راه ترقی

آخرين مطالب

آمریکا و انگلیس در فاجعه هواپیمای اوکراین نقش خونخواری نه خونخواهی ایفا می‌کنند سياسي

  بزرگنمايي:

راه ترقی- غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در هجدهمین نشست خبری خود افزود: در روزهای اخیر حوادث تلخ از جمله جانباختن تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای عالی قدر در کرمان و همچنین عروج شهادت گونه مسافران پرواز اوکراین رخ داد که به نمایندگی از قوه قضائیه از صمیم قلب به خانواده های داغدار و ملت داغدیده ایران و خانواده اتباع دیگر کشورها تسلیت عرض می کنم.
وی ادامه داد: اعلام می کنم این عزیزان به ویژه جانباختگان خطوط هوایی اوکراین از ما از خانواده ما و از کشور ما و از این سرزمین بودند و تعدادی میهمان بودند که داغدار این فاجعه ما هستیم نه دیگران.
اسماعیلی اظهار داشت: آنها دلسوز ما نیستند زیرا در سیل 98 حتی از رساندن کمک های مردمی و بین المللی ممانعت کردند که اگر دوستدار ایرانی بودند این اقدام جنایتکارانه را انجام نمی دادند.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) افزود: ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را که اولین و بزرگترین و والا مقام ترین شهید راه ولایت و الگوی ولایت مداری در جهان بشریت است، تسلیت می گویم.

سردار سلیمانی قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم بود  

وی با اشاره به حادثه ترور سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهادت مظلومانه سردار سرافراز، فدایی ایران و ایرانیان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان او که عزت و اقتدار و امنیت را برای مردم ما به ارمغان آورد، تسلیت می گویم.
اسماعیلی اضافه کرد: او قهرمان بین الملی مبارزه با تروریسم به ویژه تروریسم دولتی بود و درود و رحمت خداوند به روح بلند ایشان و ارواح طیبه شهدا که خون پاک آنها در ایران اسلامی و دیگر کشورها قیامتی برپا کرد.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: حضور بی نظیر مردم در تکریم این شهیدان، همایش قدرت و پایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی و نمایش همه نیروهای انقلاب در مقابل دشمن جنایتکار و تروریسم دولتی بود.
وی اضافه کرد: تلاش کردند مردم را از حاکمیت دور کنند اما خون به ناحق ریخته شهدا مردم را به صحنه آورد مردمی که انقلاب و نظام متکی بر آنها است.
اسماعیلی اظهارداشت: این حضور، رزمایش بی نظیر نظامی در امتداد اربعین حسینی و رفراندوم بزرگ و خیابانی بود که مردم نظر خود را درباره راهبرد استقامت در برابر دشمنان ابراز کردند.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: تشکر مجدد از مردم انقلابی و تشکر مضاعف از پاسداران دلاور دارم که در اولین فرصت نخستین گام را برداشتند و سیلی سختی برچهره استکبار و ترامپ قمارباز نواختند و بعد از این گام های سخت برداشته خواهد شد که به حضور نامشروع آمریکا در منطقه پایان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: به خوبی می دانیم استکبار به ویژه آمریکا انگلیس و رژیم اشغالی هم از حضور مردم و هم از سیلی سپاه ناراحت و عصبانی هستند و دنبال بحران آفرینی هستند و البته نقشه و توطئه اصلی آنها جنگ نرم است که هوشیاری مردم این توطئه را خنثی خواهد کرد.

ضرورت امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

اسماعیلی با اشاره به وقوع سیل در استانهای جنوبی گفت: حادثه مصیبت بار دیگر این روزها سیل استان سیستان و بلوچستان و برخی دیگر از استانهای جنوبی است و مسأله مهم جامعه ما امروز امدادرسانی و کمک به آنان است و همه ما وظیفه داریم با تمام توان به کمک بشتابیم و دولت و ملت در خدمت هستند.
وی اضافه کرد: با ابلاغ رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه در کنار مردم باشد و به بررسی علل و عوامل تشدید آسیبها در پی بارش رحمت الهی بپردازند و امیدواریم با تلاش و مجاهدت گرفتاری سیل زدگان برطرف شود.

حکم پرونده سکه ثامن صادر شد
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره حکم پرونده سکه ثامن گفت: جلسه دادگاه هفته گذشته تشکیل و حکم غیرقطعی صادر شده است.
وی ادامه داد: متهم اصلی این پرونده علاوه بر ١5 سال حبس تعزیری به مبلغ سه هزار و 65١ میلیارد و 654 میلیون و ٩٧5 هزار و 6٨ ریال رد مال در حق شماست محکوم شده است.
اسماعیلی اظهار داشت: از مجموع مبلغ رد مال ٧٠٠ میلیارد ریال پیش از صدور حکم به شکلت استرداد شده است.
وی اضافه کرد: همچنین متهم اصلی این پرونده به دلیل کلاهبرداری مبلغ هزار ٨١٢ میلیارد و 55٢ میلیون و 6٣٠ هزار و 44١ ریال جزای نقدی محکوم شده و در خصوص جرم پولشویی مبلغ ٩٩ میلیارد و ٢٢٢ میلیون و 4٩٧ هزار و ٩٣٠ ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.
سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این پرونده ٣٠٠ جلد و ٧٠ هزار صفحه بود و رأی صادره هم ٢٠٠ صفحه است اما چون حکم غیرقطعی است هویت متهم اعلام نمی شود و بعد از قطعیت دادنامه هویت متهم اعلام می شود.

سفیر انگلیس عنصر نامطلوب است
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره درباره حضور سفیر انگلیس در تجمعات غیرقانونی اخیر و اقدامات و پیگیری های قوه قضائیه در این خصوص گفت: سیاست قضائی ما این است که بین معترضان و آشوبگران و میان اقدام اعتراضی و اقدام ضد انقلابی و مغایر امنیت ملی کشور تفاوت قائل هستیم. 
وی ادامه داد: به هیچ عنوان از امنیت مردم و جامعه کوتاه نمی آییم و با کسانی که به هر شکل اقدام علیه امنیت کشور داشته باشند در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی برخورد می کنیم.
اسماعیلی اظهار داشت: در این موضوع به جهت اینکه ماموریت ما تأمین امنیت شهروندان است، تعارفی با هیچ‌کس نخواهیم داشت ولو به حسب ظاهر فرد مدعی مصونیت دیپلماتیک باشد. 
وی خاطرنشان کرد: البته قواعد بین‌المللی را مراعات می‌کنیم و به کنوانسیون‌های بین‌المللی که ملحق شدیم احترام می‌گذاریم اما احترام به کنوانسیون‌های بین‌المللی یکجانبه نیست.

اسماعیلی با اشاره به کنوانسیون وین گفت: کنوانسیون وین در تبیین حقوق دیپلماتیک برای دیپلمات‌های کشورهای خارجی در کشور پذیرنده مصونیت قائل شده است و ما نیز این مصونیت را قائل هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: البته به موجب ماده 4١ کنوانسیون وین همه افرادی که از مزایا و مصونیت‌های دیپلماتیک بهره‌مند هستند، موظفند قوانین و مقررات دولت پذیرنده را محترم بشمارند و از مداخله در امور داخلی کشور میزبان خودداری کنند. 
اسماعیلی اظهار داشت: سفیر انگلیس به عنوان بالاترین نماینده این کشور در جمهوری اسلامی در یک تجمع غیرقانونی شرکت کرد و از این تجمع فیلم و عکس تهیه کرد و نقش تحریک‌کننده برای ایجاد تجمع و استمرار تجمع غیرقانونی داشت که به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: ابتدا سفیر انگلیس را  نشناختند و او انگلیسی صحبت می‌کرد و بعد که احساس کرد بازداشت می‌شود زبان به فارسی صحبت کردن گشود و خود را سفیر انگلیس معرفی کرد. 
اسماعیلی تصریح کرد: شیطنت و دروغگویی از این بالاتر در یک شخصیت دیپلماتیک سراغ دارید؟ در حقوق بین‌الملل چنین شخصی عنصر نامطلوب است و انتظار مردم این است که عنصر نامطلوب اخراج شود و هم قوانین بین‌المللی ایجاب می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در ماده 9 کنوانسیون وین آمده است که دولت پذیرنده هر لحظه و بی آنکه التزامی به توجیه تصمیم خود داشته باشد به دولت فرستنده اطلاع می‌دهد که رئیس یا هر یک از اعضای هیئت او شخصی نامطلوب است و  در این صورت دولت فرستنده مأمور را فرامی‌خواند و به خدمت او خاتمه می‌دهد.
وی ادامه داد: اگر امتناع کند، کشور پذیرنده می‌تواند به عنوان عنصر نامطلوب وی را اخراج کند. 
سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: البته مسئول و مباشر در این حوزه وزارت امور خارجه و دولت به عنوان دولت پذیرنده است و ما به عنوان دستگاه قضائی و جامعه حقوقی این استدلال را داریم که این فرد عنصر نامطلوب است و تکلیف عنصر نامطلوب نیز مشخص است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/94388/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

واکنش حسینی مانع از گلزنی بازیکنان شمس آذر شد

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت

الهامی: استقلال، پرسپولیس و برزیل تفاوتی ندارند

رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏

گل سوم استقلال به شمس‌آذر توسط مرادمند

گل اول مس رفسنجان توسط واسعی

جیمی‌جامپ وطنی در آغوش گلر برزیلی (عکس)

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

روایت رئیسی از دیدار با مادر 3 شهید در دامغان

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

تصاویری از تجمع و حمایت از عملیات تنبیهی «وعده صادق» در صنعای یمن

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست