راه ترقی

آخرين مطالب

بزرگترین اقدام دولت برای سلامت مردم، بنزین یورو 4 و 5 است سياسي

بزرگترین اقدام دولت برای سلامت مردم، بنزین یورو 4 و 5 است
  بزرگنمايي:

راه ترقی- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از قطار برقی گلشهر به هشتگرد اظهارداشت: تا پایان دولت دوازدهم، یکهزار کیلومتر ریل دیگر به مجموع خطوط ریلی کشور افزوده خواهد شد که به معنای آن است 50 درصد خطوط ریلی کشور در دوره 8 ساله دولتهای یازدهم و دوازدهم ایجاد شده اند.
رئیس جمهور تاکید کرد:  همه چیز در گذر زمان است. دولت، حکومت و قدرت، کوتاه مدت و تمام شدنی است اما آنچه ماندگار است خدمت به این مردم بزرگ، فداکار، لایق و شجاع است که جوهره خودشان را بارها و بارها در روزهای سخت کشور نشان داده اند.
وی با تأکید بر ضرورت خدمت بیش از پیش به مردم، به روزهای سخت ایران اسلامی در دوران انقلاب، جنگ و تحریم اشاره کرد و اظهارداشت: با وجود بدترین دوران تحریمی کشور، قامت مردم استوار بود و در برابر قدرت‌های بدخواه به خوبی ایستادگی کردند و پیروزی به دست آوردند که این در سایه ایثار و فداکاری مردم بوده است.
روحانی با بیان اینکه خوشحالیم در ماه مبارک جمادی که به نام فاطمه اطهر(س) و فرزند برومندش حضرت زینب کبری(س) زینت یافته است، موفق شدیم، هدیه کوچک افتتاح قطار سریع‌السیر و برقی را به مردم عزیز استان البرز و شهر جدید هشتگرد تقدیم کنیم، گفت: هر روز که می‌گذرد کارگران، مهندسین و مدیران لایق، گلی برای مردم شکوفا می‌کنند و خدمتی جدید به مردم ارایه می‌دهند.
رئیس جمهور به تلاش‌های کارگران عزیز در افتتاح قطار برقی گلشهر – هشتگرد اشاره و تأکید کرد: طبق گزارش هایی که در این مراسم عنوان شد، کارگران عزیز در طول سال تنها 4 روز سر کار نبودند و شبانه‌روز تلاش کردند تا این خدمت بزرگ به مردم ارایه شود. امروز که این نتیجه را به مردم البرز ارایه می‌دهند خستگی آنها مرتفع شده و روحیه شاد آنها دستمزد در این دنیا و در آخرت نیز اجر بی‌پایان خداوند خواهد بود.
روحانی با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فناوری های روز برای رفاه مردم،‌ خاطر نشان کرد: این دستور خداوند و پیامبر اسلام(ص) است که از تجربه بشری و علم و دانش بیاموزیم و بکار ببریم.
وی به نبود مترو یا قطار زیرزمینی در دوران قبل از انقلاب اشاره و تأکید کرد: در سال‌های اولیه انقلاب و مجلس اول دعوای بزرگی وجود داشت که آیا اساسا کشور نیاز به مترو دارد یا خیر؟ که در تمام مجلس اول این بحث وجود داشت و به نتیجه هم نرسید.
رئیس جمهور با بیان اینکه در مجلس دوم با مدیریت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این نتیجه رسیدیم که تهران نیازمند مترو است، افزود: من و آقای دُری نجف‌آبادی مسئول ایجاد و احداث متروی تهران شدیم که بسیاری از روزهای هفته به چگونگی آغاز بکار متروی تهران می‌گذشت و امروز طبق گزارشات بیش از 9 میلیارد سفر توسط خطوط مترو انجام شده است.
روحانی اضافه کرد: بی تردید این 9 میلیارد سفر از طریق مترو ، تاثیر عمده ای در کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت داشته است.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید برای رفع آلودگی هوا، رفاه مردم و برطرف کردن رنج مردم تلاش کنیم، اظهار داشت: این روزها هوای تهران ،کرج و کلان‌شهرها آلوده بود و این آلودگی یک روزه ایجاد نشده است، بلکه در طول یک قرن آلاینده‌ها کنار هم قرار گرفته و شرایط موجود، ایجاد شده است. لذا اگر عامل و علتی در طول 100 سال ایجاد شده، حتماً یک روزه نمی‌توان آن را برطرف کرد.
روحانی خاطر نشان کرد: اگر آلاینده‌ها در طول ده‌ها سال متراکم شده‌ و هوا را آلوده کرده‌اند، دولت‌ها باید دست به دست هم دهند و مردم و نسل‌ها باید تلاش کنند تا آلودگی برطرف شود، البته آلودگی صرفاً مربوط به کشور ما نیست و ایران در میزان آلودگی در ردیف 16 و هفدهم دنیا قرار دارد.
رئیس جمهور اضافه کرد: امروز با میزان آلودگی حدود 200 مدارس کشور را تعطیل می‌کنیم. این در حالی است که در هند با شاخص 300 مدارس تعطیل می‌شود و در چین با 360 هم مدارس تعطیل نمی‌شود و اگر چین بخواهد با آلودگی 200 مدارس را تعطیل کند باید 6 ماه از سال مدارس این کشور تعطیل باشد و در هند و مکزیک با شاخص 200 باید 9 ماهه سال مدارس تعطیل باشد.
روحانی با تأکید بر اینکه باید مشکلات را برطرف کنیم، اظهارداشت: در مسیر حرکت دولت ها، مهم این است که آیا دولت به فکر مردم است، آیا دولت درک می‌کند که مردم در شرایط مشکل هستند، بدون تردید روسا و اعضای دولت هم در تهران زندگی می‌کنند و از دستگاه دیگری برای تنفس استفاده نمی‌کنند، لذا آنها هم احساس می‌کنند که هوا آلوده بوده و تلاش می‌کنند که مشکلات را برطرف کنند.
رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه مردم باید از دولت توقع داشته باشند این است که دولت بفهمد، برنامه‌ریزی کند و در حد توان برای رفع مشکلات تلاش کند و چنانچه در مسیر رفع مشکلات حرکت کرد به وظیفه خود عمل کرده و اگر کاری انجام نداد، باید مورد انتقاد قرار بگیرد.
روحانی خاطر نشان کرد: دولت به خوبی درک می‌کند که برای داشتن هوای پاک بایستی آلایندگی بنزین و گازوئیل را برطرف کند. لذا آلایندگی گازوئیل در طول دولت یازدهم و دوازدهم از چند هزار به 50 و 10 رسید و حتی در پالایشگاه تبریز این آلایندگی به زیر 10 PPM رسیده است. ضمن اینکه آلودگی بنزین نیز در این دوره کاهش پیدا کرده است و امروز 75 درصد بنزینی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بنزین یورو 4 و 5 است در حالی که در دولت قبل آلوده‌ترین بنزین یعنی بنزین پتروشیمی به مردم عرضه می‌شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/92254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

کاسمیرو: امباپه در زمین درست مثل رونالدو است

وقتی جیمی کرگر فکر می‌کند تلویزیون استودیو در حال افتادن است!

واکنش سرخیو آگوئرو به ضربات پنالتی دیدار منچسترسیتی و رئال

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

مقابله پدافند هوایی با چند ریزپرنده در اصفهان سوژه فضای مجازی شد

هاشمی‌طبا: اگر ریشه فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن واقعاً سخت است

چرا رسانه‌های غربی وقایع امروز ایران را بزرگنمایی کردند؟

واکنش انگلیس به حادثه اصفهان: کاهش تنش‌ها ضروری است

مقامات اسرائیلی نمایش تمسخرآمیز ریزپرنده‌ها را پایان حمله به ایران اعلام کردند

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

امیرعبداللهیان در جلسه شورای امنیت چه گفت؟

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

ماشینش «گاوکنترل» داره!

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها