راه ترقی

آخرين مطالب

مانور وحدت حداکثری اصولگرایان نوشتارها

مانور وحدت حداکثری اصولگرایان
  بزرگنمايي:

راه ترقی - صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
انتخابات مجلس یازدهم در پیش است و آرام‌آرام، قطعات نهایی از پازل وحدت حداکثری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در حال چیده شدن و اتمام است.
پس از پایان ماراتن انتخابات سال‌96، اصولگرایان سلسله جلساتی را در شهرهای مختلف به‌خصوص در تهران تدارک دیدند که دورنمای آن ایجاد وحدت بین نیروهای جبهه انقلاب بود؛ این سلسله جلسات اما در آستانه انتخابات اسفند‌98، در قالب عنوان «شورای ائتلاف نیروهای انقلابی» شکل و محتوای انتخاباتی به خود گرفت. روز 21‌آبان‌ماه امسال بود که محسن پیرهادی، سخنگوی شورا دراطلاعیه‌ای، موجودیت شورا را اعلام کرد. در فرازی از این اعلام موجودیت تاکید شد: «چندین‌ماه است که جمع بزرگی از چهره‌های ملی، شخصیت‌های کشوری، مسوولان و فعالان احزاب سیاسی، چهره‌های رسانه‌ای جریان انقلاب، بانوان، جوانان فعال و انقلابی گرد هم آمده و با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، هماهنگی و دعوت از تمام اضلاع جریان انقلاب، «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» را تشکیل داده‌اند.» این اطلاعیه همچنین «وحدت فراگیر، تاکید بر حضور جوانان و اهمیت ویژه برای فعالیت بانوان» را از مهم‌ترین شاخصه‌های این ائتلاف برشمرد و تاکید کرد: «بیش از نیمی از اعضای شورای ائتلاف را جوانان و زنان تشکیل داده‌اند. همزمان با تهران، اجزا و بدنه ائتلاف فراگیر نیروهای انقلابی در شهرستان‌ها در حال شکل‌گیری است. تاکید بر حق تصمیم‌گیری استان‌ها و شهرستان‌ها و نفی تصمیم‌گیری از مرکز برای نامزدها، از اساسی‌ترین رویکردها و دیدگاه‌های شورای ائتلاف است.»
در شرایطی که یک‌ماه‌و‌نیم تا انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باقی نمانده، قاطبه نیروهای انقلابی عضو شورای ائتلاف، نسبت به رسیدن به وحدت اظهار امیدواری می‌کنند. در این دوره از انتخابات، چتر مکانیسم وحدت نیروهای انقلابی، بازتر و فراخ‌تر از دوره‌های قبلی به نظر می‌رسد؛ به‌گونه‌ای که حتی برخی نیروهای سیاسی که سابقاً به وضعیت
گریز از مرکز شهره شده بودند نیز در این دوره از انتخابات، در جهت رسیدن به لیست مشترک، دست یاری ائتلافی‌ها را به گرمی فشرده‌اند. آذرماه امسال محسن پیرهادی، سخنگوی شورای ائتلاف در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر، درباره دیدار با آیت‌الله مصباح‌یزدی، ضمن اظهار امیدواری نسبت به ارائه لیست مشترک با جبهه پایداری، اظهار داشت: «نمایندگان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با آیت‌الله مصباح‌یزدی و بزرگان جبهه پایداری جلسه‌ای داشته‌اند که بیشتر رویکرد همگرایی داشت و افرادی نیز واسطه شدند که این ارتباط را نزدیک کنند؛ لذا امیدوار هستیم که این اتفاق مبارک، یعنی رسیدن به لیست مشترک رخ دهد.»
آجورلو: همه جریان‌های اصول‌گرا وارد فرایند ائتلاف شده‌اند
سعید آجورلو، از فعالان نیروهای انقلابی نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری «دانا» با بیان اینکه «تا جایی که من مطلعم همه جریان‌های اصول‌گرا وارد فرایند ائتلاف شده‌اند و مذاکرات با جبهه پایداری ادامه دارد» گفت: «از مدت‌ها پیش شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که متشکل از بخش‌های مختلف جریان اصول‌گراست، جلسات مختلفی را تشکیل داده‌اند و در تلاشند که اصول‌گرایان با یک فهرست وارد انتخابات مجلس شوند.» او همچنین درباره مرام قالیباف در انتخابات سال‌96، و نیز نوع روش او برای حضور در انتخابات پیش‌رو، گفت: آقای قالیباف به صورت عملی تقید خودشان را به وحدت در انتخابات سال‌96 نشان داده‌اند؛ این به نظرم شاهد و گواه قدرتمندی است بر این نکته که ایشان از خودشان گذشتند و در جهت منافع جریان انقلابی عمل کردند. در این انتخابات هم ایشان فداکاری کردند و وارد صحنه شدند. این تلقی و انگاره به صورت جدی وجود داشت و دارد که حضور ایشان به‌عنوان فردی که کارآمد است و اقبال اجتماعی دارد موجب موفقیت جریان انقلابی در انتخابات می‌شود. این فعال رسانه‌ای همچنین اضافه کرد: به نظرم اگر اصول‌گرایان به وحدت کامل برسند، یعنی وحدتی که شامل همه جریان‌های اصول‌گرا باشد و شاخص‌هایی که به آن اشاره کردم در آن رعایت شود، آقای قالیباف تحت عنوان کمپین مجلس نو از آن فهرست حمایت می‌کند. در غیر این صورت از جوانان متخصص و کارآمد حمایت خواهد کرد.»
چمران: قالیباف بر وحدت حداکثری تاکید دارد
از سوی دیگر؛ مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو»، درباره روند وحدت این نیروها گفت: الان گروه‌های مختلف در جامعه فارغ از اینکه تا چه اندازه پایگاه اجتماعی دارند، برای خودشان تشکیلات، جبهه و ائتلاف درست کرده‌اند؛ بنابراین وحدت نه صد‌در‌صدی بلکه حداکثری خواهد بود که البته از همان ابتدای شروع به کار شورای ائتلاف، حداکثری بود.
وی با بیان اینکه همه کسانی که وارد شورای ائتلاف شده‌اند، با انتظار وحدت حداکثری آمده‌اند نه صد‌در‌صدی تصریح کرد: البته وحدت کامل و صددرصدی، ایده‌آل همه ماست اما قاعدتاً بعضی‌ها ممکن است خط‌مشی متفاوتی داشته باشند و همه اعضای شورای ائتلاف هم نسبت به پذیرفته‌شدن‌شان، موافق نباشند؛ بنابراین آن‌ها می‌روند و برای خود تشکیلات جداگانه راه می‌اندازند. چمران درباره خط‌مشی کلی محمدباقر قالیباف برای انتخابات گفت: قالیباف از همان ابتدای شکل‌گیری شورای ائتلاف، در این شورا حضور و بر وحدت حداکثری تاکید داشته است.
ترقی: جبهه پایداری به هیچ‌وجه در پی ارائه لیست جداگانه نیست
حمیدرضا ترقی، دیگر عضو شورای ائتلافی نیروهای انقلابی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو»، درباره روند وحدت به‌وجود آمده در این شورا، اظهار داشت: با آسیب‌شناسی که نسبت به قبل صورت گرفت، دامنه و گسترده وسیع‌تری از مجموعه‌هایی که در انتخابات پیش‌رو نقش دارند و ظرفیت‌های تاثیرگذاری هم در میان مردم هستند، به جمع ائتلاف پیوسته‌اند و با توجه به اینکه روحانیت هم به‌عنوان ناظر در شورای ائتلافی حضور دارد و تقریباً تمام تشکل‌های انقلابی سعی کرده‌اند به نوعی متصل شده و پیشنهاد خود را به شورا ارائه دهند، در این دوره شاهد وحدت و یکپارچگی بیشتری در میان نیروهای انقلابی خواهیم بود.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: نواقص و اشکالاتی که در گذشته بود و موجب بعضی تصمیم‌گیری‌های مستقل در تشکل‌ها می‌شد، تا اندازه قابل توجهی برطرف شده و تفاهمات افزایش پیدا کرده است. الان شورا دارد با ضلع‌های تاثیرگذار، جلسه‌های تعاملی می‌گذارد تا همه جریان‌های انقلابی در جریان برنامه رسیدن به نامزدهای اصلح در تهران، به تفاهم کلی برسند. ترقی اضافه کرد: در تعداد قابل توجهی از استان‌ها، شوراهای ائتلافی شکل گرفته‌اند و در حال فعالیت برای ارائه لیست واحد هستند. وی همچنین درباره نسبت میان جبهه پایداری با شورای ائتلافی، گفت: جبهه پایداری در خیلی از استان‌ها، مشکلی با شورای وحدت ندارد؛ در تهران هم تبادل نظرات خوب دارد پیش می‌رود و آن‌ها به‌طور طبیعی به هیچ‌وجه در پی ارائه لیست جداگانه نیستند؛ منتها نظرشان این است که اگر قرار است از لیست حمایت کنند، آن افرادی که در لیست قرار می‌گیرند، باید شاخصه‌های جبهه پایداری را هم داشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/94555/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا

کریستنسن: هنوز قرارداد دارم و از بارسلونا نمی‌روم

جنجال در لهستان؛ بازیکن و هوادار به جان هم افتادند!

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تمجید امیرعبداللهیان از ابتکار تاریخی آفریقای جنوبی

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی

ریوالدو: هیچکس بهتر از مورینیو برای هدایت بارسا نیست!

بند اخراج در قرارداد ناگلزمان

قرارداد عجیب ستاره رئال با نامزدش

تردید مربی ولزی برای حضور در تراکتور

احتمال حضور 10 تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی