راه ترقی

آخرين مطالب

حناچی با حضور در صحن شورا تشریح کرد؛

جزئیات لایحه بودجه 30 هزار و 200 میلیاردی تومانی شهرداری تهران برای سال آینده شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

راه ترقی - شهرنوشت: شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران جزئیات بودجه 99 مدیریت شهری پایتخت را تشریح کرد. 

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، پیروز حناچی در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جریان تقدیم لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه مطابق قولی که داده بودیم پس از متمم بودجه، لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران را تقدیم شورا کردیم، اظهار کرد: امیدواریم مطابق برنامه شورا رعایت سقف پیش‌بینی بودجه را هم داشته باشیم. از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص بودجه سال آینده شهرداری می‌توان به آن اشاره کرد این است که رقم کل بودجه 24.9 درصد نسبت به سال 98 و به انضمام متمم افزایش داشته است و نهایتاً رقم 30 هزار و 200 میلیارد تومان برای سقف بودجه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه قطعاً تعیین این رقم با شرایط اقتصادی موجود سبب بهبود شاخص‌ها و رونق اقتصادی بیشتر در شهر خواهد شد، اضافه کرد: در حقیقت تلاش شده در شرایط بد اقتصادی موجود تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و حجم نقدینگی زیاد که در حوزه اقتصادی تهدید است را در پایتخت به فرصت تبدیل کنیم.
شهردار تهران در ادامه به تشریح جزئیات بودجه شهرداری تهران در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: بودجه عمرانی برای سال آینده نسبت به سال جاری 43 درصد افزایش داشته است. همچنین منابع و درآمدهای بودجه از 34 درصد در سال 98 به 37 درصد در سال 99 افزایش پیدا کرده و جمع درآمدها با رقمی بیش از 15 هزار میلیارد تومان، 40 درصد نسبت به سال 98 افزایش داشته است.
حناچی با بیان اینکه مجموعه درآمدها 40 درصد از هزینه‌ها بیشتر است که نشان از مثبت بودن تراز مالی شهرداری تهران می‌دهد، عنوان کرد: همچنین مصارف، هزینه‌ها و ردیف تملک دارایی و سرمایه‌ای 43 درصد رشد داشته و به رقم 14 هزار و 331 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین برای بازپرداخت دیون و بدهی‌های شهرداری تهران مبلغی معادل 4 هزار و 472 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
شهردار تهران مهم‌ترین شاخص بودجه سال آینده را برنامه‌ریزی و تحقق‌پذیری آن عنوان کرد و گفت: 109 پروژه با اعتبار 10 هزار و 300 میلیارد تومان در این لایحه بودجه لحاظ شده است، همچنین با توافق شورا ما در بودجه سال آینده در حال تحقق یک تغییر پارادایم‌ هستیم به شکلی که بخش عمده‌ای از بودجه‌ها در مقیاس محلی تعریف شود؛ بودجه‌ای که با تشخیص اولویت‌های محلی تدوین شده است.
حناچی در تشریح جزئیات مربوط به حمل‌ونقل عمومی نیز گفت برای توسعه مترو 3 هزار و 420 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس، 500 میلیارد تومان و برای ساخت پیاده‌راه‌ها 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی برای توسعه محلی رقمی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: 15 پروژه با اعتبار 855 میلیارد تومان به عنوان طرح‌های بازآفرینی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است که قطعاً توسعه مجموعه باغ هنر در اراضی عباس‌آباد و ساماندهی خط تهران – تبریز نیز در این راستا مورد توجه قرار می‌گیرد.
حناچی در ادامه با بیان اینکه همچنین مبلغ 640 میلیارد تومان در بحث مجتمع‌های ایستگاهی در نظر گرفته شده است به تشریح بودجه حوزه اجتماعی و فرهنگی پرداخت و گفت: مجموعاً در این حوزه 533 میلیارد تومان شامل توسعه گردشگری تهران، احداث دو گرمخانه مرکزی و تکمیل و تجهیز مرکز آیینی صبا در نظر گرفته شده است؛ پس می‌توان گفت برای سال‌های آینده برنامه‌های خاصی برای تهران 1400 در نظر گرفته‌ایم.
شهردار تهران در تشریح بودجه خدمات شهری و محیط‌زیست نیز توضیح داد: برای این حوزه 500 میلیارد تومان به منظور احداث بوستان‌های جدید در نظر گرفته شده است. قطعاً در سال آینده بوستان چهارباغ، فاز دوم بوستان ولایت، تکمیل بوستان گل‌ها، هرندی و کمربند سبز شهر تهران مورد توجه قرار می‌گیرند.
حناچی ادامه داد: همچنین تملک باغات محلی و احداث بوستان‌های محلی در مناطق کم‌برخوردارتر نسبت به این موضوع همچون مناطق 8، 14، 11، 16 و 17 با اعتبار 200 میلیارد تومان موضوع دیگری است که در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گفته شهردار تهران؛ به منظور ارتقای مدیریت پسماند نیز رقمی 100 میلیارد تومان برای این موضوع در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.
حناچی تصریح کرد: برای بخش ایمنی و مدیریت بحران بیش از هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، همین‌طور به منظور تکمیل و احداث پایگاه‌های مدیریت بحران و سامانه هوشمند هشدار سیل، 76 میلیارد تومان بودجه پیشنهاد داده ایم.
شهردار تهران با اشاره به بودجه 200 میلیارد تومانی در حوزه هوشمندسازی بیان کرد: در بخش‌های دیگر همچون بازنشستگی و بازخرید سه هزار و 412 نفر از پرسنل شهرداری تهران رقم 790 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و کمک‌هزینه سازمان‌ها و شرکت‌ها 10 درصد افزایش پیدا کرده است. با این نگاه به سازمان‌ها و شرکت‌ها به این نتیجه می‌رسیم که باید به سمت بهره‌وری بیشتر از این سازمان‌ها و شرکت‌ها برویم.
حناچی با بیان اینکه به طور کلی در بودجه سال آینده 47 درصد بودجه عمرانی، 38 درصد بودجه هزینه‌ای و 15 درصد بودجه تملک و دارایی در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین فعالیت‌های عظیمی در حوزه‌های تخصصی در حال انجام است و موضوعات مهم شهر تهران در حوزه‌های تخصصی به هم‌فکری عمومی گذاشته‌ می‌شود. در این راستا می‌توان به طراحی ساختمان‌های سوخته میدان حسن‌آباد، ساخت یادمان شهید سلیمانی و شهدای هواپیمای اوکراینی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه برای سال آینده نگاه جدی به نشاط اجتماعی در طول سال و به ویژه برنامه‌های نوروز خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اکثر پروژه‌های مهم و بزرگ در دست بهره‌برداری هستند و پروژه زیرگذر استاد معین فردا به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه گیشا نیز تا پایان سال بهره‌برداری خواهد شد و پس از این دو پروژه، ما پروژه‌های جدید را با مقیاسی متفاوت در سطح پایتخت آغاز می‌کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/97110/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک