راه ترقی

آخرين مطالب

حاجی میرزایی: آموزش‌وپرورش از تعامل با وزارت فرهنگ استقبال می‌کند فرهنگ و هنر

  بزرگنمايي:

راه ترقی- سالن اصلی مجموعه تئاترشهر میزبان محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش به همراه خانواده برای دیدن نمایش بیگانه در خانه به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد مساوات بود.

حاجی‌میرزایی بعد از دیدن نمایش در جمع خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر گفت: برگزاری جشنواره‌های هنری همسو با فجر انقلاب، میان رویدادهای فرهنگی کشورمان از مهم‌ترین و جریان‌سازترین فعالیت‌های فرهنگی و هنری به شمار می‌رود.

برگزاری جشنواره تئاتر میان تمامی مدارس مقطع متوسطه کشور

وی در پاسخ به خبرنگارانی که گرداگرد او جمع شده بودند و اغلب پرسش نخست خود را بر این مساله استوار کرده بودند که چرا توجه به هنر تئاتر در بدنه وزارت آموزش‌وپرورش که بیشترین ضریب نفوذ را از در راستای تربیت فرهنگی جوانان آینده‌ساز کشورمان دارد کمتر به چشم می آید گفت: برخلاف آنچه که شما می‌پرسید؛ تئاتر نه تنها برای وزارت آموزش‌وپرورش کم اهمیت نیست که امروزه در تمام مدارس مقطع متوسطه سراسر کشور شاهد برپایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در قالب سرود و برنامه‌های تئاتری هستیم.

حاجی‌میرزایی با تاکید بر آنکه تردیدی در این مسئله وجود ندارد که هنر تئاتر در کنار وجهه هنری می‌تواند در حوزه آموزش به دانش‌آموزان نقشی ویژه ایفا کند تاکید کرد: در این زمینه معلمانی که با شیوه و تکنیک‌هایاین هنر آشنا باشند نیز می‌توانند عملکرد بهتری در تربیت علمی دانش‌آموزان و انتقال مفاهیم درسی به آنها داشته باشند.

رفتار عمل‌گرایانه نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و مستمر

خبرنگاران که بر لزوم تعامل و همکاری هرچه بیشتر وزارت آموزش‌وپرورش با حوزه هنرهای نمایشی و خانواده این هنر در پرسش‌هایشان تاکید داشتند؛ بار دیگر درباره جایگاه وزارت آموزش‌وپرورش و تعامل این نهاد وزارتخانه‌ای با حوزه هنرهای نمایشی پرسیدند.

حاجی‌میرزایی در پاسخ به این مساله با اشاره به آنکه ما درباره هنری صحبت می‌کنیم که مراحل تمرین، تولید و اجرای آن نیازمند ماه‌ها تمرین و صرف وقت است افزود: به همین ترتیب برای رسیدن به مفهوم مطلق و عمل‌گرایانه تعامل و نه شکل شعاری آن باید شاهد برنامه‌ریزی مستمر در طول سال تحصیلی باشیم تا به آن واسطه شاهد بیشترین تعامل و همکاری میان بدنه وزارت آموزش‌وپرورش و هنرمندان تئاتر باشیم.

بارها بر این مساله تاکید کردیم که وزارت آموزش‌وپرورش درباره توسعه مفهوم تئاتر و همکاری میان این وزارتخانه با هنرمندان و جامعه تئاتری کشورمان از هرگونه تعامل و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آغاوش باز استقبال می کند.

تلاش برای ارتباط دانش‌آموزان با تئاتر

حاجی میرزایی در خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین بسترهایی که خلاقیت بالقوه دانش‌آموزان را به شکل بالفعل درمی‌آورد تعامل و همراهی آنها با حوزه هنر و به ویژه ارتباط مستحکم با حوزه تئاتر است؛ چراکه این هنر به دلیل زنده بودن و پویایی ذاتی موجود در بطن آن می‌تواند بیشترین شکل ارتباط و تأثیرگذاری را بر مخاطبان خود داشته باشد.

وی افزود: به همین سبب تلاش می‌کنیم تا بیش از پیش شاهد ارتباط دانش‌آموزان با بدنه تئاتر و نقش‌آفرینی عرصه هنرهای نمایشی در شکوفایی ظرفیت‌ها و بسترهای آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش در مسیر علم آموزی و تربیت فرهنگی و هنری دانش‌آموزان حاضر در تمامی مقاطع آن باشیم.

وزیر آموزش‌وپرورش را در این حضور و بازدید از یکی از نمایش‌های حاضر در بخش مسابقه صحنه سی‌وهشتیمن جشنواره بین المللی تئاتر فجر را شهرام کرمی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی می کرد.

سی‌وهشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از روز پنجشنبه 10 بهمن آغاز شده و شامگاه 21 بهمن‌ به کار خود پایان خواهد داد. فراخوان این دوره از جشنواره تیرماه سال جاری منتشر شد که در متن آن آثار را در بخش های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و بخش به علاوه فجر به صورت رقابتی و غیررقابتی به صورت تفکیک شده پذیرفت.

بر همین اساس آثار پذیرفته شده در بخش پوستر و عکس تئاتر در نمایشگاه لحظه قطعی از 5 تا 15 بهمن سال جاری در خانه هنرمندان ایران برپا و 59 عکس از 49 عکاس و 60 پوستر از 35 طراح به نمایش گذاشته شده است.

بعد از حواشی انصراف ها نیز از 30 اثر بخش رقابتی 22 نمایش و از 27 اثر بخش غیررقابتی 15 اجرا در جشنواره حضور دارند. همچنین از هفت اثر بخش بین الملل شش اثر اجرا خواهند کرد.

در این میان دو اثر سردار پرچم دار و #همه همدردیم به بخش های نمایش های خیابانی و دیگرگونه های اجرایی و در بخش رادیو نمایش نیز یک اثر با عنوان سردار عشق به 10 نمایش قبلی اضافه شده است که این سه نمایش جدید به گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی و جانباختگان سانحه هوایی (سقوط هواپیمای ایران- اوکراین) اختصاص دارد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/98586/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟