راه ترقی

آخرين مطالب

از مذاکره استقلال با روبینیو تا پیام احساسی استراماچونی برای فرهاد مجیدی ورزشی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- فرهاد مجیدی اگرچه از نظر کارنامه مربی‌گری و تاکتیک و سطح فنی قابل مقایسه با استراما نیست اما در یک زمینه شباهت زیادی به او دارد. شباهتی که شاید باعث شود سبک بازی استقلال شبیه به روزهای خوب نیم‌فصل اول بوده سکوها کمتر دلتنگ آن زمان شوند. استقلال در زمان شفر خط دفاعی رویایی داشت و با وجود این که در 3 بازی پایانی فصل آنها گل‌های زیادی دریافت کردند اما توانستند رکورد دفاعی تاریخ لیگ برتر را جابجا کنند. استقلال در سه بازی آخر آن فصل با فرهاد مجیدی 6 گل زد و سه گل دریافت کرد. یعنی در سه بازی، 9 گل رد و بدل شد. این در حالی بود که در هفت بازی قبلی استقلال، تمام بازی‌ها با صفر یا یک گل رد و بدل شده و با حداقل اختلاف به پایان رسیده بود. گلی که یا سهم آبی‌ها بود و یا سهم حریف‌شان.
در سه بازی پایانی با فرهاد مجیدی اما این آمار به سه گل رد و بدل شده در هر بازی و 2 گل زده برای استقلال رسید. این مدل بازی شباهت زیادی به استراما دارد که در بازی‌هایش زیاد گل می‌زد و گل هم می‌خورد. تیم استراما هم نیم فصل را با آمار کمی بیشتر از 2 گل زده و یک گل خورده در هر بازی به پایان رساند. فرهاد مجیدی از نظر فوتبال تهاجمی در کارنامه کوتاه‌مدتی که در استقلال داشته شبیه‌ترین فرد به استراماست. به همین دلیل هواداران آبی می‌توانند امیدوار باشند که با حضور کاپیتان‌شان روی نیمکت همچنان بازی‌های پرگل و هجومی و هیجان‌انگیز انتظارشان را بکشد.
اما نیکولو شیرا خبرنگار ایتالیایی و همکار گاتزتا دلواسپورت که در روزهای اخیر توئیت هایی درباره وضعیت باشگاه استقلال منتشر کرده، در آخرین توئیت در همین زمینه از مذاکره باشگاه استقلال با ستاره سرشناس برزیلی خبر داده است. شیرا در آخرین توئیت خود در این خصوص عنوان کرده است: "استقلال در حال مذاکره با روبینیو است. احتمال دارد بازیکن برزیلی استانبول باشاک‌شهیر را ترک کند و پیشنهادی از ایران دریافت کرده است."
روبینیوی 35 ساله که از ژانویه 2019 تاکنون در باشاک شهیر حضور دارد، در این فصل تنها 6 بار برای تیم دوم جدول رده بندی سوپرلیگ ترکیه به میدان رفته و نتوانسته تاثیرگذار باشد. او آخرین بار در هفته پانزدهم سوپرلیگ ترکیه و در روز 16 دسامبر 2019، حضوری 13 دقیقه ای در برابر قونیه اسپور داشته و در دو مسابقه بعدی شاگردان اوکان بوروک، نیمکت نشین بوده است. روبینیو فوتبال خود را از سانتوس آغاز کرد و خیلی زود لقب پله بعدی دنیای فوتبال را به خود اختصاص داد. او در ژوئن 2005 با قراردادی به ارزش 24 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و برای 3 فصل پیراهن کهکشانی ها را به تن کرد. با 35 گل در 135 بازی روبینیو به همراه رئال 2 قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا را تجربه کرد.
در یک سپتامبر 2008 (آخرین روز نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس) و همزمان با خریداری شدن باشگاه منچسترسیتی توسط گروه ابوظبی، روبینیو با قراردادی 42 میلیون یورو به منچسترسیتی پیوست تا به این ترتیب به نخستین خرید بزرگ شیوخ اماراتی برای سیتیزن ها بدل شود. بعد از 2 فصل حضور در سیتی، روبینیو به میلان پیوست و 4 فصل پیراهن این تیم را به تن کرد. او البته در این دوران، برای دو مقطع به شکل قرضی به سانتوس بازگشت. گوانگژو اورگراند، اتلتیکومینیرو، سیواس اسپور و استانبول باشاک شهیر نیز تیم های بعدی روبینیو تا به امروز بوده اند. روبینیو در جام های جهانی 2006 و 2010 عضوی از تیم ملی برزیل بود و این تیم را در سه کوپا آمریکا (2007، 2011 و 2015) همراهی کرد. او در آخرین بازی ملی خود، در 25 ژانویه 2017 برابر کلمبیا به میدان رفت تا به کار خود با پیراهن سلسائو، با 28 گل در 100 بازی خاتمه دهد. شیرا یک روز قبل در توئیتی جنجالی از پیشنهاد باشگاه استقلال به جیانی دی‌بیاسی، سرمربی پیشین تیم ملی آلبانی خبر داده بود. شیرا ادعا کرده بود خلیل زاده و علی خطیر با پیشنهادی 1.5 میلیون یورویی تا سال 2021 به سراغ دی‌بیاسی رفته و این سرمربی ایتالیایی نیز آماده پرواز به تهران بوده است، اما مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان با استخدام این سرمربی مخالفت کرده تا به این ترتیب پرونده حضور یک ایتالیایی دیگر به جای استراماچونی در استقلال بسته شود.
مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال استقلال در کانال شخصی‌اش در تلگرام پیام صوتی‌ای که آندره‌آ استراماچونی، سرمربی پیشین آبی‌های پایتخت برای فرهاد مجیدی، سرمربی جدید این تیم ارسال کرده است را منتشر کرد. متن این پیام به شرح زیر است: “صبح به خیر فرهاد (هم انگلیسی و هم به زبان فارسی)
در ابتدا باید بگویم بسیار خوشحالم که با تو در ارتباطم و صدایت را می‌شنوم. تو به‌راستی انسان خوبی هستی و مطمئناً یک مربی واقعاً خوب. خوشحالم که این مسئولیت را پذیرفتی. چون به باور من، تو از دیدگاه همه، بهترین گزینه برای استقلالی. چون تو از صمیم قلب عاشق استقلالی. چون به خوبی نسبت به حقیقتِ استقلالی بودن آگاهی. هواداران عاشقت هستند و بازیکنان حرمتت را حفظ می‌کنند.
وقتی با هم حرف می‌زدیم (اشاره به جلسه پیش از بازی ذوب‌آهن با استقلال در اصفهان)، احساس می‌کردم ایده‌ها و نگرش مشترکی نسبت به فوتبال داریم. وقتی سرمربی امیدها بودی، اوضاعت مانند شرایط من سخت غم‌انگیز بود. برای خودم شاید بدترین دوران حرفه‌ای بود که سپری کردم. برای آنچه رخ داد غمگینم. اما حالا دوباره حس خوبی دارم برای رضایت هواداران از مربی خوب‌شان. در حال حاضر هیچ‌کس برای اداره تیم، بهتر از تو نیست.
حتی با وجود هزاران کیلومتر فاصله، هر کمک و همفکری در هر زمینه‌ای برای تیم از دستم بربیاید انجام می‌دهم. برای تو، فقط برای تو. برای بهزاد غلامپور، برای بازیکنان و برای هواداران. درباره خودم و اتفاقاتی که رخ داد نکاتی وجود دارد که نمی‌توانم از طریق واتس‌اپ در میان بگذارم. امیدوارم هرچه زودتر تو را در جایی از این جهان ببینم. دوست عزیزم، بهترین آرزوها را برایت دارم.
در به کارگیری کمک من، هرگز تردید کن. تماس‌های ما قطع نشود. چه خودت، چه از طریق نوری‌فر و وریا و علی کریمی همواره کنارتان هستم. زیرا قلبم آنجاست...
کارهای بسیاری برای انجام دادن پیش رویت هست. قوی باش و پرانگیزه تا همه را قدرتمندانه تسلیم کنی. موفق باشی فرهاد."

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/93426/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

بحران در کاتالان

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه: افکار عمومی جهان بیدار شده است

جهانگیری: عزا می‌گیرم وقتی می‌بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند نه اروپا

عروس امام خمینی(ره) درگذشت

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

من دوست ندارم در راه کار خیر بمیرم

پاسخ به کنجکاوی‌ها پیرامون «مست عشق»

حمله زردنویسان به زندگی خصوصی هنرمندان

نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی منتشر شد

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

فصل رویایی امباپه؛ رئال منتظر فوق ستاره

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

آیت‌الله دوزدوزانی: آقایی که می‌خواهی روحانی باشی و جهنمی نباشی، مواظب باش کار عکس نشود

انتقاد پزشکیان به سکوت مجامع بین‌المللی درخصوص جنایات اسرائیل: چرا ککتان نمی‌گزد؟

واکنش آمریکا به ادعاهای گروسی درباره برنامه هسته‌‌ای ایران

چهره ها/ نجم الدین شریعتی در چایخانه حرم امام رضا(ع)

اعتراف جالب خانم مجری جنجالی صداوسیما جلوی مردم

ادامه واکنش‌ها به سخنان جنجالی مدیر «نماوا»

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد