راه ترقی

آخرين مطالب

پلیس مبارزه با فساد اقتصادی و فرهنگی را آغاز کرده است اجتماعی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- سردار حسین اشتری روز دوشنبه در نخستین همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری، با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: 41 سال از پیروزی مردم می گذرد و در 22 بهمن ماه با حضور گسترده حاضر می شوند؛ 41 سال پیشرفت و بالندگی در کشور بوده است.
وی افزود: انقلاب با رهنمودهای حضرت امام (ره) شکل گرفت و به پیروزی رسید بالاترین تغییرات را در زمان خود ایجاد  کرد و در آن زمان انقلابی مثل انقلاب ایران نداشتیم. انقلاب ریشه در باورهای دینی مردم داشت و علت پابرچا بودن این انقلاب اعتقاد مردم مسلمان بود.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: این انقلاب با باورهای دینی و ارزش های شکل گرفت. در دوران 41 سال گذشته با یک نگاه، خواهیم دید که مشکلات بسیاری سر راه این انقلاب بود. با پیروزی انقلاب، منافقین و دشمنان در غرب، شمال، جنوب و شرق کشور سر در آورند، با گروه های ضد انقلاب درگیر شدیم و بعد درگیر هشت سال جنگ تحمیلی شدیم، جنگی که در هیچ جای دنیا نمونه نداشت.

اشتری با اشاره به فتنه ها و اتفاقاتی که در کشور افتاد، گفت: چه توطئه ها و مشکلاتی در این انقلاب انجام شده که با هوشیاری مردم همه آنها خنثی شده که همین فتنه ها می توانست نظام سیاسی یک کشور را دگرگون کند اما با عنایت الهی این انقلاب مسیر خود را شتابان طی کرده و در چهله دوم انقلاب شاهد رشد و بالندگی خواهیم بود.
وی ادامه داد: برای تشکیل نظام اسلامی در بسیاری از جوامع که مواجه با نظام طاغوتی است باید انقلابی صورت گیرد، انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه 57 شکل می گیرد اما به فرموده مقام معظم رهبری این اولین گام نظام اسلامی است که با خواست مردم و اراده الهی و همچنین هدایت مرجعیت شیعه و رهبری شکل می گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: در مقابل گام های بعدی مرحله شکل گیری انقلاب اسان ترین گام است اما بعد از ان باید نظام اسلامی شکل گیرد که قانون اساسی در این مرحله تشکیل می شود و قوانینی که لازم بوده در یک نظام اسلامی تدوین شود با حضور نخبگان شکل می گیرد.
اشتری با اشاره به رای مردم به جمهوری اسلامی گفت: مرحله بعد شکل گیری دولت اسلامی است که نه فقط شامل هیات ولت و وزرا باشد بلکه شامل تمام کارگزاران نظام جمهوری اسلامی می شود.
وی افزود: بعد از شکل گیری دولت اسلامی موضوع جامعه اسلامی مطرح است که باید در گام دوم انقلاب اسلامی آن را شکل داده و به آرمان امام راحل و مقام معظم رهبری نزدیک شویم. حاکمیت اسلامی شامل مردم براساس احکام الهی و قوانین وضع شده، می شود و توقع فقط از دولتمردان نیست بلکه از همه آحاد مردم توقع وجود دارد تا در تشکیل جامعه اسلامی موثر باشند. همه موظف هستند خود را بر اساس تراز اسلامی منطبق کنند. برقراری عدالت و مبارزه با ظلم باید از اهداف جوامع اسلامی باشد.
اشتری به نقش نیروی انتظامی در جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: ناجا باید در تراز جمهوی اسلامی ایران و انقلاب اسلامی ایران باشد در مرحله اول حافظ جان، مال و ناموس مردم باشد از سوی دیگر حافظ نظم است و باید نظم وامنیت را ارتقا دهد البته با ملزوماتی دارد، باید نیروی انتظامی داشته باشیم که در تراز جمهوری اسلامی باشد که باید گام های بزرگی برداریم که بعد از پیروزی انقلاب پلیس ایران بعد از 41 سال با تغییرات اساسی در خود، با این فرایند حرکت کند.
وی ادامه داد: همکاران ناجا برای امنیت مردم در خدمت هستند و برای امینت جان خود را نثار می کنند بیش از 20 هزار جانباز و 13 هزار شهید این مهم را اثبات کرده آن هم براساس اهدافی که داشته است در حالیکه قبل از انقلاب در اختیار طاغوت بوده البته کسانی را داشتیم که قبل از انقلاب افراد متدینی در پلیس بودند اما تنها بودند و سازمان اختیار و قدرتی نداشت تا ایده های خود را اجرا کنند و پلیس در قبل از انقلاب برای مردم کاری نمی کرده اما بعد از انقلاب درخدمت مردم در راستای احکام الهی بوده است.
اشتری گفت: ناجا از نهادهای انقلاب است حضرت امام(ره) فرموده اند شما پلیس امام زمان عج هستید. البته برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی باید گام های موثرتری برداریم و نقش خود را درگام های پنج گانه به خوبی ایفا کنیم. باید متصل به مردم و رودخانه ای که شتابان به سمت جلو می رود، حرکت کنیم.
فرمانده ناجا با اشاره به رسالت پلیس برای حفاظت از ارزش ها و پاسداری آرمان های انقلاب اسلامی است، گفت: باید ناجای تراز اسلامی ویژگی هایی داشته باشد. مقتدر، با صلابت، با عزت و توانمند، مطمئن و امیدوار، دارای اعتماد به نفس، عادل و منصف، قانون مدار، درستکار و قابل اعتماد باشد و از ارزش های انقلاب اسلامی و مردم صیانت کند که با همت همکاران در سراسر کشور این اعتماد هر روز افزایش یافته زیرا با نظرسنجی صورت گرفته رتبه خوبی در بین دستگاه های مسئول داشته و در بین 32 دستگاه از مردم سئوال شده اعتماد شما به کدام دستگاه ها زیاد است ناجا دوم شده است.
فرمانده ناجا اعتماد مردم را بالاترین سرمایه ناجا عنوان کرد و گفت: امروز در ناجا روحیه جهادی و انقلابی سرلوحه کار ناجا است. خدماتی که ارائه می دهیم بیش از اینها است که دلیل آن همان روحیه جهادی است که توانسته خواسته های مشروع و قانونی مردم را برآورده کند. البته تا پلیس تراز فاصله داریم.
وی ادامه داد: بیش از 70 درصد پرونده های ارجاعی به کلانتری به جز جرایم خشن، منجر به صلح شده و ادامه مراحل قضائی را نرفتند. ناجا پناه مردم است.
اشتری به حرفه گرایی پلیس به عنوان یکی از ویژگی های پلیس تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پلیس تراز انقلاب اسلامی باید هوشمند، مقتدر، با تدبیر، تحول گرا و شایسته سالار باشد. برای رسیدن به این تراز باید اندیشمندان کمک کنند. این اراده در نیروی انتظامی وجود دارد، این ظرفیت است، نیروهای نخبه و مبتکر، مومن و انقلابی در ناجا بسیار داریم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/97185/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک