راه ترقی

آخرين مطالب

در دیدار شهردار منطقه 14 با اسقف اعظم ارامنه تهران عنوان شد

احیای آرامستان دولاب، سندی مهم در صلح طلبی ملت بزرگ ایران شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

راه ترقی - شهردار منطقه14 شهرطهران به مناسبت تبریک سال نوی میلادی و همچنین هم اندیشی در مورد بهسازی فضای آرامستان‌های دولاب ارامنه واقع در این منطقه با اسقف اعظم؛ سبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه14 تهران، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران ضمن ابراز تاسف و ناراحتی از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همچنین جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز در جریان سقوط هواپیمای مسافربری به مقصد اوکراین، مراتب شدید همدردی خود با ملت بزرگ ایران را اعلام کرد.
اسقف اعظم سبوه سرکیسیان درخصوص ترورسپهبد شهید قاسم سلیمانی که ناجوانمردانه از سوی آمریکایی‌ها رقم خورد اظهار ناراحتی کرد و کمک‌های بسیار ارزنده او و یارانش در کشور سوریه در جبهه نبردعلیه باطل و خدمات مثبت نیروی قدس سپاه پاسداران در منطقه را فراموش نشدنی دانست.
وی اظهار داشت هم پیمانان سوری قاسم سلیمانی که بسیاری ازآنان، ارامنه سوری تبار محسوب میشوند بعد از شهادت این مرد بزرگ ناراحت و متاسف هستند که چنین مرد بزرگی ازدست رفته است.
اسقف اعظم ارامنه تهران در خصوص سقوط هواپیمای اکرایی گفت: معتقدم آمریکا در بروز این فاجعه دخالت داشته، اما زمان و تاریخ مسلماً بهترین و عادل‌ترین داور و حکم بوده و سرانجام، حقایق را روشن خواهد کرد. سبوه سرکیسیان ضمن یادآوری وطن دوستی ایرانیان و قدرت و استواری کشور ایران در جهان گفت حتما به جهانیان ثابت خواهد شد که ایران در مواضع اخیرش کاملا حق داشته و ما نیز دعا میکنیم که خداوند به همه ما آگاهی عطا کند و به طبع این آگاهی زندگی در صلح و آرامش داشته باشیم چرا که صلح و آگاهی در کنار هم مؤلفه‌ای برای پیشرفت و ظهور در همه زمینه‌ها محسوب می‌شود.
وی در ادامه از اقدامات شهرداری منطقه 14 در حفظ وساماندهی مجموعه آرامستان‌های دولاب تجلیل کرد و داشتن چنین نگاهی در مدیریت شهری نسبت به پیاده سازی صلح در معیار حقوق شهروندی را بسیار ارزنده دانست.
سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران گفت هم نوع دوستی از ویژگی‌های بارز جامعه ایرانی است و طبیعتا ما نیز در راستای بهبود وضعیت آرامستان‌ها و مشکلاتی که در اماکن مربوط به اقلیت‌ها به وجود می‌آید کار‌هایی انجام می‌دهیم، وی افزود احترام وافر به درگذشتگان و خفتگان در مقابر از مشترکات مذهبی ارامنه و مسلمانان است. در این راستا اهمیت رسیدگی به آرامستان‌ها و انجام کار‌های عمرانی و کمک‌های مدیریت شهری به این مجامع هویدا می‌شود و من نوید می‌دهم که این خدمات ارزنده در شورای عالی خلیفه گری و صورتجلسات ما مورد توجه جامعه ارامنه قرار گیرد.
اسقف اعظم در پایان نطق هایش مجددا با زبان فارسی به رضا عباسی شهردار منطقه 14 تهران خوش آمد گفت و از فعالیت‌های انجام گرفته در آرامستان‌های ارامنه تهران از شهرداری تهران و به جهت بذل توجه نسبت به ارزش‌هایی که جنبه انسانی مشترک دارند سپاسگزاری کرد. خلیفه ارامنه تهران با اشاره به جامعه ارامنه ایران اظهار داشت: ما همگی یک کلیت را شکل می‌دهیم و وظیفه همه ما مساعدت در تعالی ایران عزیز است و ارامنه ایران نیز همواره خود را بخشی از ایران دانسته اند.
شهردار منطقه 14 در این دیدار با تاکید بر نگاه مثبت مدیریت شهری جدید، بویژه دکتر پیروز حناچی شهردار محترم تهران در خصوص احترام به حقوق شهروندی تمامی اقشار ساکن در تهران در راستای تحقق شعار "تهران شهری برای همه" عنوان کرد: همت شهرداری تهران در بهسازی مجموعه آرامستان‌های دولاب دلیلی واضح و آشکار بر فرهنگ هم زیستی مردم ایران در شهر‌ها و پایتخت ایران است که علی رغم آنچه کشور‌های غربی و آمریکا به دروغ عنوان می‌کنند واقعیت انکار ناپذیر، همین صلح طلبی ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی است.
عباسی عنوان کرد: مجموعه آرامستان‌های دولاب دارای ارزش تاریخی بالایی است که امروزه روایت‌های دقیقی از بخش‌های مختلفی از تاریخ معاصر ایران را در خود به یادگار سپرده است که بازخوانی هر یک از آن‌ها می‌تواند چراغی روشن به گذشته تاریکی از حافظه تاریخی شهر و کشور ما تابانده، ما را در بازخوانی این تاریخ پرفراز و نشیب یاری رساند و شهرداری تهران به خوبی به این ارزش تاریخی واقف و در حفظ آن مصمم است..
شهردار منطقه 14 در ادامه با توجه به اعتقاد راسخ جهان اسلام به دنیای پس از مرگ گفت: مطابق با ارزش‌ها و موازین دینی، آرامگاه‌ها و قبور درگذشتگان برای تمام ادیان دارای حرمت ویژه‌ای است بنابراین باید هر آرامستانی با احترام و درخوربا عرف و فرهنگ همان اجتماع بهسازی شده و مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.
وی افزود: دراین راستا مجموعه شهرداری منطقه14 با تلاش مضاعف در این زمینه به سوی افق روشن عدالت اجتماعی در مقیاس مدیریت شهری گام برمیدارد و در واقع تمام شهروندان از هر پیشه و فرهنگ نباید از خدمات رسانی شهرداری محروم شوند، امید آنکه در این مسیر بیش از پیش به کیفیت زیست در شهر تهران اهمیت داده شود.
شهردار منطقه 14 ارتقاء سرانه‌های گردشگری و آشنایی بیشتر مردم دارالمومنین شهر تهران و به طبع آن شهروندان شهر تهران با پتانسیل‌های تاریخی شهر را گامی مهم در افزایش دانش شهروندان نسبت به محیط زندگی شان و ایجاد حس تعلق خاطر به جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنند عنوان کرد.
وی در خاتمه گفت: ما به عنوان نمایندگان مدیریت شهری بویژه از سوی دکتر حناچی شهردارمحترم تهران مامور و مسئول شده ایم تا حداکثر تلاش و توان خود را بکار ببندیم تا با توجه به نگاه مدیریت شهری به همزیستی اقوام مختلف و احترام به حقوق شهروندی، از این فرصت مهم در راستای بهبود همه جانبه فضای بصری و محیطی پتانسیل ارزشمندی همچون آرامستان‌های ارامنه قدم‌های بلند و موثرتری برداریم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/95098/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری