راه ترقی

آخرين مطالب

روابط عمومی و اعتماد سازی در شهر ارتباطی شهرداری تهران

روابط عمومی و اعتماد سازی در شهر ارتباطی
  بزرگنمايي:

راه ترقی - مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 9 در یادداشتی نوشت: اعتمادسازی‌ یک اصل مهم در روابط عمومی نوین به شمار می‌رود که روابط عمومی‌ها نباید از آن غافل شوند.

به گزارش شهر، سعیده میرزایی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 9 در یادداشتی به مناسبت روز روابط عمومی، نوشت: در تعریف جدید، شهر باید بتواند زمینه تعاملات و ارتباط بیشتر شهروندان با شهروندان، و شهروندان با مدیران را فراهم کند تا برایند چنین ارتباطاتی، توسعه و خروج از دایره بسته‌ای باشد که سال‌ها با نادیده‌گرفتن انسان‌محوری شهرها، تنها برای کالبد شهرها تدوین شده است.
در شهرهای ارتباطی، شهروندان می‌توانند در «چگونه‌زیستن» نقش اصلی را ایفا کنند و از موضع انفعال شهروندی، بیرون آمده و در هیأت یک کنشگر در شهر و جامعه نقش داشته باشند. هرچند این وضعیت ماحصل نهایی شکل‌گیری «شهرهای ارتباطی» است اما برای رسیدن به این دورنما باید گام‌های ابتدایی برای تقویت قدرت و مهارت گفت‌وگو میان شهروندان برداشته شود.
بخش مهمی از زیربنای ایجاد چنین فضایی به ‌دست مدیران شهری و همه بازیگران فعال در عرصه شهر و شهروندی ساخته می‌شود. در کلانشهر تهران و براساس مفهوم شهر ارتباطی باید تلاش شود سواد رسانه‌ای شهروندان که از اهداف مهم شهر ارتباطی است با خلق ابزارهای نوین ارتباطی و آموزش‌های لازم ارتقا پیدا کند؛ چه آنکه با ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان مطالبه‌گری آنها از مسئولان به‌ویژه مدیران شهری دقیق و منطقی خواهد بود.که این مهم یکی از وظایف روابط عمومی در مدیریت شهری تهران است . از سوی دیگر شکی نیست که امروزه ارتباطات یک نیاز بزرگ و یک حق عمومی ‌است و باید این حق از سوی صاحبان قدرت مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
اعتمادسازی‌ یک اصل مهم در روابط عمومی نوین به شمار می‌رود که روابط عمومی‌ها نباید از آن غافل شوند. در جنگ اول و دوم خلیج‌فارس، هزینه‌هایی که آمریکا برای اقناع و مدیریت افکار عمومی مردم کشور خود و جهان کرد، بیش از هزینه‌های نظامی بود. با روش‌های مناسب و عالمانه می‌توان اعتمادسازی‌ کرد نه توسل به نیرنگ و فریب مردم؛ چه آنکه در جامعه‌ای که شهروند خبرنگار آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود و شبکه‌های اجتماعی جزو لاینفک زندگی مردم شده است نمی‌توان با روش‌های اغواگرایانه به‌دنبال اعتمادسازی‌ افکار عمومی بود.اگر روابط عمومی‌ها با چنین روش‌هایی به‌دنبال مدیریت افکار عمومی باشند دیر یا زود شکست خواهند خورد.به همین دلیل روابط عمومی بویژه در حوزه مدیریت شهری باید در تعامل به ذی نفعان نقش مهمی را ایفا کند.
تعامل نه تنها به ویژگی های فنی رسانه و زمینه ارتباطی آن مربوط می شود، بلکه ادراک مخاطب نیز در آن بسیار مهم است و این موضوعی است که روابط عمومی ها در زمینه اطلاع رسانی به مخاطبان (و در مورد حوزه فعالیت شهرداری ها به شهروندان) باید بیشتر مورد توجه قرار دهند. به عبارت ساده تر، هم جنبه های تعاملی ارتباط را در دستور کار قرار دهند و هم در این تعامل، به ادراک شهروندان به مثابه یک امر سیال و تاثیرگذار در چرخه اطلاع رسانی بنگرند و آن را در شیوه های مختلف اطلاع رسانی و قالب های گوناگون در نظر بگیرند. تنها در این صورت است که روابط عمومی، از پیله قدیمی و سنتی خارج شده و با بکارگیری ابزارها و قالبهای اطلاع رسانی جدید می تواند در جهت تعکمیق تعامل بین مجموعه و شهروندان و در نهایت ارتقا کارکرد سازمان متبوع خود، تاثیرات بیشتر و ملموس تری داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.rahenou.ir/Fa/News/261923/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کرونا جان 119نفر دیگر را گرفت

آغاز تشکیل مجدد پرونده سلامت برای ورزشکاران المپیکی

زنگنه: سالانه 70 میلیارد دلار یارانه سوخت‌مایع و گاز پرداخت می‌شود

جهانگیری مصوبه انتصاب دو عضو در شورای سازمان اسناد را ابلاغ کرد

مهار بلند مرتبه سازی در پایتخت/ کاهش ‌63 درصدی ‌پروانه‌های ‌مسکونی ‌مغایر

نشست هم اندیشی و تضارب آراء پیرامون مشارکت اجتماعی

چرا تولید داروهای ضد ویروس برای کووید-19 دشوار است؟

دومین وبینار ملی فناوری‌های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی

ایمیل دردساز به اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری/نام رشیدی هنوز وارد سایت UCI نشده است

مسئولیت پذیری راه مقابله با کار کودک/کودک کاری در شهرداری نداریم

یافته های بیشتر از عوارض عصبی ویروس کرونا

چگونه می‌توان اقتصاد برابر ایجاد کرد؟

یوسفی: مشارکت مردم در انتخابات امنیت ملی را تقویت می‌کند

جزئیات لغو ویزای گروهی ایران و روسیه

پاسخ رهبر انقلاب درباره نظر نهایی شورای نگهبان

توضیح سخنگوی قوه قضاییه در مورد لیست ابربدهکاران بانکی

ایجاد 178 واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در هشت سال اخیر

سهم 80 درصدی صنعت نفت در تولید محصولات «بار اولی»

خطیب‌زاده: 234 شعبه در خارج از کشور برای اخذ رای پیش‌بینی شده‌ است

کاندیداهای بی‌اطلاع از سیاست خارجی

هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دولت‌ ها، تکه‌ هایی از تاریخ انقلاب

حضور تیم ایران در مسابقات جهانی کوبودو کاراته

زمان آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی مشخص شد

لیست ورزشکاران پارالمپیکی ایران تایید شد

هیات‌وزیران با اصلاح اساسنامه کمیته‌ملی‌المپیک موافقت کرد

انتظارات از رییس جمهوری آینده در حوزه محیط ‌زیست و بهداشت محیط

اصل بر بازگشایی مدارس با برنامه‌ریزی مناسب است

بالاترین جذب دانش آموختگان ایرانی از 5 کشور در دانشگاه‌های داخلی

کنترل علائم حیاتی بیماران کرونایی با حسگر پوشیدنی

ساخت مواد جدید با الهام از تار عنکبوت

تولید واکسن "ایران برکت" به 3 میلیون دوز رسید

انتخابات چیست و چرا در بیست و سومین «سه نقطه»

تفاوت هتل با بوتیک هتل چیست؟

تدوین سند سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران کلید خورد

مشکل کمبود انسولین نداریم

درخواست کمک یک میلیون فرانکی هلال‌احمر برای مقابله خشکسالی در کشور

انحطاط اخلاق اجتماعی ثمره تخلف در وعده‌ها است

نرخ رسمی یورو و 20 ارز دیگر افزایش یافت

تحریم، هزینه تمام‌شده کالاها را 20 درصد افزایش داد

روایت تجربه‌گر مرگی که زنده شدن عزیر پیامبر را دید

چهره ها/ مژده لواسانی: با تحقیق فراوان واکسن ایرانی کرونا را زدم

صادق بودن را از این خواستگار یاد بگیرید

مستند «غیررسمی 3» امشب پخش می‌شود

جاسوسی از خواستگار به سبک آرمان

بیش از 59 میلیون واجد شرایط برای حضور در انتخابات هستند

روحانی: قدرت نیروهای مسلح ایران پشتیبان و حافظ همسایگان است

ساخت یک فیلم سینمایی چقدر زمان می‌برد؟

هادی ساعی: پژمان جمشیدی از زمان فوتبالش موفق تر است

«زیر خاکی» و ادای دین به زنان جنگ‌زده