راه ترقی

آخرين مطالب

جهانگیری: استان مرکزی از استان های مهم صنعتی کشور است سياسي

  بزرگنمايي:

راه ترقی- طرح تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، امروز سه شنبه 29 بهمن به صورت همزمان با دیگر طرح های تعاونی سراسر کشور در زمینی به مساحت 10720 متر مربع و اعتباری بالغ بر 145 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

معاون اول رئیس جمهور در این آئین که با حضور تعدادی از مسئولین استانی در یکی از ساختمان های تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، در ارتباط زنده ویدئویی با استان مرکزی، این استان را یکی از استان های مهم صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود بنگاه های اقتصادی و واحدهای بزرگ صنعتی در این استان طبیعتا تبعات صنعتی شدن هم برای استان ممکن است وجود داشته باشد ولی مردم استان با توجه به پتانسیل های صنعتی خوب استان‌شان از مجموعه دولت انتظار دارند شرایط لازم را برای اشتغالزایی آنان فراهم کند.

جهانگیری اظهار کرد: استان مرکزی علاوه بر پتانسیل های خوب صنعتی، از حیث جاذبه های طبیعی هم ظرفیت های زیادی دارد، همچنین این استان زادگاه امام راحل(ره) به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به افتتاح تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اشاره کرد و با بیان اینکه اساتید دانشگاه ها بزرگ ترین سرمایه انسانی کشور هستند، افزود: متاسفانه ما در گذشته آن طور که باید نتوانسته ایم از زحمات این قشر فرهنگی جامعه قدردانی کنیم و اقدامات لازم را برای حل و فصل کامل مشکلاتشان انجام دهیم که البته امیدواریم با گشایشی که در آینده در برنامه های دولت ایجاد می شود، بتوانیم حق اساتیدمان را به خوبی ادا کنیم و تدابیر لازم را برای کاهش مشکلاتشان بیندیشیم.

افتتاح 5 طرح عمرانی به ارزش 176 میلیارد تومان در استان مرکزی

استاندار مرکزی نیز در این آئین تصریح کرد: از حدود 322 طرح تعاونی که امروز به طور همزمان در سراسر کشور به افتتاح می رسد، استان مرکزی افتتاح و بهره برداری از 5 طرح اساسی را در دستور کار خود قرار داده است که مجموعا برای این طرح های 176 میلیارد تومان هزینه شده است.

سید علی آقازاده در ادامه بیان کرد: از مجموع 176 میلیارد تومان اعتبار، 153 میلیارد تومان از منبع آورده اعضای تعاونی های استان و 23 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی تأمین شده است که پیش بینی می شود اجرای این طرح ها بتواند برای بیش از 700 نفر در شرکت ها و تعاونی های استان اشتغال زایی کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 20 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی های مسکن کارکنان در بخش های مختلف به بهره برداری رسیده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 2270 شرکت تعاونی در استان مرکزی وجود دارد که توانسته است برای 21 هزار نفر ایجاد شغل کند. همچنین برای اولین بار در طول 10 ماه اخیر، آمار اشتغال مشمولین ماده 148 قانون کار استان مرکزی بیش از 12 هزار نفر شد که در کنار افتتاح واحدهای مسکونی تعاونی های مسکن کارکنان استان آمار بسیار خوبی برای مجموعه استان به حساب می آید.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه تعداد شرکت هایی که در سال گذشته در استان مرکزی دارای حقوق معوق بودند در سال جاری به نصف کاهش یافته است، اظهار کرد: این بدان معناست که با تلاش دولتمردان کشوری و استانی از 71 شرکت صنعتی که در سال گذشته دارای حقوق بودند، امسال تنها 37 واحد با این مشکل مواجه هستند.

آقازاده با اشاره به افتتاح تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، بیان کرد: این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه هایی که امروز در سطح کشور و در این آئین افتتاح می شود، در 21 طبقه با اعتباری بالغ بر 145 میلیارد تومان ساخته شده که 23 میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانک مسکن و 145 میلیارد تومان هم از منبع آورده اعضای تعاونی حاصل شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: استان مرکزی تنها یک استان صنعتی نیست، بلکه در کنار این ظرفیت های صنعتی باید به بحث گردشگری و جاذبه های تفریحی آن هم توجه شود و از آنها نهایت استفاده را ببرد.

به گزارش ایسنا، پروژه تعاونی مسکن اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک شامل 381 واحد مسکونی در 21 طبقه است که کل طرح آن در زمینی به مساحت 10720 متر مربع اجرا شده است و از این مقدار زیربنای بخش های مسکونی و تجاری آن به ترتیب 49542 و 3262 مترمربع است.

این طرح ها توسط معاون اول رئیس جمهور در ارتباط زنده ویدئویی با استان های یزد، ایلام، خراسان شمالی، هرمزگان و مرکزی، به طور همزمان در 31 استان کشور در قالب 322 طرح تعاونی افتتاح شد.

این 322 طرح تعاونی با مشارکت 19 هزار و 677 عضو و سرمایه گذاری بالغ بر 1507 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 12 هزار و 777 نفر به بهره برداری رسیده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/99650/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد