راه ترقی - فورد به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیروزی در مسابقات باجا 1000، از مدل پروتوتایپ خودروی شاسیبلند مسابقهای برانکو R مجهز به پیشرانهی اکوبوست رونمایی کرد.
خودروی مسابقهای فورد برانکو آر (Ford Bronco R) که بهتازگی رونمایی شد، برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد پیروزی راد هال در مسابقات Baja 1000 با نسل اولیهی این شاسیبلند قدرتمند آمده است. شلبی هال ، نوهی راد هال، امسال در بخش Baja 1000 با این خودرو مسابقه خواهد داد. قبل از سفر به Baja 1000، فورد برای آزمایش نزدیک به 1،609 کیلومتری، مدل برانکو R را به شبهجزیرهی باجا کالیفرنیا در شمال غربی مکزیک میبرد.
برانکو آر روی نسخهی اصلاحشدهای از شاسی مدل جادهای سوار میشود. سیستم تعلیق تقویتشده با قطعات فاکس، امکان افزایش ارتفاع 35 سانتیمتری در جلو و 45 سانتیمتری را در عقب فراهم میکند. مجموعهای از لاستیکهای 37 اینچی BFGoodrich روی رینگهای آلومینیومی 17 اینچی نصب میشوند.
برانکو آر بهترین پیشنمایش از مدل تولیدی این خودرو است. با این حال، نسخهی تولیدی که راهی نمایندگیها خواهد شد، به احتمال زیاد از لاستیکهای کنونی بهره نمیبرد. خودروی مسابقه فورد برانکو آر همچنین از کاپوت کامپوزیتی استفاده میکند. پنل برداشتنی در سقف خودرو امکان دسترسی به تک صندلی عقب را فراهم میآورد.
از نمای جلو، نمونهی پروتوتایپ دارای جلوپنجرهای با آرم برانکو است. با حرکت بیشتر به سمت عقب خودرو، میتوانیم بدنهای تقریبا مسطح را در دو سمت بههمراه تغاریهای گلگیر برجسته مشاهده کنیم. نمونهی اولیه فورد برانکو آر دارای سبک طراحی بدنهی کوپه است که از پنجرههای جانبی بزرگ و سقف نسبتا مسطح بهره میبرد. 15 نوار LED، قسمت بیرونی را تزئین میکنند و یکی از آنها در مرکز قرار دارد که بهطور ظریفی دارای حروف «BRONCO» است.
فضای داخل کابین بدون تجمل، ساده و بدون پنجره طراحی شده است. اطلاعات مورد نیاز راننده در صفحهی نمایشی بالای بخش مرکزی داشبورد ظاهر میشود که پنل کنترل بزرگی در زیر آن وجود دارد.
فورد، پروژهی برانکو R را از ماه ژوئیه آغاز کرد و این شرکت با تمرکز تیم کوچکی روی آن، کار را مخفی نگه داشت. اعضای تیم در اتاق زیرزمینی در استودیوی طراحی فورد روی این پروژه کار میکردند.
قرار است مدل تولیدی فورد برانکو آر، بهار سال آینده رونمایی شود؛ نمونهی اولیه از این خودرو توسط فورد پرفورمنس با همکاری شرکت توسعه و طراحی Geiser Bros و همچنین کامرون استیل ، قهرمان مسابقات باجا 1000 ساخته شد. نسل جدید فورد برانکو خود را بهعنوان رقیب آینده برای جیپ رانگلر مطرح میکند.
مقالههای مرتبط:
نگاه عمیق به شرکت آیکان و بازسازی فورد برانکو کلاسیک فورد تریتوری، براساس یک مدل چینی تولید خواهد شد
در بیانیهی فورد فقط آمده است که این خودرو از پیشرانهی مجهز به توربوشارژ دوقلو بهره میبرد. با این حال یکی از گزارشگران موتوران که در مراسم رونمایی آن حاضر بود، میگوید که فورد از پیشرانهی 2/7 لیتری خورجینی 6 سیلندر اکوبوست (EcoBoost) استفاده میکند. گمانهزنیها حاکی از آن است که مدل تولیدی از پیشرانهی چهار سیلندر 2/3 لیتری اکوبوست با قدرت تقریبی 270 اسببخار و گشتاور 420 نیوتنمتر بهره میبرد. با این حال، پیشرانهی این مدل فقط از یک توربوشارژر استفاده میکند.
فورد مجموعهای از پیشرانههای اکوبوست مجهز به توربوشارژر دوقلو را در F-150 ارائه میدهد؛ از جمله میتوان به پیشرانهی 2/7 لیتری خورجینی 6 سیلندر اشاره کرد که 325 اسببخار قدرت و 542 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. همچنین این خودروی مسابقهای میتواند به پیشرانهی 3/5 لیتری خورجینی 6 سیلندر اکوبوست مجهز باشد که 375 اسببخار قدرت در مدل پایه و 450 اسببخار در مدل رپتور تحویل میدهد. Ford Bronco R / فورد</h4>">
Ford Bronco R / فورد</h4>">
Ford Bronco R / فورد</h4>">
Ford Bronco R / فورد</h4>">