راه ترقی

آخرين مطالب

گلپایگانی در نشست خبری:

کاهش 15 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در سال جاری شهرداری تهران

کاهش 15 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در سال جاری
  بزرگنمايي:

راه ترقی - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کاهش 15 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، عبدالرضا گلپایگانی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهردار تهران با شعار «تهران، شهری برای همه» فعالیت خود را آغاز کرد. شهری که برای همه باشد قرار است به تمام وجوه زندگی بهتر برای مردم توجه کند. در این شهر مردم در مدیریت شهر مداخله و تحولات شهر را احساس می‌کنند. در چنین شهری، شهروندان رفتار و کارکرد ما را رصد کنند، براین اساس، اقداماتی که انجام می‌دهیم باید برای همه مردم باشد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: رویکرد‌های اصلی که از شعار شهردار تهران استخراج شده، ارتقای کیفیت محیط و فضای شهری بوده که در گام اول به آن توجه شده است. شفاف سازی و ایجاد خانه شیشه‌ای دومین رویکرد ما بود، زیرا در گذشته اتفاقاتی می‌افتاد که مردم از آن با خبر نبودند، اما امروز همه آن‌ها در اختیار مردم است.
وی خاطرنشان کرد: محور سوم فعالیت ما بحث هوشمندسازی بوده که در همه وجوه معماری و شهرسازی به آن توجه شده، عدالت اجتماعی نیز رویکرد چهارم ما بوده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: اعتقاد داریم شعار «تهران، شهری برای همه» محقق نمی‌شود مگر به عدالت اجتماعی رسیده باشیم و تمام اقشار جامعه به همه امکانات شهر دسترسی داشته باشند. رویکرد دیگر ما این بوده است که اقدامات شهرسازی و ساختمان سازی، مهندسی ساز باشد و در نهایت به حوزه قانون مداری رسیدیم.
وی افزود: قانون مداری در دوره‌های قبلی شهرسازی چندان مورد توجه قرار گرفته بود در حالی که این امر یک وظیفه شرعی و دینی است که به گردن ما گذاشته شده است. همه ما کسانی را بیشتر دوست داریم که قانون را رعایت می‌کنند و بدون آنکه توجه کنیم از کسانی که قانون را رعایت نمی‌کنند، پرهیز می‌کنیم.
گلپایگانی گفت: در حوزه‌های ده گانه‌ای که در معاونت مدنظر قرار داده ایم، بحث شهرسازی و طرح‌های شهری یکی از حوزه‌های کلیدی ما بوده است. در این حوزه طرح‌های تفصیلی تهیه شده است و در یک سال گذشته طرح‌های تهیه شده در دو بخش طرح‌های موضعی و طرح‌های موضوعی تقسیم شده اند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: ما در یک سال گذشته 19 طرح موضعی و موضوعی را به تصویب کمیسیون ماده 5 رسانده ایم، این در حالی است که بین سال‌های 91 تا 97 تنها 22 طرح موضعی و موضوعی به تصویب رسیده بود.
گلپایگانی گفت: در این مدت مصوبه خانه باغ، پادگان 06، طرح کمربندی شهر تهران و تعداد زیادی از طرح‌های دیگر مورد تصویب قرار گرفته و برای اولین بار محور 13 کیلومتری دماوند-آزمایش را در حال طراحی داریم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: در حوزه معماری بحث مهندسی کردن ساختمان سازی را با تاکید بر ایجاد قاب بندی‌ها پیگیری کردیم، زیرا برای نمای ساختمان‌ها هزینه زیادی می‌شد درصورتی که با یک هزینه کوچک می‌توانند آن را ایمن سازی کنند.
گلپایگانی افزود: ما به سمت ساخت ساختمان‌های سبز رفتیم که البته کار زمان بری هست، اما تا پایان سال بحث نصب برچسب انرژی را در ساختمان‌ها به نتیجه خواهیم رساند.
وی با بیان اینکه 30 درصد سوختی که به هوای تهران وارد شده به دلیل سوختی است که در ساختمان‌ها مصرف می‌شود و اگر این موضوع را به درستی مدیریت کنیم حتما از آلودگی هوای شهر تهران کاسته می‌شود، گفت: این حق طبیعی مردم است که زمان خرید یک ساختمان بدانند چه میزان انرژی در این ساختمان مصرف می‌شود تا قدرت انتخاب داشته باشند.
کاهش 18 درصدی در مقدار زیربنا و مساحت پروانه‌های صادر شده در سال جاری
گلپایگانی با اشاره به کاهش 15 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در سال جدید عنوان کرد: 18 درصد در مقدار زیر بنا و مساحت پروانه‌های صادر شده در سال جدید هم کاهش داشته ایم، اما بیش از 95 درصد درآمد‌های در نظر گرفته شده در لایحه بودجه محقق شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در لایحه عوارضی که در اواخر سال گذشته تایید شد بنای ما این بود که در مناطقی که خانه گران‌تر است عوارض بیشتری هم پرداخت شود.
گلپایگانی افزود: اولین بار است که براساس کد‌های منطقه‌ای نسبت به اخذ عوارض اقدام و کل تهران را به ده دهک تقسیم کردیم تا براساس این دهک‌ها عوارض تعیین شود. یکی از اقدامات این است که هر قطعه ملک براساس جای قرار گیری و براساس شرایطی که دارد عوارض بپردازد. برای مثال، اگر یک قطعه ملک دید خوبی به یک پارک دارد یا بالعکس یک ملک در جوار خیابانی شلوغ واقع شده است باید عوارض شان متفاوت باشد.
معاون شهردار تهران ادامه داد: در بحث هوشمند سازی در حال حاضر تا مرحله بازدید از ملک فرآیند‌ها هوشمندسازی شده است و مهندسان می‌توانند بدون حتی حضور مالک، ملک را بررسی کنند.
گلپایگانی به اقدامات مربوط به صدور پایان نیز کار اشاره کرد و گفت: قول می‌دهیم ظرف دو ماه آینده پایان کار آپارتمان‌ها را بدون حضور مالک و ظرف حداکثر یک هفته صادر کنیم.
وی افزود: یکی از موضوعات مهم معماری و شهرسازی بحث نوسازی است و سازمان نوسازی شاهد یک تحول بزرگ در رویکرد بنیادین خود بوده و امروز به حوزه بازآفرینی بیشتر توجه می‌شود.
کاهش 10 درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: اگر در یک محله زیرساخت‌های شهری ارتقا پیدا کند و ساختار‌های اجتماعی پایدارتر باشد نوسازی کالبدی هم پایدار‌تر خواهد بود. در بافت‌های فرسوده عدد کاهش صدور پروانه فقط 10 درصد بوده است و این نشان می‌دهد که هنوز هم مردم در بافت فرسوده علاقه به نوسازی دارند. ما نیز امروز در 180 محله در حال بازآفرینی هستیم.
گلپایگانی با اشاره به این مطلب که رویکرد جدید مدیریت شهری، محله محوری است خاطرنشان کرد: ما قول داده ایم هزار پروژه در محلات شهر تهران را طراحی کنیم و این را در سال 99 و 1400 به اجرا خواهیم رساند که این پروژه‌ها به ارتقا کیفیت زندگی مردم در محلات منجر خواهد شد.
معاون شهردار تهران ادامه داد: یک باب کلیدی باز شده است که به نام خانه‌های کوچک مقیاس آن را می‌شناسیم؛ در تلاش هستیم تا موانع ساخت آپارتمان‌های 25 تا 40 متری را از سر راه برداریم. این ایده در تمام کلانشهر‌های دنیا وجود دارد و یک ضرورت است.
وجود 400 هزار واحد خالی از سکنه در تهران
گلپایگانی گفت: در تهران سرمایه‌های زیادی در امر مسکن صرف شده است، اما چون درست و به اندازه ساخته نشده است امروز شاهد 300 تا 400 هزار واحد خالی از سکنه در تهران هستیم، در حالی که اگر این‌ها جایی که باید، هزینه می‌شد و آن گونه که باید ساخته می‌شد، خالی نبود. 400 هزار واحد خالی را در حدود 1.5 میلیارد تومان قیمت واحد ضرب و تقسیم کنیم، عدد قابل توجهی می‌شود.
شهرداری خانه سازی نمی‌کند
معاون شهردار تهران عنوان کرد: مسکن‌های کوچک مقیاس قرار نیست فقط به افراد فقیر اختصاص پیدا کند بلکه یک زوج جوان می‌تواند در یک خانه 30 متری زندگی شان را شروع کنند. این موضوع در مورد افراد سالمند و کارگران نیز صدق می‌کند.
گلپایگانی ادامه داد: یکی از راه حل‌های مشکل مسکن، ساخت خانه‌های 25 تا 40 متری است که این طرح آماده و به وزارت کشور فرستاده شده است. شهرداری قرار نیست خانه سازی کند بلکه قرار است مشکلات این مسیر را از سر راه بردارد و مطمئن هستیم که حتما سرمایه‌های خوبی به این سمت خواهد آمد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/92337/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی