راه ترقی

آخرين مطالب

بررسی ایرپاد مکس اپل اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی -

از آغاز فعالیت اپل در بازار هدفون‌های کاملا بی‌سیم با معرفی AirPods همراه با آیفون 7 حدود پنج سال می‌گذرد؛ از آن زمان تاکنون، غول دنیای فناوری، ایرپاد نسل دوم، ایرپاد پرو و صدالبته ایرپاد مکس را به خانواده‌ی هدفون‌های AirPods اضافه کرده و سهمی چشمگیر از بازار هدفون‌ها را به چنگ آورده است؛ البته شرکت مستقر در کوپرتینو با تصاحب Beats Audio در سال 2014، تحت این برند نیز محصولاتی را به‌فروش می‌رساند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Beats Solo Pro و Beats Studio3 اشاره کرد.

راه ترقی

در تفسیر ظاهر ایرپاد مکس می‌توان به «ساده و زیبا» بسنده کرد؛ احتمالا متعجب خواهید شد که طراحان اپل حتی لوگوی شرکت را نیز روی ایرپاد مکس نکرده‌اند تا به طراحی مینیمال هدفون آسیبی وارد نشود. بدنه‌ی آلومینیومی ایرپاد مکس کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای دارد و حس‌وحال خوشایندی را نیز به کاربر انتقال می‌دهد؛ اما سنگینی آن‌ به‌همان میزان از ارگونومی دستگاه می‌کاهد. وزن 385 گرمی AirPods Max بالغ‌بر 130 گرم از محصولات دیگر بیشتر است. سنگینی ایرپاد مکس را در استفاده‌های طولانی یا حین حرکت‌دادن سرتان حس خواهید کرد؛ به‌ویژه اگر پیش‌از ایرپاد مکس از هدفون شرکت‌های Bose و Sony استفاده کرده باشید.

راه ترقی

راه ترقی

دیجیتال کراون یا دکمه‌ی پیچی آشنای اپل واچ اکنون در ابعادی بزرگ‌تر، روی ایرپاد مکس نیز به‌چشم می‌خورد. این دکمه بالای کاپِ سمت راست هدفون قرار دارد و برای کم/زیاد کردن حجم صدا، پخش/توقف محتوا، رفتن به قطعه‌ی بعدی/قبلی و پاسخ/قطع کردن تماس به‌کار می‌رود. ایرپاد مکس در کنار دیجیتال کراون، از کلیدی برای جابه‌جایی بین حالت‌های Noise Cancelling و Transparency نیز بهره می‌برد.

راه ترقی

زمانی که ایرپاد مکس را از جبعه خارج می‌کنید، افزون‌بر خودِ هدفون و کابل لایتنینگ به USB-C، با محافظ هوشمند ناامیدکننده‌اش مواجه خواهید شد. کیف ایرپاد مکس طراحی بسیار بدی دارد؛ چرا که تمام بدنه را نمی‌پوشاند و هدبند دستگاه بیرون از آن باقی می‌ماند. از سوی دیگر کاپ‌های فلزی ایرپاد مکس هربار پس از خارج‌شدن هدفون از داخل کیف، به یکدیگر برخورد می‌کنند؛ همین موضوع ممکن است در طولانی‌مدت باعث خوردگی رنگ کاپ‌ها شود.

راه ترقی

ایرپاد مکس فاقد دکمه‌ی خاموش/روشن است؛ ‌بنابراین هنگامی‌که از ایرپاد مکس استفاده نمی‌کنید، دستگاه به‌صورت خودکار وارد Sleep Mode می‌شود؛ اما اگر هدفون را درون کیف هوشمندش قرار دهید، وارد حالت Ultra Low Power می‌شود؛ بنابراین چنانچه می‌خواهید ایرپاد مکس در حالت غیرفعال، کم‌ترین مصرف باتری را داشته باشد، باید حتما آن را درون کیف نه‌چندان زیبایش قرار دهید. کیفیت صدا و قابلیت حذف نویز ایرپاد مکس
ممکن نیست که 550 دلار برای هدفون دورگوش هزینه کنید و انتظار بالایی از کیفیت صدای آن نداشته باشید. اپل مدعی است که ایرپاد مکس به‌لطف درایورهای 40 میلی‌متری می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برای کاربر رقم بزند؛ اما آیا کیفیت صدای هدفون دورگوشی اپل، به اندازه‌ی برچسب قیمتی‌اش می‌تواند کاربر را متعجب کند؟ ایرپاد مکس در جایگاه یک هدفون بی‌سیم، صدای بسیار خوبی دارد؛ فرکانس‌های بم، میانی و زیر کاملا تفکیک می‌شوند و حجم اضافی فرکانس‌های پایین، خروجی صدای ایرپاد مکس را جذاب‌تر می‌کند. در بالاترین سطحِ صدا، هیچ افت کیفیتی را احساس نخواهید کرد و حجم صدا نیز کافی است.

راه ترقی

در پخش صداهای زیر، در بخش Low-Treble بوز 700 دقیق‌تر عمل می‌کند و دقت ایرپاد مکس و WH-1000XM4 سونی تا بخش میانی Low-Treble به یکدیگر نزدیک است؛ اما دقت هدفون دورگوشی اپل در بازه فرکانس 3000 تا 5000 هرتز ناامیدتان خواهد کرد. در بخش‌های میانی (Mid-Treble) و بالای (High-Treble) صداهای زیر، ایرپاد مکس افت دقت خود را جبران می‌کند و صداها را دقیق‌تر از رقبا پخش می‌کند. تغییرات صدا در ایرپاد مکس چندان زیاد نیست؛ اما درصورتی‌که طرفدار صداهای واقعی هستید، نه ایرپاد مکس و نه هیچ‌یک از رقبایش از برندهای سونی و بوز درخور شما نخواهد بود. برای شنیدن صدایی نزدیک به صدایی که مدنظر تولیدکننده‌ی اثر است، بررسی هدفون‌های مانیتورینگ به‌جای هدفون‌های بی‌سیم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. صدای ایرپاد مکس گوش‌نواز و جذاب است؛ اما نه به‌اندازه‌ 550 دلار!
نخستین هدفون دورگوشی کوپرتینیونشین‌ها از تراشه‌ی H1 برای ارائه‌ی صدای بهتر و متناسب با گوش کاربر میزبانی می‌کند. درمجموع ایرپاد مکس از حیث صدا کاربر را کاملا راضی خواهد کرد؛ اما بدون اغراق تفاوت آن با رقبا به‌اندازه‌ی 300 دلار نیست و «کیفیت صدا» به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند اختلاف قیمت نخستین هدفون کوپرتینیویی‌ها را با رقبا توجیه کند.

راه ترقی

با فشردن دکمه‌ی مربوط به فعال‌سازی حالت حذف نویزهای فعال، شگفت‌زده خواهید شد؛ ایرپاد مکس با بهره‌گیری از 8 میکروفن مربوط به حذف نویز، به‌خوبی می‌تواند در محیط‌های پرسروصدا شما را غرق در موسیقی کند. برای بررسی دقیق‌تر و مقایسه‌ی حذف نویز ایرپاد مکس با رقبا، به نمودارهای آزمایش جداسازیِ وب‌سایت SoundGuys رجوع کردیم. برای درک بهتر نمودار، باید بدانید که بالاتر بودن جایگاه خط آبی-نقطه‌چین در نمودار به معنای حذف نویز بهتر است.

راه ترقی

راه ترقی

راه ترقی

بیشتر هدفون‌های دورگوشی، در حذف نویزِ فرکانس‌های بیشتر از 1000 هرتز خوب عمل می‌کنند؛ اما تفاوت بین ایرپاد مکس با سایر هدفون‌های مجهز به فناوری حذف نویز، در فرکانس‌های زیر 1000 هرتز و صداهایی نظیر صدای فن یا صدای داخل هواپیما است. زمانی‌که صحبت از رقبا به‌میان می‌آید، Sony WH-1000XM4 و Bose 700 در صدر فهرست قرار می‌گیرند. از حیث حدف نویز، ایرپاد مکس و هدفون WH-1000XM4 سونی رقابت نزدیکی دارند؛ اما رقابت آن‌ها تا زمانی تنگاتنگ به‌نظر می‌رسد که از بازه‌ی فرکانسی 150 تا 1000 هرتز چشم‌پوشی کنیم؛ چراکه ایرپاد جدید اپل، به‌طرز محسوسی نویزها را در این بازه بهتر از رقیب حذف می‌کند. نماینده‌ی Bose در فرکانس‌های 100 هرتز تا 1000 هرتز، عملکرد رضایت‌بخشی دارد؛ اما عملکرد هدفون دورگوشی اپل در فرکانس‌های زیر 100 هرتز با فاصله‌ی زیادی بهتر است.

راه ترقی

حالت Spatial Audio که پیش‌تر هم در ایرپاد پرو دیده بودیم، صدا را به‌صورت سه‌بعدی پخش می‌کند. صدای فضایی ایرپاد مکس، تجربه‌ی جالبی است که در تمام محتوای ویدئویی و صوتی با انتخاب گزینه‌ی Spatialize Stereo در مرکز کنترل قابل استفاده خواهد بود؛ اما باوجود جذابیت این ویژگی، نمی‌توان آن را فراتر از قابلیتی سرگرم‌کننده و غیرکاربردی دانست.

راه ترقی

کوپرتینیویی‌ها اپلیکیشن جداگانه‌ای برای ایرپاد مکس درنظر نگرفته‌اند و تمام تنظیمات مربوط به هدفون را در محیط کاربری سیستم‌های عامل iOS، iPadOS و macOS در اختیار کاربر می‌گذارد؛ اما اتصال ایرپاد مکس و استفاده از آن روی دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی، یکی از معایب ایرپاد مکس به‌شمار می‌رود؛ چراکه علاوه‌بر چالش‌های اتصال به دستگاه، اپلیکیشن یا بخشی در رابط کاربری برای اعمال تغییراتی نظیر فعال/غیرفعال کردن ANC یا استفاده از حالت Spatial Audio وجود ندارد. درشرایطی‌که آیفون یا آیپدتان را به iOS 14 / iPadOS 14 به‌روزرسانی کرده باشید، می‌توانید از مسیر Settings > Accessibility > Audio/Visual > Headphone Accommodations، تغییراتی در صدای ایرپاد مکس اعمال کنید؛ البته امکان اعمال تغییرات منحصر به ایرپاد مکس نیست و در سایر ایرپادهای اپل و هدفون‌های بیتس نیز در دسترس است.

راه ترقی

زمانی‌که صحبت از هدفون‌های تمام بی‌سیم به‌میان می‌آید، شارژدهی نیز در اولویت قرار می‌گیرد. ایرپاد مکس درشرایطی‌که حالت ANC فعال باشد می‌تواند تا 20 ساعت کاربر را همراهی کند؛ از طرفی این هدفون دورگوشی، برای شارژ کردن از صفر تا صد، به حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد. درمجموع شارژدهی ایرپاد مکس کافی به‌نظر می‌رسد؛ اما اگر به‌ندرت در طول روز به منبع انرژی و کابل لایتنینگ دسترسی دارید و شارژدهی از اولویت‌های اول شما محسوب می‌شود، WH-1000XM4 سونی گزینه‌ی مناسب‌تری برای شما محسوب می‌شود. جمع‌بندی و مقایسه ایرپاد مکس با رقبا
ایرپاد مکس در عموم بخش‌ها نظیر طراحی و کیفیت ساخت، حذف نویز و کیفیت صدا، شارژدهی و هماهنگی با سایر محصولات اپل، در سطح خیلی خوب ارزیابی می‌شود؛ اما هیچ‌کدام از موارد اشاره‌شده نمی‌توانند برچسب قیمتی ایرپاد مکس را توجیه کنند.
هدفون‌های Sony WH-1000XM4 و Bose 700، رقبای اصلی ایرپاد مکس هستند؛ اما با نیمی از برچسب قیمتی هدفون اپل به‌فروش می‌رسند. ایرپاد مکس بدنه‌ای فلزی دارد که حس‌وحال بهتری را به کاربر منتقل می‌کند؛ اما بیش‌از 100 گرم از رقبایش سنگین‌تر است. ایرپاد مکس در مجموع بهتر از رقبا نویز محیطی را حذف می‌کند؛ اما در زمینه‌ی کیفیت صدا یا شارژدهی نمی‌توان برتری مطلقی را بدان نسبت داد. اگر از کاربران اپل هستید و دنبال یک هدفون دورگوشی باکیفیت هستید که علاوه‌بر کیفیت صدای خوب، حذف نویز فوق‌العاده‌ای داشته باشد و 550 دلار را رقم سنگینی نمی‌دانید، ایرپاد مکس می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد؛ اما اگر به‌دنبال انتخاب گزینه‌های به‌صرفه‌تری هستید، قطعا Bose 700 و Sony WH-1000XM4، گزینه‌های عاقلانه‌تری به‌نظر می‌رسند که ضعفی 300 دلاری نیز نسبت به هدفون دورگوشی اپل ندارند. نکات مثبت سیستم حذف نویز کم‌نظیر کیفیت ساخت فوق‌العاده یکپارچگی عمیق با اکوسیستم اپل عمر باتری بسیار خوب ایرپدهای پارچه‌ای و بسیار راحت
نکات منفی برچسب قیمتی غیرمنطقی وزن زیاد کیف ناکارآمد فقدان کابل صدا یا جک صدا پشتیبانی ناقص از اندروید و ویندوز
بیشتر بخوانید:
اپل به‌روزرسانی iOS 12.5.4 را برای آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی منتشر کرد
جعبه گشایی آیپد پرو 2021 با تراشه M1
برخی از خریداران آی‌مک 24 اینچی از کج بودن پایه آن شکایت دارند
هدفون بیتس استودیو بادز با قیمت 150 دلار و پشتیبانی از حذف نویز فعال رونمایی شد

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/271743/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

واعظ آشتیانی: رأی مردم آمریکا در انتخابات نمایشی است

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت؛ علت استعفای سال گذشته او چه بود؟

گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود

معاون پارلمانی رئیسی: دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود درباره حجاب عمل کنند

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل سازمان «سپند»

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

تیزر آهنگ جدید «جاذبه» با اجرای ماکان بند

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

نماینده ویژه پاکستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

دستور کار جلسات مجلس در هفته آینده اعلام شد

نماینده مجلس: مماشاتی که با بی‌حجابی صورت گرفت، کار را برای مقابله با بی‌حیایی سخت‌تر کرد

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟

فرمانده کل ارتش: ایران هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد و بخواهد موشک می‌زند

واعظی: آنچه رئیسی می‌گوید با آمار‌های دو هفته قبل یا دو هفته بعد اعضای دولت فرق دارد

جشن تولد غریبانه بازیگر محبوب طنز آثار صداوسیما

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن