راه ترقی

آخرين مطالب

نوبندگانی: تصمیم ‌AFC جنگ روانی علیه ایران است گفتگو

  بزرگنمايي:

راه ترقی- «محمد جواد جمالی نوبندگانی» روز یکشنبه مسئله ضعف دیپلماسی را در مشکل پدید آمده برای ورزش فوتبال کشور مبنی بر گرفتن حق میزبانی از تیم‌های ایرانی شرکت کننده در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بی‌تاثیر دانست و گفت: اگر بخواهیم منصفانه به قضایا نگاه کنیم، ما در به دست آوردن کرسی‌های هیات‌های اجرایی و رئیسه مجامع بین ‌المللی فوتبال ضعف‌هایی داریم، اما باید قبول کنیم امروزه به‌رغم این ادعا که ورزش به سیاست مربوط نیست، کاملا سیاست‌زده است. به عنوان مثال کشوری مثل ویتنام با اینکه در رشته کشتی هیچ جایگاهی ندارد، اما عضو هیات رئیسه این رشته می‌شود و به همین منوال می‌توان به مثال‌هایی دیگر از سایر رشته‌ها اشاره کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان جنگ تحمیلی، به‌رغم آنکه کشور درگیر یک جنگ تمام عیار بود و بمباران‌هایی گاها در نقاطی از کشور رخ می‌داد، اما تمام مسابقات مختلف بین‌المللی در داخل خاک کشور برگزار می‌شد و با این مسائلی که امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح می‌کند، مواجه نبودیم.

وی این موضوع را ادعا و فاقد مبنای حقوقی دانست و گفت: در این بحث هم کشورهای عربی و دشمنان ما ادعایی کرده‌ و درخواستی به کنفدراسیون داده اند، هرچقدر هم ما اسناد حقوق ارائه بدهیم، وقتی آن‌ها با هم هستند و می‌خواهند هر طور شده به ایران فشار بیاورند، نتیجه تغییری نخواهد کرد.

نوبندگانی با مهم دانستن منابع مالی در این گونه تصمیمات خاطرنشان کرد: در اینگونه بحث‌ها ما هرچقدر هم دیپلماسی ورزشی قوی داشته باشیم، اما همچنان رای‌ها خرید و فروش می‌شود و سابقه فیفا هم این موضوع را تایید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مساله محمد بن همام، رئیس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا را به یاد داریم که ثابت شد چه مفاسد اقتصادی داشت و به همین دلایل برکنار شد. حتی در یوفا هم قدرت تاثیرگذاری منابع مالی اثبات شده است. بنابراین ما برای مسائل مالی نمی‌توانیم چاره پیدا کنیم. کشورهای عربی رای‌هایشان را با هم هماهنگ می‌کنند و سایر رای‌ها را هم با دلارهای نفتی می‌خرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مساله بعدی را جنگ روانی علیه کشور توصیف کرد و اظهار داشت: امروز دشمن فشارهای مختلف اعم از تحریم، ترور و جنگ روانی را بر ملت ایران اعمال می‌کند. حتی کشوری مانند کویت که در جنگ با صدام، حمایتشان کردیم، امروز نمکنشناسی می‌کند و با گروه "الاحوازی" تجزیه‌طلب جلسه می‌گذارد یا در کنفدراسیون فوتبال علیه ما رای می‌دهد.

نوبندگانی اظهارداشت: اگر در همان زمان که عربستانی‌ها ادعا کردند در ایران امنیت ندارند و کنفدراسیون به ما تحمیل کرد در زمین بی‌طرف مسابقه بدهیم، ما محکم ایستاده بودیم و زیر بار نمی‌رفتیم، امروز احتمالا با این مساله مواجه نمی‌شدیم. اما نباید فراموش کنیم که دشمنان ما برای تشدید فشار جنگ روانی به هر کاری دست خواهند زد.

نماینده فسا در مجلس افزود: امروز هم به نظرم حتی اگر دو سال محروم بشویم و جریمه هم بدهیم، که قطعا مبلغ آن جریمه کمتر از هزینه سفر به کشور ثالث برای انجام مسابقات خواهد بود، در عوض عزت‌مان حفظ خواهد شد. پذیرفتن این تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیا یعنی ما قبول داریم که امنیت کشورمان خدشه دارد. درحالی که وضعیت امنیت ما از خیلی کشورها بهتر است. چطور عربستان و امارات که فرودگاه‌هایشان مورد اصابت بمب قرار می‌گیرد، امن هستند و ما امن نیستیم؟

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی چهار تیم حاضر در مسابقات جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در این باره، تصریح کرد: تماشاگران در این شرایط باید حواسشان باشد و فریب نخورند و از سر دلسوزی، حرکتی انجام دهند. تماشاگر باید بداند عزت و شرف خود و کشورش بسیار مهم‌تر از بازی با فلان تیم خود فروخته عربستانی، اماراتی و کویتی است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با دامنه دار توصیف کردن جنگ روانی در حوزه ورزش، یادآور شد: استراماچونی و کالدرون (سرمربی سابق استقلال و پرسپولیس)  زمانی که قرارداد خود را می‌بستند کاملا از شرایط تحریم ایران آگاه بودند، حتی اگر مدیران باشگاه‌ها هم قولی درباره نحوه پرداخت داده بودند، آن‌ها چون خودشان تحریم‌کننده ایران بوده ‌اند، باید می‌دانستند شرایط کشور چگونه است. بعد می‌بینیم که با این رفتارشان عزت ما را مورد حمله قرار می‌دهند و حتی پایشان را فراتر گذاشتند و هر دو شرط تغییر مدیران باشگاه ها را برای بازگشت به کشور گذاشتند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/94916/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک