86 درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش اجرایی شد
دانش
بزرگنمايي:
راه ترقی- مجتبی زینیوند امروز - شنبه - در همایش بزرگداشت
شوراهای آموزش و پرورش اظهار داشت: کارایی، اثربخشی و عملکرد موفق این
شوراها که ترکیبی از بخشهای اجرایی و نخبگان استانها است با بهره مندی از
ظرفیت همه نهادها توانسته توانمندی پایداری را در مسیر توسعه آموزش و
پرورش برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت ایجاد کند.
وی ادامه داد: با عنایات رهبر معظم انقلاب و توجه دولت تدبیر و امید به
آموزش و پرورش، در چند سال اخیر در همه شاخصهای عملکرد ارزیابی شوراهای
آموزش و پرورش روند رو به رشد و مناسبی ایجاد شده است.
معاون وزیر
آموزش و پرورش اعلام کرد که در سال 97، 30 هزار مصوبه تاثیرگذار در 679
شورای آموزش و پرورش کشور به تصویب رسید و بیش از 86 درصد از این مصوبات
تحقق یافت و اجرای شد.
زینیوند یادآور شد: همچنین بیش از هزار و 400 میلیارد تومان از محل
مواد درآمدی قانون شوراها به ادارات کل آموزش و پرورش مناطق کشور جذب شد،
از این رو در پرتو این نگرش، ظرفیتسازی نوینی در آموزش و پرورش ایجاد شده
است.
وی افزود: شوراهای آموزش و پرورش به ریاست استاندارها و با حضور
مقامات مذهبی و معنوی، ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه و فرمانداران به
کانون و محل رفع مشکلات آموزش و پرورش تبدیل شده است.
رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت مردمی در بخش دیگری از سخنان خود
گفت: امروز دانش، دانایی و نیروی انسانی آموزش دیده از مهمترین شاخصهای
توسعه یافتگی و برترین ثروت ملی کشورهاست، در واقع شاخص های بهره وری از
نیروی انسانی و سرمایه و اندیشه انسانی نماد رشد و عقب ماندگی دولت ها
محسوب می شود.
زینیوند تصریح کرد: اگر سرمایه اجتماعی عامل توسعه جوامع دانشبنیان
محسوب شود، آموزش و پرورش به منزله اتکای تولید سرمایه انسانی از اهمیت و
جایگاه ویژه ای در این راستا برخوردار است.
وی با بیان اینکه توسعه و آموزش باهم یک رابطه دو سویه دارند، اظهاردات:
از یک طرف آموزش بستر ساز توسعه است و از سوی دیگر توسعه زمینهساز تحول
نظام آموزشی تلقی میشود.
رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت مردمی یادآورشد: نقطه پیوند آموزش و
توسعه، انسان است، انسان که هدف و عامل توسعه محسوب میشود، محصول تعلیم و
تربیت است.
زینیوند خاطرنشان کرد: همه ارکان حاکمیت باید نسبت به معلم و مدرسه
مسوولیت اجتماعی خود را ایفا کنند، همه وزرا باید این دل مشغولی را داشته
باشند که در نظام تعلیم و تربیت در راستای تحقق مسوولیت آموزشی کارهای
اثرگذار انجام دهند.
وی ادامه داد: اگر جایگاه نظام تعلیم و تربیت در ساخت توسعه پذیرفته شود، اولویت در گفتمان ملی آموزش و پرورش خواهد بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزد: ذی نفعان نظام تعلیم و تربیت برای هر
سه قوه ارکان حاکمیت هستند، قاضی عادل و امین، مدیر اجرایی مسوولیت پذیر،
پزشک پاسخگو و کارگر متعهد مسوول محصول نظام تعلیم و تربیت هستند.
زینیوند تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید همه مصوبات،
قوانین و دستورالعملها را در راستای تقویت این نهاد انسانساز و آینده ساز
قرار دهند، چراکه آموزش و پرورش به تنهایی نمیتواند از عهده مسوولیت بزرگ
خود برآید.
وی با بیان این که مدیران در همه سطوح استانی، منطقهای و
کشوری باید تمرکز و تلاش خود را معطوف به حل مشکلات آموزش و پرورش کنند،
گفت: قانون مترقی شوراهای آموزش و پرورش با همین هدف و برای بهرهگیری از
ظرفیت مشارکت همه ی نهادهای دولتی و غیردولتی برای حل چالش های آموزش و
پرورش و ارتقا نظام آموزش و پرورش به تصویب رسید.
به گزارش ایرنا، هفته
بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش در سراسر کشور از 24 دی آغاز شده و تا
پایان دی ادامه دارد و به همین مناسبت امروز در پنجمین روز این
هفته همایشی ملی با حضور وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسوولین اجرایی کشور،
مدیران آموزش و پرورش و مدیران مدارس در مرکز همایش های بین المللی صدا و
سیما برگزار شد.
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/94688/