راه ترقی

آخرين مطالب

مسابقات غرب آسیا؛ آخرین آزمون المپیکی دختران وزنه‌بردار ورزشی

  بزرگنمايي:

راه ترقی- مسابقات قهرمانی 2020 غرب آسیا از هفتم تا 11 اسفند در دوبی برگزار می‌شود. دختران وزنه‌بردار باید در این مسابقات در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان شرکت کنند.

برنامه وزنه‌برداری مسابقات غرب آسیا در حالی اعلام شد که در بخش زنان چهار وزنه‌بردار در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. «فروغ یونسی» در دسته 64 کیلوگرم، «الناز باجلانی» در دسته 71 کیلوگرم، «سید الهام حسینی» در دسته 76 کیلوگرم و «پریسا جهانفکریان» در دسته 87 کیلوگرم، وزنه‌بردارانی هستند که در این مسابقات به روی تخته خواهند رفت.

سیدالهام حسینی در دسته 76 کیلوگرم هفتم اسفند به روی تخته می‌رود. وی اکنون با 1443 امتیاز  و 6 پله صعود در رده 44 جهان قرار دارد.

حسینی پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا در نینگبو چین، قهرمانی جهان در تایلند، جام نعیم سلیمان اوغلو در ترکیه و مسابقات بین‌المللی قطرکاپ شرکت کرده است.

روند پیشرفت رکوردهای او را می‌توان به ترتیب در مسابقات بین‌المللی مختلف مشاهده کرد. وی اولین تجریه خود را در رقابت‌های آسیایی در اردیبهشت ماه کسب کرد که در دسته 71 کیلوگرم، با 78 کیلوگرم یک ضرب، 98 کیلوگرم دوضرب، مجموع 176 کیلوگرم را به ثبت رساند و در جایگاه ششم آسیا قرار گرفت.

وی در مسابقات قهرمانی جهان تایلند در دسته 71 کیلوگرم وزنه زد. او با 83 کیلوگرم یک ضرب، 108 کیلوگرم دوضرب و مجموع 191 کیلوگرم در جایگاه شانزدهم جهان ایستاد.

این وزنه‌بردار در جام نعیم اوغلو ترکیه دسته وزنی خود را از 71 به 76 تغییر داد تا در مسیر کسب سهمیه قرار بگیرد. وی در این رقابت‌ها در حرکت یک ضرب با 88 کیلوگرم، در دوضرب ١١٠ کیلوگرم و در مجموع ١٩٨ کیلوگرم در جایگاه سوم این رقابت‌ها قرار گرفت.

او همچنین در مسابقات بین‌المللی قطرکاپ در دسته 76 کیلوگرم، 90 کیلوگرم یک ضرب، 117 کیلوگرم دوضرب و مجموع 202 کیلوگرم را ثبت کرد و برای نخستین مرتبه موفق شد از مرز 200 کیلوگرم عبور کند و از میان 13 وزنه‌بردار در رده نهم قرار بگیرد.

پریسا جهانفکریان نیز در دسته 87 کیلوگرم هشتم اسفند در مسابقات غرب آسیا وزنه می‌زند. وی اکنون با 1043 امتیاز با سه پله صعود در رده 40 جهان قرار گرفته‌ است.

جهانفکریان نیز همچون حسینی در چهار مسابقه گزینشی شرکت کرده است. وی پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا با رکورد 82 کیلوگرم یک‌ضرب، 103 کیلوگرم دوضرب و مجموع 185 کیلوگرم در رده نهم آسیا ایستاد.

او همچنین در مسابقات قهرمانی جهان تایلند در دسته 87 کیلوگرم به روی تخته رفت که با 87 کیلوگرم یک‌ضرب، 111 کیلوگرم دوضرب و مجموع 198 کیلوگرم در جایگاه بیست و یکم جهان قرار گرفت.

وی در مسابقات بین‌المللی جام نعیم اوغلو ترکیه با رکورد 81 کیلوگرم یک‌ضرب، 116 کیلوگرم دوضرب و 197 کیلوگرم مجموع به عنوان چهارمی رسید.

جهانفکریان در مسابقات قطرکاپ برای نخستین بار در گروه اول در دسته 87 کیلوگرم وزنه زد. وی در این رقابت‌ها 88 کیلوگرم یک ضرب، 114 کیلوگرم دوضرب و مجموع 202 کیلوگرم را به ثبت رساند و از بین 9 شرکت کننده در رده هفتم قرار گرفت. نباید یاد ببریم که او نیز برای نخستین مرتبه به رکورد بالای 200 کیلوگرم دست یافت.

«الناز باجلانی» نیز در مسابقات غرب آسیا در دسته 71 کیلوگرم هفتم اسفند به روی تخته می‌رود. وی تنها وزنه‌بردار نوجوان تیم ملی است که در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا شرکت کرده بود. او در این مسابقات در دسته 64 کیلوگرم در گروه دوم به روی تخته رفت و 75 کیلوگرم یک ضرب، 88 کیلوگرم دوضرب و مجموع 163 کیلوگرم دررده 15 آسیا قرار گرفت.

او پس از این مسابقات در هیچ رقابت بین‌المللی شرکت نکرده است اما آخرین رکورد او در المپیاد وزنه‌برداری در کردستان 80 کیلوگرم یک ضرب، 100 کیلوگرم دوضرب و مجموع 180 کیلوگرم بوده است.

«فروغ یونسی» در دسته 64 کیلوگرم در مسابقات غرب آسیا هفتم اسفند به روی تخته می‌رود. این وزنه‌بردار در مسابقه بین‌المللی شرکت نکرده است. وی در مسابقات قهرمانی کشور در اصفهان رکورد 66 کیلوگرم یک ضرب، 86 کیلوگرم دوضرب و مجموع 152 کیلوگرم را به ثبت رسانده است.

مسابقات قهرمانی 2020 غرب آسیا یکی از مهمترین گزینشی‌های المپیک برای وزنه برداران مرد و زن ایران محسوب می‌شود و البته هر چند زنان وزنه‌بردار هیچ شانسی برای کسب سهمیه المپیک برخوردار نیستند اما حضور در چنین پیکارهایی می‌تواند به تجربیات بین‌المللی آنان بیافزاید.

براساس قانون کمیته بین‌المللی المپیک «وایلد کارت» به دختران وزنه‌بردار ایرانی تعلق نمی‌گیرد و تنها به کشورهایی که کمتر از هشت سهمیه در مجموع تمامی رشته‌ها بدست آورده‌اند، اعطا خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/99203/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

موزیک ویدئوی متفاوت از قطعه وطنیِ همایون شجریان

موسیقی بی‌کلام زیبا و آرامش‌بخش «بهشت» با هنرمندی پیدر بی هلند

نماهنگ تماشایی آرون افشار بنام «شب رویایی»

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

کشف مکان دقیق دفن افلاطون

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛ سامانه بارشی جدی سه شنبه وارد کشور می‌شود

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969