راه ترقی

آخرين مطالب

جودو ایران وارد مسیر جدیدی شده/ برخی آقایان از تعلیق خوشحال شدند! ورزشی

جودو ایران وارد مسیر جدیدی شده/ برخی آقایان از تعلیق خوشحال شدند!
  بزرگنمايي:

راه ترقی- جودو ایران سال 1400 را در حالی آغاز می‌کند که دیگر مشکل بزرگی به نام «تعلیق» این ورزش المپیکی را تهدید نمی‌کند. مسابقات متعددی پیش رو است و باید با برنامه برای حضور در این رقابتها آماده شود. اولین میدان نیز تاتامی قهرمانی آسیاست.

فدراسیون با یک تصمیم منطقی فرصت را به جوانانی داد که آینده این ورزش در ایران هستند و بریمانلویی که به دلیل تعلیق شانس حضور در المپیک را از دست داده بود، پس از تعویق یک ساله المپیک به دلیل کرونا و رفع تعلیق این فرصت را دارد تا سهمیه المپیک را برای خود و ایران کسب کند.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو  در مورد این برنامه‌ها و اتفاقاتی که پیرامون جودو رخ داده است صحبت کرد.

تبریک سال نو

قبل از هر چیز سال جدید را خدمت همه هموطنان عزیز، ورزش دوستان و خانواده بزرگ جودو ایران تبریک عرض کرده و امیدوارم همه مردم عزیز ایران زمین سال خوبی توأم با سلامتی پیش رو داشته باشند. برای کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو نیز آرزوی موفقیت دارم. ضمن اینکه برای ورزش کشور و بخصوص جودو آرزوی موفقیت در عرصه‌های بین المللی دارم.

بهترین و بدترین اتفاق سال 99

بدون شک بدترین اتفاق سال گذشته شیوع ویروس کرونا و اتفاقاتی بود که پیرامون آن افتاد و خیلی از عزیزان بخصوص اساتیدی بزرگ از خانواده جودو را از دست دادیم که خیلی جای تأسف داشت و برای همیشه جای آنها خالی خواهد ماند. اما بهترین اتفاق موفقیت در رأی دادگاه دیوان داوری ورزش بود که برای آن زحمات زیادی کشیده شد. همین که توانستیم برای اولین بار در یک پرونده در دیپلماسی ورزش این را رقم بزنیم. خیلی اهمیت داشت و در پی آن رأی کمیته انضباطی باطل و پرونده دوباره به فدراسیون جهانی ارجاع داده شد.

دوران سخت تعلیق

دوران تعلیق که بخش عمده‌ای از آن همزمان شده بود با شیوع کرونا را به سختی طی کردیم. ما این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و در شش ماه نخست بعد از تعلیق سعی کردیم برای پشتوانه سازی استفاده کنیم و با توجه ویژه به زیر ساخت‌ها و سنین پایه، اردوهای آماده سازی را با نفرات بیشتر برگزار کردیم و لیگ‌ها نیز انجام شد. شیوع ویروس کرونا در سال 99 کار را خیلی سخت کرد و از این فرصت هم استفاده کردیم، دوره‌های آموزشی، دانش افزایی، پویش و چالش‌های متفاوتی انجام شد تا جودو به نوعی شاداب و سرحال به راه خود ادامه دهد.

اسفند طلایی برای جودو

در روزهای پایانی سال با برگزاری یک لیگ پویا و استثنایی با حضور 16 تیم، تحرک خاصی در جودو کشور ایجاد کردیم. پیش از آن نیز با برگزاری لیگ منطقه‌ای در سنین نوجوانان و جوانان، اسفندماه طلایی برای جودو رقم خورد که با پیروزی در رأی دادگاه حکمیت ورزش نیز همراه شد.

فرصت حضور در مسابقات آسیایی

بعد از اعلام رأی دادگاه با اتحادیه آسیا مکاتبه کردیم و مجوز حضور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا صادر شد. برنامه‌های بزرگی در سال 1400 داریم که با حضور در همین مسابقات آغاز می‌شود. با وجود فرصت بسیار اندک سه روزه که برای ثبت نام در این رقابتها داشتیم، پس از مشورت و با خرد جمعی تصمیم به اعزام نفرات مدال آور مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا گرفتیم. اگر به عدالت قرار بود تیمی اعزام شود حتماً باید مسابقات انتخابی برگزار می‌شد که چنین فرصتی نبود.

اهمیت حضور در بیشکک

حضور تیم ملی در رقابتهای قهرمانی آسیا بعد از تعلیق 18 ماهه برای ما اهمیت بالایی داشت. یکسال است که جودوکاران تمرین ندارند و کلاس‌ها به دلیل شیوع کرونا تعطیل است، همه این موضوع را می‌دانستیم اما این بهانه را قبول ندارم، تیم جوانی داریم که باید رفته و واقعاً با دل و جان مبارزه کنند. هیچ چیز غیر ممکن نیست.

طلای نابی به نام بریمانلو

بریمانلو یکی از جودوکاران مطرح دنیا در وزن 73- کیلوگرم است که توانایی کارهای بزرگی دارد. او طلای ناب جودو ایران است که باید قدر خود را بداند. همانگونه که فدراسیون قدر او را می‌داند و همه شرایط را برای موفقیت و مدال‌های خوشرنگی که انتظار او را می‌کشد، فراهم خواهد کرد. این جودوکار تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و در تاشکند هم در یک اردوی مشترک شرکت کرده بود، با وجود فرصت کوتاه می‌تواند سهمیه المپیک را کسب کند. به عنوان یک قهرمان حرفه‌ای برای خود برنامه دارد و همانطور که گفتم فدراسیون هم کنار و پشتیبان اوست از صمیم قلب امیدوارم در مسابقات پیش رو موفق باشد. کسی که مدال جهانی را کسب می‌کند، توانایی بالایی دارد و می‌تواند هم سهمیه المپیک گرفته و هم نخستین مدال المپیکی ایران را کسب کند.

به همه مدعیان فرصت می‌دهیم

نگرانی همه جوانان با آتیه را درک می‌کنم، ولی واقعاً به دلیل فرصت اندک فکر می‌کنم بهترین تصمیم گرفته شد. مدعیان حضور در تیم ملی مطمئن باشند که به اندازه کافی فرصت در اختیارشان قرار خواهد گرفت. به صراحت اعلام می‌کنم که به برگزاری مسابقات انتخابی اعتقاد زیادی دارم و هر جودوکاری در این رقابتها موفق شود، حق قانونی اوست که به تیم ملی برسد. این قول را می‌دهیم که بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا و با برگزاری رقابتهای انتخابی، تیم ملی بزرگسالان را دوباره تشکیل خواهیم داد. با این جودو به جوانگرایی و نگاه به آینده نیز معتقدیم. مسابقات مهمی از جمله قهرمانی جهان در پیش است و سعی داریم و به همه مدعیان فرصت خواهیم داد.

کادر فنی تیم‌های ملی

همانطور که برای مدعیان تیم ملی برنامه داریم، برای مربیان شاخص و سازنده خود نیز برنامه داریم. بعد از بازگشت از قرقیزستان، جلساتی را خواهیم داشت و کادر فنی همه تیم‌های خود را به صورت مجزا انتخاب خواهد کرد. کومیته مربیان و آموزش باید دوچندان فعال شود. در حال رایزنی برای اعزام مربیان سازنده و قهرمان پرور به یک دوره آموزشی هستیم تا قهرمانان بیشتری به جودو ایران معرفی شوند.

ارتباط با فدراسیون جهانی

بعد از اعلام رأی از سوی دادگاه حکمیت ورزش، تلاش زیادی داشتیم که ارتباط خوب و منطقی البته در چهارچوب منافع طرفین با رئیس و مسئولان فدراسیون جهانی و آسیایی برقرار کنیم. که منجر به این شد که فضا از حالت تعلیق درآمده به سمت تعامل و دوستی پیش برود. در اینجا باید از «ماریوس ویزر» و «العنزی» تشکر کنم که این مساعدت را داشتند و حتی اجازه حضور تیم ملی ایران در مسابقات گرجستان و ترکیه را به ما دادند که برای ما امکان پذیر نبود.

دیدار با ویزر
در پی رایزنی‌هایی که با فدراسیون جهانی داشتیم، تقاضای دیدار با «ویزر» را داشتیم که ان شالله در اولین فرصت رودررو صحبت خواهیم کرد و سعی می‌کنیم تعامل دو جانبه ای را داشته باشیم. رابطه بسیار خوبی با رئیس اتحادیه آسیا آقای «العنزی» دارم و اگر دوستان داخلی اجازه دهند می‌توانیم رابطه خوبی با «ویزر» داشته باشیم. در دادگاه رفتار بسیار خوبی از ایشان دیدیم و بعد از آن هم در مکاتبات این رفتار ادامه پیدا کرد. واقعاً ایشان هم معتقد است که باید به تعامل برسیم. ما زیر مجموعه فدراسیون جهانی هستیم و باید بتوانیم با جودو دنیا رابطه داشته باشیم. با چند رئیس فدراسیون که از دوستان و هم دوره‌ای بنده هستند ارتباط دارم و از بازگشت جودو خوشحال بودند.

از تعلیق جودو خوشحال شدند

اینکه می گویم از داخل برخی کارشکنی‌ها صورت گرفته و در مشکلات برون مرزی ما نقش داشتند، با سند و مدرک قابل اثبات است. متأسفانه آنها که ادعای دلسوزی جودو را دارند و خود را صاحب جودو می‌دانند، لطمات زیادی به این ورزش وارد کردند که شاید سال‌ها برای جبران آن زمان نیاز باشد. آقایان از تعلیق جودو خوشحال شدند و هم اکنون نیز با ادعای تعلیق دوباره ایران در حال بر هم زدن آرامش جودو هستند.

پذیرای منتقدین هستیم

جودو ایران حرکت جدیدی آغاز کرده است، گویی تازه متولد شده، برای پیشرفت این جودو نیازمند همدلی و وفاق همه خانواده جودو هستیم. دلسوزان واقعی و آنها که سال‌ها برای پیشرفت آن تلاش کرده‌اند را به خانه خود یعنی فدراسیون دعوت می‌کنیم و با گوش جان انتقادات آنها را می‌شنویم. من فرزند و عضو کوچکی از این خانواده جودو هستم. من را مثل برادر خود دانسته با کمک هم این جودو را از نو بسازیم. مطمئن باشید که بدون کمک تک تک اعضای این خانواده کار به جایی نخواهد رسید. جودو چوب اختلاف را زیاد خورده و اکنون وقت همفکری و تلاش مضاعف است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/244331/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرادمند: خداراشکر که در این بازی چَک خوردیم!

چشمی: بازی خیلی زیاد سخت شد

استقلال عنوان بهترین دفاع لیگ را از دست داد

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

آقایی: باید همیشه همینقدر متحد باشیم

استقلال با 11 مهدی‌پور 3 امتیاز گرفت

باقری: خواب دیدم به تراکتور گل می‌زنم

صادقی: آقای درویش برای شما زشت است!

دقیقی: داوران روز خوبی نداشتند؛ خیلی تند با بازیکنانم حرف زدم

هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو ورزشگاه آزادی سنگین بود

ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت

تیمی که یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کند!

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت