راه ترقی

آخرين مطالب

سومین جلسه از سلسله نشستهای ارزیابی عملکرد مدیریت شهری برگزار شد/5

مدیریت شهری پنجم گلوگاه های رانت و فساد را بست شهرداری تهران

مدیریت شهری پنجم گلوگاه های رانت و فساد را بست
  بزرگنمايي:

راه ترقی - شهر: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: به ما گفتند با بستن راه های درآمد زایی در باتلاق گیر خواهید کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران یکشنبه شب- 19 اردیبهشت-در سلسله نشست های مجازی با کارشناسان و مدیران شهری با موضوع ارزیابی عملکرد مدیریت شهری میهمان نشستی با موضوع شفافیت و شهر شیشه ای، از ادعا تا واقعیت بود.
محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ابتدا با اشاره به حواشی ایجاد شده برای شورای شهر پنجم همزمان با ارایه گزارش پرونده رسا تجارت گفت: همزمان با گزارش تحقیق و تفحص، بحث رشوه به سه عضو شورای شهر تهران مطرح شد. از سوی دیگر یک اتاق در فضای مجازی بر علیه محسن هاشمی تشکیل شد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: در فراکسیون اصلاح طلبان گفتند که قراردادی را بنیاد تعاون سپاه و قرارگاه خاتم به مبلغ 20 هزار میلیارد منعقد کرده که ما خبر نداشتیم. اصولگرا ها هم خبر نداشتند. هیچ جلسه ای برای این موضوع تشکیل نشد. طرح دوفوریتی تهیه کردیم تا وضعیت بدهی ها مشخص شود. شهردار وقت نه تنها جواب ما را نداد بلکه کاری کردد که در گزارش عملکرد میزان بدهی ها هم مشخص نشد.
سالاری تاکید کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری بدون تصویب شورای شهر کاری انجام نمی شود. این همه املاک واگذار شد در دوره گذشته، در جریان بودیم؟ پل صدر در دوره قبل شورای شهر تهران و در شورای عالی شهرسازی نیز مطرح نشد. شورای شهر دوره پنجم در مقایسه با دوره چهارم پروژه های بزرگی را انجام نداد. اما اگر قرار بود به همان شکل مدیریت کنیم، ما هم کنار آنها قرار می گرفتیم. رویه گذشته تاراج املاک و اراضی شهر تهران بود. در صورتی که می شد بادرآمد ناشی از بهره برداری از املاک شهرداری شهر را اداره کرد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم زمانی شورا شهر را تحویل گرفت که سخت ترین تحریم های تاریخ بر علیه ایران اعمال شد. حتی آنهایی که می گفتند تحریم ها تاثیر ندارد حالا معتقدند که تحریم ها تاثیرگذار است. شورای شهر تهران در زمانی مدیریت شهری را به دست گرفت که شهرداری بالای 50هزار میلیارد تومان بدهی داشت و این بدهی ها مشخص و مکتوب است.
سالاری با تاکید بر این نکته که شورای پنجم زمانی شهر را تحویل گرفت که ظرفیت درآمدزایی طرح تفصیلی شهر تهران اشباع و نیمه اشباع شده بود و در مناطق برخوردار شهر و منطقه 22 مملو از برج سازی و مال سازی شده بود، ادامه داد: آن زمان پاندومی کرونا نه تنها اقتصاد کشور و تهران بله اقتصاد جهانی و کشورهای توسعه یافته و ثروتمند را تحت تاثیر قرار داده بود. در این فضا شورای پنجم شهر تهران مهم ترین شعارهایی که داده بود مانند شفافیت، جلوگیری از سوداگری و امضای طلایی، شهر نفروشی و... را اجرایی کرد.
پیش بینی کردند که در باتلاق گیر خواهیم کرد
او ادامه داد: کسی فکر نمی کرد ما بتوانیم طرح تفصیلی تهران را در سامانه قفل کنیم و بیش از 10هزار طبقه اضافه ای که در سال داده می شد را به صفر رساندیم. مصوبه برج باغ را در راستای صیانت از باغات تهران ابطال کردیم. باغات انبوه تهران را به تفرجگاه های خاص شهر و کشور تبدیل می کنیم. بسیاری از افرادی که ما را دوست داشتند به ما نصیحت می کردند که با این فرمانی که می روید و همه مبادی فساد و درآمدزایی را می گیرید، شهرداری ورشکست می شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: برخی هم رسما اعلام کردند که شورای پنجم در باتلاق شهرداری تهران گیر خواهد کرد. در این شرایط توانستیم شهر را اداره کنیم حقوق و مزایای 70هزار نیرو که با شهرداری قرارداد دارند و 110 هزار نفری که با خدمات شهری محسوب می شوند عقب نیفتاد. بدهی های پیمانکارانی که دو سال اول فعالیت شورای پنجم که هر روز جلوی شورای شهر تهران تجمع می کردند و شعار می دادند: «حیا کن... رها کن» پرداخت شده است. بدهی 16 هزار میلیارد تومانی بانک ها پرداخت شده در حالی که وام دریافتی از این بانک ها یک سوم این رقم (16هزار میلیارد تومان) است.
مگا پروژه ها ؛ حربه ای برای قهرمان سازی شهر
سالاری تصریح کرد: در این فضا از مگا پروژه ها به توسعه محلی رفتیم. شوراها و شهرداری تهران سال های سال می خواستند با تعریف و اجرای مگاپروژه ها قهرمان شهری شوند و در سپهر سیاسی جایگاه پیدا کنند. اما در این دوره 700 پروژه شهری اجرا شد. برای سال 99 در شش ماه اول 1000 پروژه به نتیجه رسید. 39.5 کیلومتر مترو ساخته شد. در این دوره مدیریت شهری 20هزار میلیارد تومان برای توسعه مترو در بخش های 200 واگن، تهویه، سیگنالینگ، ایستگاه های مترو و... هزینه شدو
شهرداری 500 مینی بوس و اتوبوس در اختیار شهر قرار داد در حالی که دولت یک اتوبوس ها به پایتخت کمک نکرد. 600 قرارداد اضافه کردن اتوبوس جدید به حمل و نقل منعقد کرد. طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 را با وسعت 5900 هکتار با رویکرد صیانت از فضاهای سبز و سرانه های خدماتی را تصویب کرد. 19 باغ به مساحت 112 هزار متر تملک شده است. این باغات در دل بافت فرسوده تملک شده است. 91 بوستان بالغ بر 181 هکتار فضای سبز در دل شهر ایجاد شده است. کمربند سبز نیز از 39 هکتار به 43852 هکتار رسید. کاهش 60 درصدی قطع درختان را در این دوره شاهد بودیم. یک میلیون و 800 هزار متر مربع مناسب سازی ایجاد شد و 27 خانه موزه در این دوره خریداری شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/260396/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

گل سالم الدوساری به العین

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

چه کسی می داند...

جت شخصی چند؟

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

خیال کورتوا راحت است؛ لونین به خوبی جایم را پر کرده

عقب‌نشینی یوفا؛ لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد

پایان پیولی؛ زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد

عذرخواهی کارلوس کی‌روش از خسرو حیدری!

سیو برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خسرو حیدری: رفتن به سپاهان اشتباه بود!

کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز

ناراحتی لامینه یامال پس از گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

متقی: بعد از جنگ غزه و عملیات وعده صادق، اسرائیل مجبور شد سفارتخانه‌هایش را در کشورهای منطقه ببندد

عملیات «وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه

داوری خطاب به دولت رئیسی: کاش برای دستاوردسازی‌های کاذب، حداقل کمی عدد بیاموزید

کلیه ناخدا رو به اسم نورالدین خریدند!

جشن تولد ساده و بی ریای بازیگر پیشکسوت

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

آهنگ قدیمی «فال حافظ» با صدای کوروس سرهنگ زاده

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

طوفان شن در لیبی

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

بورس صعودی می‌ماند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها