راه ترقی

آخرين مطالب

خون شهید سلیمانی مردم را یکپارچه کرده است/ جریان مقاومت ادامه دارد گفتگو

  بزرگنمايي:

راه ترقی- منصور نبی زاده در خصوص دلایل محبوبیت سردار سلیمانی به‌عنوان یک چهره ملی اظهار کرد: آنچه حاج قاسم سلیمانی را در همه قلب‌ها قرار داد به‌گونه‌ای که امروز همه عزادارش هستند و در غمش می‌سوزند متواضع و خاکی بودن وی بوده است.

وی با اشاره به بیت شعری مبنی بر اینکه افتادگی آموز اگر طالب فیضی، هرگز نخورد آب زمینی که بلند است، افزود: حاج قاسم سلیمانی چون خاکی و افتاده بود خداوند او را بلند کرد، در مقابل کل خانواده‌های شهدا و رزمندگان و مردم ایران حالت تواضع و فروتنی داشت که در همه صحنه‌ها شاهدش بودیم.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه فداکاری و ازخودگذشتگی برای کشور از دیگر دلایل محبوبیت حاج قاسم سلیمانی بود، تصریح کرد: امروز عناوین مختلفی در خصوص حاج قاسم به کار می‌بریم، ژنرال، سپهبد، سرلشکر اما عنوانی که وی برای خود انتخاب و در وصیت‌نامه‌اش به آن اشاره کرده بود "سرباز" بود و از همسرش خواسته بود که بر روی مزارش بنویسند سرباز قاسم سلیمانی و این به معنای آن است که سربازی هستم که از کشورم، انقلابم و مردمم به‌عنوان یک وظیفه دفاع می‌کنم و این وظیفه را 40 سال ادامه خواهم داد.

نبی زاده ادامه داد: اینکه فردی 40 سال جانش را کف دستش بگیرد و امنیت را تقدم کشور و مردمش کند، امنیت بالاترین عنصری است که در زندگی همه تأثیرگذار است و عامل اول آرامش ما است و این دستاورد بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: حاج قاسم کسی نبود که زندگی راحتی را برای خود انتخاب کند و شاهد این باشد که گوشه‌ای از کشور مورد تجاوز دشمن قرار گیرد، انسان باغیرت و جوانمردی بود که نه‌تنها در مرزهای کشور بلکه برای دفاع از همه مسلمان‌ها جانش را کف دست گذاشته بود.

فرمانده گردان 422 لشکر 41 ثارالله در دوران 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: داعش این جمعیت خون‌خوار چه جنایت‌های در منطقه انجام دادند، خیلی از صحنه‌هایی که داعش خلق کرد حتی قابل‌دیدن نیستند و بسیار وحشتناک و بی‌سابقه در تاریخ بوده است؛ داعش با جنایاتی که در سوریه و عراق مرتکب شد روی تاریخ را از هولناکی خشونتشان به نام اسلام سفید کرد.

نبی زاده اضافه کرد: فردی که دژ محکمی در برابر داعش دژ محکمی می‌شود و در کنار رزمندگان عراقی و سوری اعم از شیعه و سنی و ایزدی به دفاع می‌ایستد و از حریم اسلام و اهل‌بیت پیامبر (ص) دفاع می‌کند در قلب‌ها جا دارد، ما شخصیت کمی را از دست ندادیم وی یک سرباز و امیر به‌تمام‌معنا بود.

وی بیان کرد:  حاج قاسم دریکی از سخنانش اظهار کرد که همه مردم خانواده ما هستند، اگر دختری در خیابان حجاب کاملی ندارد این دختر من و شماست و نباید ترد شود، مردم را به بهانه‌های سیاسی و غیره ترد نکنید، دور از انتظار نیست که همه ارادتمند و داغدار وی هستند.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس در خصوص اینکه شهادت سردار سلیمانی چه اندازه موجب همبستگی بیش‌ازپیش  اقشار مختلف مردم علیه آمریکا و هم‌پیمانانش خواهد شد، اظهار کرد: امروز دیگر نقطه ابهامی برای هیچ‌کس وجود ندارد چراکه آمریکا شخصیتی را با روشی ناجوانمردانه به شهادت رساند و ترور کرد که مانند کوهی در برابر عناصر خشونت زا، کفار، داعشی ها و تکفیری‌ها در منطقه ایستاده بود؛ این حاج قاسم بود که سینه سپر کرد و برای امنیت کشورمان و کشورهای منطقه جان خود را فدا کرد.

نبی زاده افزود: حاج قاسم تمام توطئه‌های دشمن را برای تکه‌تکه کردن ایران، عراق و سوریه خنثی کرد، آمریکایی‌ها صراحتاً اذعان داشته‌اند که برای تأمین منافع خود و برای نفت به منطقه خاورمیانه آمدند و برای منافع خود حاضرند خون و حرمت مردم را بریزند. مردم ما بسیار هوشیار هستند و این نقشه‌ها را به‌خوبی فهمیده‌اند.

وی ادامه داد: اگر تردید و ابهامی برای برخی وجود داشت که می‌توان با ترفندهایی با آمریکا کنار آمد امروز مشخص شد جای تردیدی نیست؛ وقتی دست آمریکا به خون چنین فرزند دلاوری از انقلاب که متعلق به همه مردم بود آلوده شده، وحدت و انسجام درون کشور یکپارچه می‌شود و همه ما از پیر و جوان ید واحده می‌شویم.

فرمانده گردان 422 لشکر 41 ثارالله در دوران 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: همه امروز یکپارچه به این نتیجه رسیده‌اند در مقابل دشمنی که به هیچ‌چیز و هیچ‌کس رحم نمی‌کند و برای منافع خود حاضر است دنیا را به آتش بکشد نمی‌توان کوتاه آمد و باید در برابرش یک دژ مستحکم باشیم.

نبی زاده عنوان کرد: خوشبختانه حاج قاسم، فرزندانش، برادرانش و مردم این علم را به دست خواهند گرفت و اجازه نخواهند داد آمریکا به اهداف شوم و پلید خود برسد.

وی در خصوص علت اینکه ترامپ مستقیماً سردار سلیمانی را به شهادت رساند، بیان کرد: همفکران ترامپ و مشاورانش به وی آدرس غلط دادند، آن‌ها تصورشان این بود که جریان مقاومت وابسته به یک فرد است اما این اشتباه فاحشی بود. گرچه شخصیتی چون حاج قاسم نادر باشد که بتواند با کاریزما و نفوذی که در منطقه دارد جلو آمریکا بایستد اما جریان مقاومت ادامه دارد.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس اضافه کرد: حاج قاسم شخصیتی بود که توطئه‌های آمریکا را خنثی کرد، اجازه نداد سوریه و عراق چندپاره شوند و داعش به مرزهای ایران برسد و طبیعی است که آمریکا بر روی چنین شخصیتی متمرکز شود و فکر کند با به شهادت رساندن سردار سلیمانی این راه بسته خواهد شد و به شکست خواهد رسید، اما کور خوانده‌ چراکه مقاومت برنامه راهبردی جمهوری اسلامی است و اجازه نخواهد داد دشمن به حریم ما و منطقه تجاوز کند.

نبی زاده اظهار کرد: برای چنین راهبردی باید آمادگی‌های لازم را داشته باشیم و این سؤال برای همه ما و مردم آزاده دنیا مطرح است که چرا آمریکا باید از آن سر دنیا به خاورمیانه آمده و این‌همه پایگاه نظامی ایجاد کند؟ باید همه در این مسیر متحد و یکپارچه و آماده باشیم به امید اینکه این پرچم حفظ خواهد شد و این راه ادامه خواهد یافت، خاورمیانه از لوث وجود آمریکایی‌ها پاک شده و ثمره خون شهید سلیمانی آرامش در منطقه خواهد بود.

وی در خصوص بیگانگی مقامات کاخ سفید با افکار عمومی ایران که در اظهاراتشان در خصوص مذاکره با ایران پس از شهادت سردار سلیمانی نمود داشت، عنوان کرد: آمریکا مردم ایران را به‌خوبی نشناخته است، مقامات آمریکایی فکر می‌کنند با اعمال فشار بیشتر، در تنگنا قرار دادن مردم و از بین بردن شخصیت‌هایی چون سردار سلیمانی می‌توانند مسئولین ما را پای میز مذاکره بیاورند و امتیازاتی که مدنظرشان است را از ما بگیرند اما کور خوانده‌اند.

فرمانده گردان 422 لشکر 41 ثارالله در دوران 8 سال دفاع مقدس افزود: مردم ما 40 سال در مقابل انواع توطئه‌ها مقاومت کرده‌اند، 8 سال با دست‌خالی در مقابل صدام جنایت‌کار ایستادگی کردند، ما حتی فشنگ و نارنجک کافی و سلاح درستی نداشتیم و همه‌چیز سهمیه‌بندی می‌شد.

نبی زاده ادامه داد: درزمانی که انقلاب ما تازه پیروز شده بود، نهادهایی چون سپاه، بسیج و ارتش به قدرت و صلابت امروز نبودند، نیروهایمان آموزش‌های کافی را ندیده بودند و تجهیزات کافی نداشتیم توانستیم صدام را که همه دنیا پشتش بود و انواع سلاح‌ها را در اختیار داشت شکست دهیم و اجازه ندهیم یک وجب از خا کشورمان تصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه در شرایط مطلوبی هستیم، البته نمی‌توان از مشکلات اقتصادی چشم‌پوشی کرد اما به لحاظ انسجام، وحدت ملی، در اختیار داشتن انواع سلاح‌هایی که نیروهای توانمند داخلی‌مان ساخته‌اند، قدرت و صلابتی که در منطقه داریم در وضعیت خوبی هستیم.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس اضافه کرد: ما از حق خود کوتاه نخواهیم آمد، امروز همه مردم خواستار این هستند که انتقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش گرفته شود و با تدبیر، منطق درست و انتخاب زمان و مکان مناسب این انتقام را از دشمن خون‌خوار خواهیم گرفت؛ امروز تک‌تک مردم حاضرند در این مسیر قدم بردارند و پرچم و سلاح سردار سلیمانی را در دست بگیرند.

نبی زاده ادامه داد: خون حاج قاسم چنان انرژی را در بین مردم ایجاد کرده که تبدیل به یک اسطوره و نماد ملی و الگویی برای مبارزه با استکبار خواهد بود، هویت ما امروز با چنین شخصیت‌هایی رنگ می‌گیرد.

وی در خصوص ضرورت تغییر گام بعدی ایران در کاهش تعهدات برجامی بیان کرد:  با این روالی که الآن مشاهده می‌شود متأسفانه قوه عاقله‌ای در آمریکا وجود ندارد، مسئله مذاکره را مطرح می‌کنند اما همه در دنیا می‌دانند آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند و از روز اول شرایط را به‌گونه‌ای طراحی کردند که هیچ امیدی برای به نتیجه رسیدن برجام نگذاشتند.

فرمانده گردان 422 لشکر 41 ثارالله در دوران 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: اول قرارداد برجام را زیر پا گذاشتند و بعد هم سردار سلیمانی را به شهادت رساندند و این شرایط را سخت کرده، اروپایی‌ها نیز جسارتی ندارند و ما هیچ راهی نداریم جز اینکه به توان، امکانات و ظرفیت‌های خودمان در داخل کشور اتکا و سیاست‌ها و برنامه‌های خود را تنظیم کنیم.

نبی زاده ادامه داد: با این وضعیت بعید به نظر می‌رسد راهی برای بازگشت داشته باشیم، شاید با مقاومتی که در مسائل اقتصادی نظامی و محورهای دیگر نشان می‌دهیم و با عبور از این گردنه و دست‌پر و موضع و امکانات بالا پای میز مذاکره با کشورهایی که منطقه و اصول مذاکره را بپذیرند بنشینیم اما در شرایط فعلی مذاکره و ادامه تعهدات برجامی نتیجه‌ای ندارد.

وی در خصوص تغییر معادلات سیاسی در منطقه با شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: تصور آمریکایی‌ها این بود که محور سازمان‌دهی نیروهای مختلف هلال شیعی را از بین برده‌اند و این گروه‌ها و جریانات مقاومت جمع خواهد شد و برنامه‌ای را تدارک دیده بودند که در عراق و سوریه جایگاهشان را برای منافع شخصی خود محکم کنند و با حضور نظامی‌شان تعیین‌کننده راهبردها و سیاست‌های منطقه باشند.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: آمریکا اکنون در قطر، بحرین، کویت و جاهای مختلف پایگاه‌های نظامی داشته و در عراق و سوریه فعالیت‌های زیاد و برنامه‌های وسیعی دارد، رویداد ترور مظلومانه سردار سلیمانی نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کرد و ما شاهد خواهیم بود انسجام نیروهای مقاومت در منطقه بیشتر خواهد شد و در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد خروج آمریکا از منطقه خواهیم بود چراکه دستشان برای مردم منطقه رو شده است.

نبی زاده در تشریح خاطرات خود از دفاع مقدس با سردار سلیمانی افزود: من به‌عنوان نیرویی از هرمزگان در لشکر 41 ثارالله بودم و سردار سلیمانی به‌واسطه همین آشنایی مسئولیت تشکیل گردانی برای رزمندگان هرمزگان را به عهده بنده گذاشت، من احساس خوبی نداشتم و چنین مسئولیتی را در توان خود نمی‌دیدم  اما یکی از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی همین بود که به جوان‌ها اعتماد و آن‌ها را تربیت می‌کرد و مسئولیت‌های بزرگی به آنان می‌داد.

وی ادامه داد: حاج قاسم فردی نبود که به‌عنوان فرمانده لشکر در یک قرارگاه امن بنشیند و با بی‌سیم فرماندهان و رزمندگان خط مقدم را هدایت کند، در عملیات آزادسازی مهران ضرورتی پیش آمد و می‌خواستم محضر سردار بروم و بپرسم که تکلیف چیست، پرس‌وجو که کردم گفتند در خط مقدم و فاصله بسیار نزدیک به دشمن است وقتی رسیدم جنگ در اوج خود بود.

فرمانده گردان 422 لشکر 41 ثارالله در دوران 8 سال دفاع مقدس افزود: سردار آن‌قدر بی‌خوابی و خستگی کشیده بود حتی توان صحبت کردن نداشت، از وی راهنمایی خواستم و با دهانی خشکیده و چشمانی خسته بنده را راهنمایی کرد.

نبی زاده عنوان کرد: حاج قاسم قدرشناسی زیادی نسبت به رزمندگان و خانواده‌های شهدا و مردم داشت، زمانی که توفیق پیدا می‌کردیم در بندرعباس خدمت سردار باشیم بلافاصله درخواست سرکشی به خانواده‌های شهدا را می‌کرد و خیلی از رزمندگان دوران دفاع مقدس را به نام می‌شناخت و سراغشان را می‌گرفت و درخواست دیدارشان را می‌کرد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی نسبت به مردم جزیره هرمز و قشم ارادت خاصی داشت و اظهار می‌کرد که این مردم در دوران دفاع مقدس زحمات زیادی کشیدند و بخش دریایی لشکر 41 ثارالله را این افراد تشکیل می‌دادند.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس بیان کرد: نقش هرمزگان و رزمندگان هرمزگانی در جنگ یکی از مواردی بود که سردار به آن تأکید داشت و به آن اشاره می‌کرد و می‌گفت پیروزی لشکر 41 ثارالله در عملیات‌های مختلف بدون حضور رزمندگان هرمزگانی میسر نمی‌شد.

نبی زاده ادامه داد: سردار سلیمانی هم از شهید حاجبی به‌عنوان یک مرد اخلاق و شخصیت محبوب یاد می‌کرد و در مراسم وی نیز کراراً اسم وی را با ارادت خاصی می‌برد.

وی اظهار کرد: حاج قاسم بسیار انتقادپذیر بود، در جلساتی که برای طراحی عملیات‌ها برگزار می‌کرد اجازه می‌داد فرماندهان رده‌های پایین‌تر چون بنده و دیگران نظرات خود را بگوییم، در بحث‌های نظامی همه باید از تصمیمی که فرمانده نظامی می‌گیرد اطلاعت کنند اما حاج قاسم به ما اجازه می‌داد حتی نظرات مخالف خود را بگوییم و جمع‌بندی کنیم.

فرمانده گردان 422 لشکر 41 ثارالله در دوران 8 سال دفاع افزود: نظم و دقت حاج قاسم در کارها بسیار مثال‌زدنی بود، طراحی و اجرای عملیات‌های نظامی بسیار دشوار است، سردار مسئولیت و وظایف تک‌تک مسئولین واحدهای مختلف که تعدادشان از 60 نفر بیشتر بود را با جزئیات و تاریخ می‌نوشت و ابلاغ و بر انجام کارها نظارت می‌کرد.

نبی زاده ادامه داد: تدبیر، دقت، نظم، اخلاق، عبادت، عرفان، ارادت به اهل‌بیت (ع) و اهمیت دادن به نیروهای جوان از ویژگی‌های بارز حاج قاسم بود. فرمانده ای با آن عظمت با یاد کربلا، رزمندگان و شهدای 8 سال دفاع مقدس می‌افتاد اشک از چشمانش جاری می‌شد؛ اکنون نیز وصیت کرده که در بین رزمنده‌های گلزار شهدای کرمان دفن شود و از تشریفاتی چون آرامگاه پرهیز شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/93734/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

شانس آخر بوکسورهای ایران برای المپیکی شدن

کنت باید ادعای ویسی را بار دیگر اثبات کند

آمار تحسین برانگیز خیبر برای صعود به لیگ برتر

مک آلیستر: وقت واکنش لیورپول فرا رسیده