راه ترقی

آخرين مطالب

شفافیت؛ انتظار مدعیان از مسابقات انتخابی کشتی ورزشی

شفافیت؛ انتظار مدعیان از مسابقات انتخابی کشتی
  بزرگنمايي:

راه ترقی- براساس اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور نماینده وزن 74 کیلوگرم ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا و همچنین گزینشی المپیک مقرر شد 27 بهمن ماه مسابقه انتخابی بین «یونس امامی» و «جمال عبادی» برگزار شود. این مسابقه روز دوشنبه بدون پوشش تصویری و تنها با تک کشتی برگزار شد که امامی با نتیجه 6 بر 3 حریف خود را شکست داد.

هر چند کادر فنی پیش از این اعلام کرده بود که مسابقات درون اردویی بر سر وزن قانونی با آخرین قوانین و مقررات اتحادیه جهانی و سه ساعت پس از وزن‌کشی برگزار و در صورت صلاحدید کمیته فنی این امکان نیز وجود دارد که برنده این رقابت‌ها پیروز 2 مسابقه از سه کشتی باشد.  کسی منکر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های «یونس امامی» نیست اما اگر قرار است مسابقه انتخابی برگزار شود باید عادلانه باشد، برگزاری تک کشتی آن هم بعد از برگزاری 4 مرحله اردوی فشرده و سنگین به طور حتم می‌تواند در مبارزه هر 2 مدعی تاثیرگذار باشد و شاید عبادی از این حیث بیشتر متضرر شد. امامی خود محصول مسابقات انتخابی است که توانسته در میادین مختلف جهانی در رده‌های سنی مدال کسب کند و آخرین آن مدال برنز پیکارهای جهانی سال 2019 در وزن 70 کیلوگرم بود.

با این وجود کادر فنی می‌توانست 3 مسابقه بین این 2 نفر برگزار می‌کرد تا دیگر حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.  کادر فنی تیم ملی که در برنامه‌ریزی برای انتخابی تیم ملی جهت حضور در پیکارهای جهانی 2020 نیز انتقاداتی را نسبت به عملکرد خود باقی گذاشته بودند، اکنون با این شیوه، این شائبه را به وجود آورده که قصد دارد تا نفرات مورد نظر خود را در پیکارها داشته باشد.

ضمن آنکه شرایط «مصطفی حسین‌خانی» نیز برای حضور در 2 مسابقه پیش رو مشخص نشده و شاید او دیگر جایی در تفکرات کادر فنی نداشته باشد.

از سوی دیگر شرایط در 3 وزنی که سهمیه بازی‌های المپیک گرفته شده نیز به همین صورت است. در 2 وزن 57 کیلوگرم «رضا اطری»  و «رحمان عموزادخلیلی» و در وزن 86 کیلوگرم «حسن یزدانی» و «کامران قاسم‌پور» با برگزاری مسابقه انتخابی در روز 19 اسفند، نفرات نخست تیم ملی در المپیک را مشخص خواهند کرد.  

در وزن 125 کیلوگرم نیز کادر فنی اعلام کرد که مشخص شدن فرد منتخب اعزامی به المپیک توکیو پس از اعزام کشتی‌گیران مدنظر این وزن به رقابت‌های بین‌المللی و قهرمانی آسیا در قزاقستان و نحوه عملکرد کشتی‌گیران، کادر فنی در مورد چگونگی انتخاب ملی‌پوش این وزن تصمیم‌گیری و آن را به اطلاع می‌رساند.

در مورد اوزان 57 و 86 کیلوگرم کادر فنی بهتر بود شائبه‌ای که در وزن 74 کیلوگرم ایجاد شد را در این 2 وزن و سایر وزن‌هایی که قرار است سهمیه بگیریم را خیلی صریح و روشن بیان می‌کرد که نفر نخست انتخابی با تک کشتی مشخص می‌شود یا با 3 مسابقه. در وزن 125 کیلوگرم نیز قرار بود «امین طاهری» در جام متئو پلیکونه ایتالیا مورد ارزیابی قرار گیرد که با توجه  به مصدومیتی که برایش به وجود آمده، اعزام نخواهد شد.  

در وزن 125 کیلوگرم به غیر از امین طاهری آزادکارانی همچون امیرحسین زارع، یدالله محبی و پرویز هادی حضور دارند که در 4 اردوی اخیر تیم ملی محبی و هادی به اردوی تیم ملی دعوت نشدند.

با توجه به شرایط انتخابی 3 وزن 57، 86 و 125 کیلوگرم به نظر می‌رسد که کادر فنی با محدودکردن تعداد حضور آزادکاران در دایره انتخابی تیم ملی، سایر مدعیان دیگر شانسی برای حضور نخواهند داشت و حال باید دید که برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی برای سه وزنی که هنوز سهمیه المپیک نگرفته‌ایم به چه صورت است و کدامیک از آزادکاران راهی مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان خواهند شد.

البته ذکر این نکته ضروری است که بعد از بازی‌های المپیک، تیم ملی کشتی آزاد باید در رقابت‌های قهرمانی جهان در نروژ و همچنین تیم ملی زیر 23 باید در رقابت‌های جهانی حضور یابد و کادر فنی بهتر است استراتژی و برنامه خود تا پایان این مسابقات اعلام می‌کرد تا مدعیان تیم ملی بهتر بتوانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند.

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روزهای 20 تا  22 فروردین 1400 و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای 23 تا 28 فروردین 1400 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

در کشتی آزاد نیز رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی در پیکارهای جهانی سال 2019 موفق به کسب سهمیه در وزن‌های 57، 86 و 125 کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های 65، 74 و 97 کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند.

ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی در صورتی که نتوانند سهمیه‌های کامل را کسب کنند باید اردیبهشت ماه و در پیکارهای جهانی کسب سهمیه المپیک در صوفیه بلغارستان حضور یابند.

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی «ماتئو پلیکونه» ایتالیا روزهای 14 تا  17 اسفند 1399 در رُم پایتخت کشور ایتالیا برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها دارای سیستم رنکینگ برای بازی‌های المپیک توکیو نیست و البته سیستم رنکینگ برای پیکارهای جهانی سال 2021 اعمال خواهد شد.

این پیکارها قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد و قرار است «بهنام احسان‌پور» در وزن 65 کیلوگرم، «علیرضا کریمی» در وزن 97 کیلوگرم و «امیر طاهری» در وزن 125 کیلوگرم به همراه «ابراهیم مهربان» مربی تیم ملی کشتی آزاد عازم این رقابت‌ها شوند. 

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/229040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

قیمت نفت اندکی بالا رفت

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!

عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد

بارسلونا در خطر از دست دادن یک جام دیگر

مهارت‌های برتر هفته بیست‌ و‌ چهارم لیگ

توبیخ شجاع خلیل زاده و جریمه 3 باشگاه لیگ برتری

صفرزاده: جلوی سپاهان اشتباه کنید، تنبیه می‌شوید

خشم اتلتیکو از حرف‌های عجیب ستاره آرژانتینی

نگاهی به رقیبان آزادکار ایران برای کسب سهمیه

تارتار و هدایت ملوان با درد شدید

مشکل عجیب یونایتد برای اخراج تن‌هاخ

عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید

خوشحالی بازیکنان اینتر و سردادن شعار میلان ما اینجا هستیم

رفتن پیولی از میلان قطعی شد

فلاحت پیشه: دیپلمات‌های خانه نشین و دیپلماسی حاشیه نشین شده دوباره به متن بازگردد

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد

جزئیات دادگاه منافقین/ قاضی: مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

مرگ حقه، میکروب بهانه است

واقعا ماجراجویی شگرفی بود

پرواز اندازه آدم رو برملا می‌کنه!

همنوازی نوازندگان ایرانی و روسی در سنت‌ پترزبورگ

تیزر ویدئویی آهنگ جدید «عشقم» از ناصر زینعلی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

گیتی آذرپی درگذشت

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

سریع‌ترین مرد دنیا حامی رونالدو

گزینه عجیب بایرن؛ مربی اخراجی یونایتد!

صابر کاظمی در کویت به ته خط رسید!

یاسین سلمانی در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد

راه پرسپولیس و استقلال از هم جدا شد

10 تقلب بزرگ و فراموش نشدنی دنیای فوتبال

برتری 3-2 میلان مقابل آژاکس با گل لحظات پایانی یان دال توماسون

مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم

حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک

رضاییان: شکایت رحمتی به دست ما نرسیده است

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران