راه ترقی

آخرين مطالب

تویوتا راو 4 پرایم با پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی شد اقتصاد

تویوتا راو 4 پرایم با پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی شد
  بزرگنمايي:

راه ترقی - تویوتا برای اولین‌بار کراس‌اوری با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید رونمایی کرده است. راو4 پرایم از سال آینده در بازار جهانی حضور خواهد داشت تا پرشتاب‌ترین و کم‌مصرف‌ترین شاسی‌بلند تویوتا باشد.

هرچند وانت هایلوکس و مینی‌کراس‌اور C-HR در بسیاری از کشورهای دنیا پرتقاضا و بسیار محبوب هستند، مثلث کرولا و کمری و راو4، پرفروش‌ترین خودروهای تویوتا در بازار جهانی محسوب می‌شوند. تجربه‌ی تولید راو4 به بیش از 25 سال می‌رسد و در سال‌های اخیر، پرفروش‌ترین کراس‌اور بازار آمریکا بوده است. این محصول با نسل چهارم در ایران نیز فروخته شد. از سال 2018، نسل پنجم راو4 در بازار جهانی حضور دارد و با پیشرانه‌های 2 و 2/5 لیتری بنزینی درکنار نمونه‌ی هیبریدی، هم‌زمان در ژاپن، کانادا، چین و آمریکا تولید می‌شود.
راو 4 هیبرید امروزه پرفروش‌ترین خودرو هیبریدی دنیا است؛ اما در سال‌های اخیر، تویوتا و بسیاری دیگر از خودروسازان ژاپنی، توجه چندانی به محصولات پلاگین هیبرید (PHEV) نشان نداده‌اند. تاکنون پریوس پرایم، تنها خودرو تویوتا با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید بوده است. این فناوری به شارژ باتری‌ها ازطریق منبع برق خارج از خودرو نیاز دارد؛ اما می‌تواند مصرف بنزین یا گازوئیل موردنیاز پیشرانه‌ی احتراقی را به‌میزان درخورتوجهی کاهش دهد.
راو 4 پرایم قدرتمندترین و کم‌مصرف‌ترین نسخه‌‌ی تاریخ این خودرو محسوب می‌شود. این کراس‌اور حالا 302 اسب‌بخار قدرت و 228 نیوتن‌متر گشتاور دارد تا در 5/8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد. راو 4 پرایم از ترکیب پیشرانه‌ی بنزینی 2/5 لیتری با قدرت 176 اسب‌بخار و موتور برقی 62 کیلووات (83 اسب‌بخار) بهره می‌برد تا بعد از سوپرا، بهترین عملکرد صفر تا 100 کیلومتربرساعت را در میان نسخه‌های استاندارد محصولات تویوتا ارائه دهد.
شاید روی کاغذ، قدرت بسیار خوب راو 4 پرایم برای جذب خریدار در کلاس کراس‌اورهای اندازه‌متوسط کافی باشد؛ اما میانگین مصرف سوخت 2/6 لیتر در 100 کیلومتر، احتمالا برگ‌برنده‌ی این خودرو در بازار جهانی خواهد بود. راو 4 پلاگین هیبرید می‌تواند مسافتی درحدود 62 کیلومتر را بی‌نیاز از بنزین و با تکیه بر شارژ باتری‌ها بپیماید تا نه‌تنها بهتر از پریوس پرایم، بلکه با اختلاف برترین کراس‌اور PHEV در دنیا باشد.
مطابق انتظار، فضای داخلی راو 4 پرایم در‌مقایسه‌با نمونه‌ی استاندارد، تفاوت چندانی ندارد. شاید تنها تغییر در این خودرو استفاده از نور ملایم آبی‌رنگ برای تزیینات کابین باشد. مهندسان تویوتا باتری‌های راو 4 را در صندوق عقب جای‌ داده‌اند تا باتوجه‌به حضور موتورهای برقی و بنزینی، توازن خودرو در جلو بهبود یابد. جالب‌تر آنکه تغییری در فضای مفید صندوق عقب رخ نداده است تا مشابه مدل بنزینی، 580 لیتر برای حمل بار استاندارد و 1،065 لیتر پس از جمع‌شدن صندلی‌های عقب فراهم شود. ناگفته نماند قیمت نهایی راو 4 پرایم هنوز اعلام نشده است و این خودرو تابستان سال آینده عرضه خواهد شد؛ درحالی‌که مطمئنا گران‌تر از مدل هیبریدی راو 4 با پیشرانه‌ی 222 اسب‌بخار و قیمت تقریبی‌اش 28 هزار دلار خواهد بود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

جرایم عوارض مسکن بخشیده می‌شود

جزئیات سیاهه دخل و خرج دولت در سال 99

بودجه 99 در راه مجلس

آغاز هفته کاری جدید با رشد نرخ رسمی 26 ارز

شروع ثبت‌نام مسکن‌ ملی در پنج استان

آغاز مهم‌ترین گردهمایی آبی منطقه غرب آسیا در تهران

زنگنه برای شرکت در نشست اوپک وارد وین شد

رشد چهار درصدی شاخص بورس در هفته دوم آذر ماه

افزایش صادرات محصولات پتروشیمی با وجود تحریم‌ها

حذف صفر از پول ملی و احتمال تورم ناشی از آن

نقش سازمان مالیاتی در حذف دهکهای بالا

نفت بخش خصوصی را منزوی کرد

امسال صادرکنندگان کار جهادی کردند

دشمن نتوانست صادرات نفت ایران را صفر کند/همچنان نفت می فروشیم

اردکانیان: تاجیکستان گام‌هایی عملی‌تر برای توسعه روابط اقتصادی با ایران بردارد

اختصاص 6 هزار میلیاردتومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رشد نرخ رسمی 22 ارز

رشد 26 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت

جهانگیری آیین‌نامه اجرایی معافیت مالیاتی یکی از اولیای معلولان شدید را ابلاغ کرد

اردکانیان: ایران شریکی مطمئن برای اوراسیاست

افتتاح 310 میلیون دلار پروژه در صنعت مس/تحریم مس شکسته شد

پای رمزارزها به بازار نفت ایران باز می‌شود؟

بودجه 99 در جلسه شورای عالی اقتصاد بررسی شد

بورس کالا میزبان عرضه فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی

آقاپور: با قرار دادن این همه مین بر سر راه تولیدکننده توقع دارید قهرمان ماراتن بشود؟

عرضه فولاد، کنسانتره فلزات گران‌بها و طلا در بورس کالا

چالش جاماندگان کمک معیشتی/چرا کد رهگیری برای افراد ارسال نمی‌شود؟

رحمانی: قیمت 50 کالای پرمصرف افزایش یافت

هند بر ادامه همکاری با ایران در بندر چابهار تاکید کرد

نرخ رسمی 24 ارز کاهش یافت

صادرات با کارت‌های اجاره‌ای در مرزهای عراق ادامه دارد

لاریجانی: رفع مشکلات مالی بانک ملی در بودجه 99 لحاظ شود

سقوط ارزش بیت کوین دراثر خط‌و‌نشان دولت چین

حضور استارتاپ‌ها با ایده‌های جالب در نمایشگاه تراکنش ایران

کن بلاک در چین؛ رانندگی دیدنی با فورد F-150

ربات Cloi Chefbot ال‌ جی در رستوران کره‌ای مشغول به کار شد

جوابیه اچ پی به زیراکس: ما نیازی به شما نداریم، زیراکس در وضعیت مناسبی نیست

ایران لاک؛ قفل های بدون کلید برای معلولان

صنعتگران ایرانی چند برابر کشورهای پیشرفته مالیات می‌دهند

رشد 193 درصدی ارزش پرونده‌های تخلف، پس از سهمیه‌بندی بنزین

حمل‌ونقل محموله‌های جدید ایرپاد در سال 2019 به 60 میلیون دستگاه خواهد رسید

تنوع در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا

مایکروسافت: عرضه سرفیس ایرباد جدید تا بهار سال 2020 به‌تعویق می‌افتد

فیسبوک اپلیکیشن تشخیص چهره را روی کارمندان خود آزمایش می‌کند

علاقه مردمان عصر پارینه‌‌سنگی به اسب‌ به پیش از اهلی‌شدن این حیوان بازمی‌گردد

شد 40 درصدی تامین نهاده‌های بخش کشاورزی

رمز دوم پویا چیست و چگونه اجرایی خواهد شد؟

ثبت‌نام و هزینه دوگانه‌سوز شدن خودرو با رعایت استاندارد

اروپا بیشترین رشد فروش گوشی‌های هوشمند را در فصل سوم 2019 تجربه کرد

گوشی جدید نوکیا 14 آذر معرفی می شود