مدیران دانشگاهی با شاخص های دقیق تر انتخاب می شوند
دانش
بزرگنمايي:
راه ترقی- منصور غلامی با اشاره به الگوی سنجش شایستگی مدیران نهادهای علمی کشور گفت: در مرکز
نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم طرحی برای تعیین شاخصهای شایستگی
برای مدیران در حوزه آموزش عالی تدوین شده است.
وی ادامه داد: این طرح یک کار علمی و میدانی است که شاخصهای آن جمع آوری شده است و در جلسه اخیر در خصوص این طرح از اساتید و مدیران باتجربه نظرخواهی شد. این نظرات جمع بندی شده و بزودی به کار گرفته خواهد شد.
وزیر علوم به هدف از طراحی الگوی
سنجش شایستگی مدیران نهادهای علمی کشور، اشاره کرد و افزود: برای اینکه در
انتخاب مدیران و ارزیابی آنها و احیاناً تشویقها و آموزشهای در حین خدمت و
مواردی از این قبیل بتوانیم با شاخصهای دقیقتری این کار را انجام دهیم
این طرح تدوین شد و پس نهایی شدن ابلاغ خواهد شد.
غلامی به برخی از اصول سنجش
شایستگیهای مدیران نهادهای علمی که به تصویب «شورای نظارت، ارزیابی و
تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فنّاوری» رسیده است اشاره کرد و گفت: در سنجش
شایستگی مدیران نهادهای علمی پنج مؤلفه «شخصیت فردی و ویژگیهای حرفهای»،
«تواناییهای مدیریتی»، «شایستگی رهبری»، «مهارتهای ارتباطی» و «دانش
مدیریتی» مورد سنجش قرار میگیرد.
وی ادامه داد: شاخصهای سنجش هر یک از مؤلفههای شایستگی، براساس
نتایج حاصل از مطالعات بینالمللی، تجربیات ملّی و بومیسازی آنها برای
انواع نهادهای علمی (آموزشی، پژوهشی و فنّاوری) تعریف و با توجه به تفاوت
مأموریت نهادهای مختلف علمی و نقش مدیر در هر نهاد، وزن هر یک از شاخصها
تعیین میشود.
وزیر علوم یادآورشد:
برای سنجش شایستگی از روشهای علمی و عملیاتی مانند پرسشنامه، مصاحبه،
مشاهده، بررسی اسناد و سایر روشهای مناسب استفاده میشود و حاصل این سنجش،
علاوه بر کمک در نخبهگزینی، راهنمایی لازم را برای تدوین دورههای آموزش
فردی و حرفهای مستعدان مدیریت فراهم میکند.
-
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱:۰۱ PM
-
۸۶ بازديد
-
مهر
-
منصور غلامی
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/95778/