خوشبختانه در یکسال اخیر با حمایت‌هایی که مجموعه دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته است، فرآیند کار سرعت گرفته و به زودی این طرح به بهره برداری می‌رسد.
به گفته طاهرخانی، احداث و تکمیل متروی هشتگرد تاکنون هزار میلیارد تومان هزینه داشته است.
این مقام مسئول در عین حال خاطرنشان کرد: این خط از مترو دو ایستگاه دارد، یک ایستگاه در شهر جدید هشتگرد قرار دارد و بزرگترین ایستگاه روسطحی کشور با 22 هزار مترمربع است تا بتواند شهروندان شهر جدید هشتگرد و منطقه پیرامونی را تحت پوشش قرار دهد.
طاهرخانی افزود: سکویی نیز در میانه مسیر در محل شهر‌های گلسار، کوهسار و شرکت ماموت پیش بینی شده است که این بخش در حال ساخت است و بعد‌ها اضافه خواهد شد تا مسافرگیری داشته باشد. این خط در ادامه خط پنج متروی تهران است که از صادقیه و گل شهر عبور می‌کند.

کاهش آلودگی تهران و کرج با بهره برداری از متروی هشتگرد
وی در خصوص مزایای این خط مترو گفت: بخشی از آلودگی کلانشهر‌های تهران و کرج ناشی از حمل و نقل شخصی از حومه به مرکز است که امیدوار هستیم با جذب مسافری که در این خط به ویژه از حومه‌های کلانشهر‌های تهران و کرج انجام می‌شود، علاوه بر مزایای اقتصادی، شاهد کاهش آلودگی هوای کلان شهر‌های تهران و کرج باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی افق طرح جابه جایی 250 هزار مسافر است که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی جاده‌های منتهی به شهر تهران و کاهش بار ترافیکی در اتوبان تهران-کرج- قزوین که روزانه 220 هزار حمل و نقل شخصی در این اتوبان انجام می‌شود، بینجامد.
وی در ادامه در خصوص تاخیر بهره برداری از واحد‌های مسکونی مهر شهر جدید هشتگرد نیز توضیحاتی را ارایه و اعلام کرد: شهر جدید هشتگرد 65 کیلومتر از تهران فاصله دارد و حمل و نقل آن متکی بر جاده با ترافیک‌های شدید است، افتتاح خط متروی هشتگرد می‌تواند به جذابیت سکونت در شهر جدید هشتگرد کمک کند و درعین حال موجب می‌شود تا مردم در منطقه کلانشهری تهران و کرج به اسکان در هشتگرد علاقمند شوند.
طاهرخانی با اعلام اینکه در بسیاری از شهر‌های پیشرفته دنیا توسعه حمل و نقل ریلی- حومه‌ای حتی بر توسعه شهری تقدم دارد، گفت: امیدوار هستیم افتتاح این خط به رونق بازار مسکن شهر‌های تهران و کرج هم کمک کند.
طاهرخانی در خصوص راه اندازی خط ریلی تیس-چابهار نیز گفت: شهر جدید تیس به عنوان نسل جدید شهر‌های جدید در حال احداث است. در احداث این شهر، سعی بر این است تا از تجارب گذشته درس بگیریم و یکی از اصلی‌ترین تجارب ایجاد سیستم حمل و نقل مناسب بین شهر جدید و کلانشهر مادر آن است. در این خصوص اقدامات زیربنایی نیز انجام شده و همزمان با شروع احداث شهر جدید تیس بحث احداث خط ریلی بین شهر جدید تیس و چابهار نیز در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمهیداتی که اتخاذ می‌کنیم بتوانیم به اهداف مورد نظر در خصوص جمعیت پذیری دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/92094/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟