راه ترقی
خدمات روابط کار استان همدان با راه اندازی سامانه جامع الکترونیکی شد
يکشنبه 27 بهمن 1398 - 11:46:27
وزارت رفاه
راه ترقی - به منظور نظارت برحسن اجرای قانون کار و در راستای الکترونیکی و اینترنتی شدن خدمات دولت، سامانه جامع روابط کار استان همدان رونمایی و اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان همدان در نشست منطقه ای مدیران، روسا و کارشناسان حوزه روابط کار و تحلیلگران سیستم استانهای همدان،لرستان،کرمانشاه،کردستان وایلام که در استان همدان برگزار شد، گفت: به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و در راستای الکترونیکی و اینترنتی شدن خدمات دولت،سامانه جامع روابط کار رونمایی و اجرا شد.
احمد توصیفیان گفت: این سامانه دارای سطوح کاربردی مختلف درحیطه خدمات سازمانی و نیازهای جامعه کار و تولید بوده و بالغ بر 30خدمت را شامل می شود به گونه ای که درمرحله اول در خدمت ثبت الکترونیکی دادخواست کار(شکایت الکترونیکی کارگراز کارفرما)و ثبت قراردادهای کارگران به اجرا درآمده است و بعد از راه اندازی این سامانه درکارگاههای بعدی همه قراردادهای کار در آن بارگذاری خواهد شد و همه دعاوی مربوط به کارگر و کارفرما و بسیاری از خدمات بیمه بیکاری،تایید صلاحیت شرکت های خدماتی،تایید صلاحیت مسئولین ایمنی وثبت درخواست برای مشاغل سخت وزیان آور،بررسی وتایید طرح های طبقه بندی مشاغل، بررسی و تایید آیین نامه های انضباط کارو...را شامل می شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان کاهش سطح تردد ارباب رجوع وشرکای اجتماعی در اداره ها و ارائه خدمات به شکل سریع وشفاف را ازدیگر قابلیت های این سامانه بر شمرد و گفت: ارتقای کیفیت و تسریع در روند ارائه خدمات به کارگران وکارفرمایان استان ازطریق پرونده الکترونیکی هرفرد درسامانه جامع روابط کارصورت می گیرد.
توصیفیان در ادامه گفت: اجرایی شدن سامانه جامع روابط کار در راستای تحقق دولت الکترونیک بوده و حرکت ارزشمندی است که سرعت،دقت،امنیت،سلامت،شفافیت ونظارت را در حوزه روابط کار ارتقا می دهد و کارگران و کارفرمایان با راه اندازی این سامانه می‌توانند فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از تشکیل پرونده نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور منحصر بفرد خود اقدام نمایند چرا که ازاین پس تبادل اطلاعات و درخواست کارگران و کارفرمایان استان از طریق پرونده الکترونیکی هر فرد درسامانه جامع روابط کار صورت می گیرد.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان ضمن اشاره به سند راهبردی سه ساله استان و رویکرد برنامه محوری استاندار مبتنی براهداف برنامه ششم توسعه گفت: رویکرد مسئولین استان علاوه برحفظ استقلال و صیانت از نیروی کار و فرصت های شغلی موجود،ایجاد وتوسعه فرصت های شغلی جدید است واین مهم با همت جامعه کار و تولید و مردم پرتلاش و سختکوش استان و مسئولین درحال انجام است و خوشبختانه زیر ساخت ها وظرفیت های خوبی دراستان وجود دارد.استان همدان همانند یک کارگاه پر جنب وجوش که همه عواملش مشغول کار هستند درمسیر توسعه و پیشرفت است.
توصیفیان در پایان گفت: 17 هیات تشخیص و 4هیات حل اختلاف دراستان همدان وجود دارد که رسیدگی به دادخواست و خدمت رسانی به کارگران و کارفرمایان را انجام می دهند که در 10 ماهه سال 98 مجموعا تعداد 4220 دادخواست و همچنین درمدت فوق تعداد 1393 دادخواست تجدید نظر خواهی به ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی ارائه و رسیدگی شده است.
.

http://www.RaheNou.ir/fa/News/99363/خدمات-روابط-کار-استان-همدان-با-راه-اندازی-سامانه-جامع-الکترونیکی-شد
بستن   چاپ