راه ترقی

آخرين مطالب

گزارش رسانه های جهان از حضور پرشور مردم ایران در تشییع پیکر سردار سلیمانی در تهران فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه ترقی- ملحم ریا خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در تهران گفت: از نخستین ساعت صبح امروز، تجمع مردم در مسیر تشییع پیکر شهدا در خیابان های تهران پایتخت ایران آغاز شد. بسیاری از خیابان های تهران به علت حضور گسترده مردم، بسته شده است و به همین علت، خیلی از این افراد، به صورت پیاده خود را به محل برگزاری مراسم رسانده اند.
موج حضور جمعیت به اندازه ای است که مجبور شدیم از چند کیلومتری این محل، از خودرو پیاده شویم. همه در اینجا ناراحت هستند و عکس هایی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی و آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران و نیز تصاویری از شهید حججی در دست دارند.
خبرنگار المیادین افزود: شاهد شعارهای مردم هستیم که تاکید می کنند برای گرفتن انتقام آماده هستند. شرکت کنندگان در این مراسم بر لزوم گرفتن انتقام و دادن پاسخ به این ترور، تاکید دارند. بر روی پلاکاردهایی که مردم در دست دارند تاکید شده است که ایران نباید در برابر این جنایت آمریکا سکوت کند.
مردم از شهید سلیمانی با نام ”رهبر قلب ها“ یاد می کنند. ایرانیها توافق نظر دارند که او دارای بیشترین محبوبیت در این کشور است. می توانم بگویم که خشم شدیدی سراسر ایران را فرا گرفته است. آمریکا با ترور شهید قاسم سلیمانی توانست انقلاب جدیدی در داخل ایران به راه بیاندازد. با وجود بعضی اختلافات در داخل ایران بین جریان های سیاسی، اما اکنون همه درباره لزوم پاسخ دادن به این جنایت و نفرت از آمریکا، توافق نظر دارند.
اکنون می توان گفت 82 میلیون ایرانی، از آمریکا نفرت دارند. این موضوع، دروغ بودن سخنان مقامات آمریکایی را ثابت می کند که ایرانیها از ترور قاسم سلیمانی خوشحال هستند.

حضور هزاران عزادار در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در تهران
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: ده‌ها هزار نفر در تهران روز دوشنبه به خیابان‌ها آمدند تا به شهید سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادای احترام کنند. در این مراسم، همه مقامات عالی سپاه پاسداران و همچنین مقامات عالی ایران شرکت کردند. ترور این ژنرال عالیرتبه ایران و چند عضو ارشد نیروهای بسیج مردمی عراق، باعث ایجاد آشوب در خاورمیانه و جهان و شکل گیری ترس از وقوع یک جنگ تمام عیار شده است. پیکر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از آن برای خاکسپاری به ایران منتقل شد که صد‌ها هزار نفر، به وی ادای احترام کردند. مراسم تشییع وی روز یکشنبه در اهواز و مشهد برگزار شد. خبرگزاری اسپوتنیک از مراسم تشییع در تهران، گزارش تصویری زنده منتشر می‌کند.
 
المیادین: حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، بهترین پاسخ به آمریکاست
شبکه المیادین گزارش داد: حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی، بهترین پاسخ به دولت آمریکاست.
رئیس دفتر شبکه تلویزیونی المیادین در تهران گفت: شاهد حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع پیکر شهدا هستیم. به اعتقاد من، حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی در اهواز، مشهد، تهران و پس از این در قم و کرمان، بزرگترین پاسخ به دولت آمریکاست که ثابت می‌کند این شخصیت، نقش محور و برجسته در رویارویی با تروریسم و گروه‌های تکفیری در منطقه داشت و توانست در کنار متحدانش در منطقه، بزرگترین خطر را از ملت‌های منطقه دور کند. مقامات آمریکایی خوشحال اعتراف کردند که در شکل گیری داعش در منطقه نقش داشتند. هدف اصلی از تشکیل گروه‌های تکفیری در منطقه هم تجزیه منطقه بود. پس از برگزاری نماز برای شهدا به امامت رهبر معظم انقلاب ، تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی تا میدان آزادی ادامه خواهد داشت. این میدان از زمان انقلاب اسلامی، برای مردم ایران اهمیت نمادین پیدا کرده است.
خبرنگار المیادین افزود: همه مقامات سیاسی و نظامی ایران در این مراسم حضور دارند. ما شاهد پوشش ویژه همه خبر‌ها و تحولات مربوط به شهادت قاسم سلیمانی در رسانه‌های ایران هستیم. مراسم تشییع پیکر‌ها در شهر‌های مختلف عراق هم از شبکه‌های ایران پخش می‌شد.

پخش زنده مراسم تشییع پیکر شهدا در تهران از شبکه‌های مختلف خبری
شبکه فرانس 24 نخستین تصاویر مربوط به جمعیت انبوه شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی در تهران را به طور زنده پخش کرد.
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر با قطع برنامه های خود، پخش مستقیم مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی در تهران را آغاز کرد.
خبرگزاری فرانسه از تهران از خیل عزاداران در تهران برای سوگواری ژنرال سردار قاسم سلیمانی خبر داد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد مرکز تهران برای ادای احترام به ژنرال سردار سلیمانی پر از جمعیت سیاهپوش است.

سردار قاآنی: منطقه را از وجود آمریکایی ها پاکسازی می کنیم
شبکه تلویزیونی الجزیره: سردار قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران ایران تاکید کرد تا زمان بیرون راندن کامل آمریکا از منطقه به مبارزه ادامه خواهد داد.

پوشش لحظه به لحظه مراسم تشییع در توئیت روزنامه نگار نیویورک تایمز
روزنامه نگار روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در رشته توئیتی به حضور گسترده و باشکوه مردم ایران در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی در تهران پرداخته است.
فرناز فصیحی که از ساعاتی پیش به طور لحظه به لحظه این مراسم را پوشش می دهد، با انتشار لینک دسترسی به پخش آنلاین شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نوشته است: "اینجا مراسم تشییع ژنرال سلیمانی را به طور زنده تماشا کنید. تعداد خیره کننده."
او در توئیتی دیگر با اشاره به حضور گسترده همه اقشار از جمله فعالان و مخالفان در این مراسم نوشت: "ترامپ این گونه مردم ایران را از دست داد برخی از فعالان و مخالفان، حتی افرادی که زندانی بوده اند، امروز از مراسم تشییع سلیمانی به من پیام می دهند. پیام آنان، «نه به جنگ، نه به این»".
این روزنامه نگار فعال در امور ایران و خاورمیانه در واکنش به سفر هیئت سعودی به واشنگتن برای رایزنی در خصوص تنش زدایی در منطقه می نویسد: "پیام (هیئت اعزامی) این گونه خواهد بود: «لطفا ما را از تحمل درد یک جنگ دیگر، معاف کنید.» به عبارت دیگر، مراقب باشید خواهان چه هستید."
فصیحی با بی سابقه خواندن چنین تجمعی نوشت: "جمعیت به صورت خانوادگی حرکت می کند. کودکان، تصاویر (شهید) سلیمانی را در دست دارند، و همینطور پرچم ایران و پرچم سرخ نبرد در اسلام شیعه را... دریایی از مردم پایان ناپذیر از ساعت 6 صبح. در بیست و پنج سالی که اخبار ایران را پوشش می دهم، هرگز چیزی شبیه این را ندیده ام."
وی همچنین با انتشار ویدئوهایی از حضور مردم در ایستگاه های متروی تهران دست کم دو ساعت پیش از آغاز مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی، به شعارهای آنان از جمله "مرگ بر آمریکا" و "نه توافق، نه مذاکره، فقط جنگ با آمریکا" اشاره کرده است.

سیل جمعیت در تهران
روزنامه فرانسوی زبان لوسوار تصاویر مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و هم رزمانش را در تهران منتشر کرد.
این روزنامه بلژیکی در توئیتی نوشت: سیل جمعیت در مرکز تهران برای ادای احترام به سردار سلیمانی.عنوان « رستاخیز بی سابقه تهران در استقبال از حاج قاسم و شهدای مقاومت » را آورده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/93673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟