راه ترقی

آخرين مطالب

انتخابات، برجام و واکسیناسیون؛ محور گفت‌وگوهای فعالان سیاسی با روحانی سياسي

انتخابات، برجام و واکسیناسیون؛ محور گفت‌وگوهای فعالان سیاسی با روحانی
  بزرگنمايي:

راه ترقی- زهرا ساعی روز جمعه  با اشاره به دیدار رییس جمهوری با جمعی از فعالان سیاسی گفت: میهمانی آقای روحانی براساس سنوات گذشته که فعالان سیاسی را دعوت می‌کرد،انجام شد و فعالان حزبی از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در این جلسه حضور داشتند.

عضو حزب اعتدال و توسعه افزود: در این نشست جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور گزارشی درباره انتخابات شورای شهر و روستا، شمار داوطلبان و تعداد افراد تایید صلاحیت شده ارائه کرد. بحث انتخابات هم مطرح شد و اینکه موضوع مشارکت باید در دستور کار و مورد توجه مسولان قرار گیرد.

ساعی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: بیشتر فعالان سیاسی حول محور  چگونگی برگزاری انتخابات، مسائل، موانع و مشکلات پیش‌روی انتخابات و متغیرهایی که می‌توانند نرخ مشارکت را متاثر و میزان آن را تغییر دهد، بحث و تبادل‌نظر کردند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این جلسه بررسی و مورد استقبال فعالان احزابی قرار گرفت، بحث «احیای برجام» بود. همه احزاب به‌اتفاق این موضوع را تایید ‌کردند که این موضوع باید در این دولت انجام بگیرد.

ساعی عنوان کرد: در این جلسه همچنین بحث شد که مشکلات اقتصادی مردم و تنگناهای معیشتی در کشور ناشی از تحریم‌هاست بنابراین به سرانجام رسیدن برجام و رفع تحریم‌ها می‌تواند امیدهایی را در مردم ایجاد کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم خاطرنشان کرد: رییس جمهوری هم در این نشست بر این موضوع تاکید کرد که تیم مذاکره کننده با قدرتی بیشتر از قبل مذاکرات را انجام می‌دهند و آنها هم همین دغدغه‌ها را دارند که هرچه سریعتر این تحریم‌ها برداشته شود.

ساعی گفت: رییس جمهوری همچنین عنوان کرد که مشکلات مربوط به تحریم‌ها چون زنجیر کشور را فرا گرفته و اگر این تحریم‌ها برطرف شود، گشایش‌های بهتری به ویژه در بخش اقتصادی حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: در ادامه برخی فعالان سیاسی حاضر در جلسه چون آذر منصوری، حسین مرعشی، محمد عطریانفر، یحیی آل‌اسحاق، بهزاد نبوی، محمدرضا جلایی‌پور به مسائل و مشکلات کشور اشاره و به نقاط قوت‌ و ضعف‌ دولت پرداختند و از زحمات رییس جمهوری قدردانی کردند.

نماینده سابق تبریز در مجلس دهم ادامه داد: من هم به طور اختصاصی بحث احیای برجام را به عنوان یکی از مسائل و چالش‌های تاثیرگذار بر میزان مشارکت مردم در انتخابات مطرح کردم چرا که احیای برجام مطمئنا می‌تواند میزان مشارکت را افزایش دهد.

ساعی با اشاره به موضوع تهیه واکسن کووید 19 اظهار کرد: موضوع دیگری که من در این جلسه روی آن تاکید داشتم، واکسیناسیون بیماران کرونایی بود. موضوع تهیه واکسن توسط بخش خصوصی هم موضوع دیگر بود که دغدغه‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است.  

وی گفت: تولید واکسن که از سوی شرکت‌های خاصی در دنیا صورت می‌گیرد، بیشتر حاکمیتی شده و شرکت‌ها، این واکسن را به دولت‌ها می‌فروشند. اگر قرار باشد که شرکتی بخواهد این واکسن را تهیه کند، باید از دولت نمایندگی داشته باشد.

عضو حزب اعتدال و توسعه عنوان کرد: به عنوان مثال اینکه چه ساز و کاری برای موضوع طراحی شده، شرکت‌ها از چه برندهایی می‌توانند واکسن تهیه کنند، این واکسن با چه قیمتی تهیه و با چه قیمتی در بازار فروخته می‌شود و همچنین نظارت بر تهیه و توزیع واکسن، از موضوعات بسیار مهمی هستند که باید مدنظر قرار گیرند.

ساعی گفت: حتما باید قوانینی تبیین شود تا افراد سودجو نتوانند مشکلاتی را درباره موارد ذکر شده مرتبط با واکسن، ایجاد کنند و ما شاهد فروش واکسن با قیمت بالا در بازار آزاد و یا واکسن‌های باکیفیت پایین نباشیم. 

وی با اشاره به برنامه واکسیناسیون عمومی در کشور، گفت: در همه جای دنیا واکسیناسیون رایگان است. شاید این موضوع قدری دلخوری در دهک‌های متوسط به پایین جامعه و کسانی که تمکن مالی ندارند، ایجاد کند و باید این موضوع هم مد نظر قرار گیرد.

نماینده مجلس دهم، گفت: در این جلسه تقاضا کردم برنامه واکسیناسیون همگانی باید برای مردم به‌ طور شفاف تبیین شود که در چه بازه زمانی انجام خواهد شد تا دلگرم شوند.

ساعی با اشاره به موضوع همسان حقوق بازنشستگان گفت: موضوع دیگری که در جلسه مطرح شد بحث تسریع در اصلاح احکام بازنشستگان بود. ما در کمیسیون اجتماعی مجلس دهم بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار دادیم و در برنامه ششم توسعه آن را تصویب کردیم، فاز اول آن با تلاش دولت، در سال‌های گذشته انجام شد.

وی با بیان اینکه برای فاز دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند اصلاح احکام هستیم، گفت: تقاضا کردم در موضوع همسان‌سازی حقوق برای بازنشستگان تسریع صورت گیرد و به‌درستی جلو برود.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به افزایش نرخ حقوق و دستمزد کارگران در سال1400 عنوان کرد: ما امسال شاهد افزایش نرخ حقوق و دستمزد کارگران بیش از میزان تورم بودیم. البته درست است که دستمزدها و حقوق، چندان کفاف زندگی کارگران را نمی‌دهد اما اقدام مثبتی بود که از سوی دولت صورت گرفت.

ساعی با اشاره به انعقاد قراردادهای سفید امضای کار، گفت: متاسفانه اکنون بیش از 95 درصد قراردادهای کار به‌شکل سفید امضا انجام می‌شود که امنیت شغلی کارگران را به‌شدت به مخاطره انداخته و دغدغه و نگرانی بزرگی برای ایجاد کرده است؛ تقاضا کردم که به این موضوع ورود شود.

وی با بیان اینکه باید با فرمول‌های جدیدی به حوزه کارگری توجه داشته باشیم، گفت: در حوزه کارگری می‌توان کارت‌هایی در قالب کارت‌ هوشمند تهیه و در اختیار کارگران قرار داد و در شرایط کرونایی و شرایط اقتصادی سخت به‌ شکل ماهانه یا چند ماه یکبار بن‌هایی برای آنها شارژ کرد تا بتوانند کالاهای اساسی دریافت کنند. این موضوع برای زنان سرپرست خانوار هم توجه بیشتری را می‌طلبد و باید در شرایط بحران کرونایی این موضوع را مد نظر قرار داد.

ساعی ادامه داد: بسیاری از زنان، نمی‌توانند مشاغلی که داشتند را انجام دهند و مشکلات عدیده‌ای برای خود و خانواده‌هایشان در بحث معیشتی و درآمدی آنها ایجاد شده است.  بنابر این تقاضا کردم در صورت امکان در قالب بن‌های حمایتی و یا یارانه‌هایی علاوه بر یارانه‌ای که دریافت می‌کنند، به زنان سرپرست خانوار که آمار آنها در بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) ثبت شده پرداخت شود.

وی عنوان کرد: آقای روحانی هم در این جلسه درباره موانع و مشکلات پیش روی انتخابات و مسائل حوزه احزاب در کشور و اینکه حد ایده‌آل احزاب و فعالیت‌های حزبی در کشور باید به چه صورت باشد و در دنیا به چه شکلی است صحبت‌هایی را بیان کرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/252662/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

جمله خاص رودیگر بعد از حذف سیتی؛ الله اکبر

خیابانی: با این تیم در جام ملت های آسیا خواهیم باخت

محرومیت مهاجم آشنا مقابل تراکتور

رودیگر جهت پنالتی ستاره سیتی را لو داد

برخورد گرم کریم باقری با پیشکسوتان فوتبال

ستاره بایرن: اول رئال، بعد فینال تمام آلمانی!

واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن

رکورد دست‌نیافتنی رئال

بهترین گل‌های هفته لیگ قهرمانان اروپا

آذرباد: این اتفاق را در عمرم ندیده‌ بودم!

شبکه «ای بی سی» آمریکا: پاسخ‌های بالقوه اسرائیل به ایران بین حمله به نیرو‌های نیابتی تا تهاجم سایبری است

واکنش جدید آمریکا و اروپا به پاسخ موشکی ایران

رحیم‌پور ازغدی: این اولین‌بار است که اسرائیل تودهنی می‌خورد

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های فروردین

شوخی «نون خ» با تابلوهای روزشمار اتمام پروژه

از مادر اصرار، از ارسطو انکار!

نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

ادامه امدادرسانی بی وقفه به متاثرین از سیلاب سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت لایحه حجاب از زبان معاون رئیس جمهور

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

شعر خوانی دختر شیرین زبان

دام تل‌آویو برای واشنگتن

متفکر آمریکایی: چگونه بایدن به آتش جنگ در خاورمیانه دمید؟

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم

ستاره سیتی: فقط یک تیم در زمین دیدم

ایجنت ناگلزمان: بله، با بایرن در حال مذاکره‌ایم

پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود

پاسخ عجیب رئال؛ مصدومان ما در حال رقصند!

برنده دعوای تن‌هاخ و ستاره جنجالی مشخص شد

واکنش احساسی نادال پس از حذف در بارسلونا

بهترین بازیکنان هفته لیگ قهرمانان؛ یوفا گاف بزرگی داد!

مانوئل نویر بهترین دروازه تاریخ لیگ قهرمانان شد

گلایه های جواد خیابانی از وضعیت ساخت استادیوم جدید

لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند، نباید در این دام بیفتیم

اختلاف‌نظر میان رهبران اروپایی در خصوص تحریم سپاه

امیر موسوی: جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود

رئیس موسسه «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

افشاگری مجری زن صداوسیما از بدقولی یک نماینده ردصلاحیت شده مجلس

دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود

مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد

امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است

رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است