بیانیه گام دوم انقلاب، مانیفست اندیشهای برای همه نهادهاست
یکشنبه 26 اسفند 1397 - 11:58:54 AM
ایرنا
|
|
راه ترقی- حجتالاسلام والمسلمین «علی ذوعلم» افزود: به طور کلی بیانیه گام دوم انقلاب، از جنس سیاستگذاری و
صرفا حکمرانانه نیست بلکه رویکرد اندیشهای و گفتمانسازی دارد و به همین
دلیل نباید به عنوان یک ابلاغ حاکمیتی به آن نگاه کرد. وی در تکمیل
سخنان خود ادامه داد: این بیانیه در حقیقت یک تنقیه و تنسیقی از نگاه بلند
پیشرفتگرایانه انقلاب اسلامی است که بنا دارد بدون نفی فعالیتهای گذشته،
نقایص و خلاءهایی که در چهل سال قبل وجود داشته را با بهرهگیری از همان
فعالیتها برطرف کند. رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره
به این که مهمترین ایدهای که سازمان پژوهش از بیانیه گام دوم انقلاب
گرفته، اهمیت مخاطبان این بیانیه یعنی جوانان است، یادآور شد: بر همین اساس
سازمان پژوهش که بنا بر رسالت خود، برای جوانان کشور کار میکند بایستی با
جوانان مشورت کند و قدرت خلاقیت آنان را به کار گیرد تا فضایی کاملا
متفاوت برای اهتمام به هویت ملی جوانان باز کند، در حقیقت این سازمان بیش
از این که خود را مشرف و خط دهنده به جوانان تلقی کند باید خود را در کنار
جوانان قرار بدهد و راه را برای نیروهای جوان باز کند. ذوعلم خاطرنشان
کرد: برای حرکت سازمان پژوهش در جهت رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب تحول
ساختاری نیاز است تا با این تحول، بتوان تمامی کسانی که در دستگاههای
مختلف ذیربط هستند را با آموزشها، اندیشههای نو و آوردهها و تجربههای
مثبت سایر کشورها و نظامهای آموزشی ساماندهی کرد و آموزش کشور را به یک
آموزش پیشرفته و تعالیبخش و نشاط آور سوق داد. استفاده از فضای سایبری و
مجازی در برنامههای آموزشی، راهکار دیگر همگام کردن جوانان با بیانیه گام
دوم انقلاب است که رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی درباره
برنامههای این سازمان در بهرهوری بهینه از فضای مجازی به عنوان مکمل
کتابهای درسی گفت: امروزه فضای سایبری یکی از امکانات بسیار مهم و
تاثیرگذار در تربیت، یادگیری و پرورش جوانان توانمند است. معاون وزیر
آموزش و پرورش ادامه داد: یک عزم جدی وجود دارد تا حداکثر استفاده مثبت از
فضای سایبری را در کنار سایر منابع آموزشی داشته باشیم، در اقدام اخیر که
بازگشایی اتاق بازی برای کودکان است هم این مورد دیده شده و تلاش کردیم
بازیهای آموزشی رایانهای را در اتاق بازی بگنجانیم که کانون پرورش فکری
کودکان و نوجوانان هم در این امر یاریرسان هستند. ذوعلم تصریح کرد:
البته نباید از آسیبهایی که در صورت استفاده نادرست از این امکانات به
دانشآموزان میرسد، غفلت کرد به همین دلیل نیاز است که با ایجاد یک شبکه
ارتباطی- اجتماعی و تولید محتوای مناسب برای دانشآموزان و مشارکت آنان در
تولید، کار اثباتی و ایجابی انجام دهیم تا بتوان قدمهای مثبتی در راه
بهرهروی بهینه از فضای سایبری برداشت. خوشبختانه این بحث در سازمان پژوهش
مورد توجه قرار گرفته و در ساختار سازمان، مرکز مشاورهای به عنوان مشاورت
نوآوری و فناوری ایجاد شده است.
http://www.RaheNou.ir/fa/News/61704/بیانیه-گام-دوم-انقلاب،-مانیفست-اندیشهای-برای-همه-نهادهاست
|