کانترپوینت: سهم اپل از بازار تبلت به 37 درصد رسیده است
اقتصاد
بزرگنمايي:
راه ترقی - آخرین آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت در مورد بازار جهانی تبلت حاکی از آن است که سهم بازار آیپد در سهماههی نخست 2021 به 37 درصد رسیده است.
مدتها است از اپل بهعنوان حاکم بلامنازع بازار تبلت یاد میشود؛ بهطوری که فروشی بهمراتب بیشتر از هر شرکت دیگری دارد. 9To5Mac با استناد به آمار کانترپوینت گزارشی تدوین کرده که نشان میدهد فروش محمولههای آیپد اپل در سال گذشتهی میلادی 33 درصد افزایش تجربه کرده و از قرار معلوم، عملکرد چشمگیر در سهماههی نخست 2021 ادامه داشته است. کانترپوینت در آخرین گزارش خود اذعان داشت که سهم اپل در بازار جهانی تبلتها به 37 درصد در سهماهه نخست امسال رسیده است. شرکت تحقیقاتی مذکور در این باره میگوید: دادههای ما حاکی از رشد 53 درصدی بازار تبلت در سهماههی پایانی سال 2021 است که به موجب آن، سهماههی نخست 2021 بهترین حالت خود در 5 سال گذشته رسیده. عمده سازندگان تبلت برای برآورده کردن تقاضای روزافزون خریداران، در سال 2020 تولید و ارسال محمولهها را افزایش دادند. در این میان، اپل و سامسونگ بهسرعت مدلهای جدید را عرضه و تبلیغ کردند و سهام خود را در سال 2020 گسترش دادند. به نظر میرسد تولیدکنندگان برتر تبلت با توجه به بازار در حال رشد شاهد رقابت کمتری بودهاند. این در حالی است که هواوی به دلیل تحریمهای ایالات متحده بهشدت سهم خود را از دست داده. اپل در سال 2020 بالغبر 33 درصد بیشتر از سال 2019 آیپد در سراسر جهان فروخت و سلطهی خود بر بازار را حفظ کرد. [این شرکت] سهم خود را در نیمهی نخست 2021 به 37 درصد افزایش داده است. اپل عملکرد خود را در تمام مناطق مهم، بهویژه در ژاپن بهبود بخشیده؛ جایی که فروش آن به بالاترین حد تاریخی خود رسیده است. مقالهی مرتبط:
کانالیز: اپل با رشد فروش آیپد تسلط خود را بر بازار تبلت حفظ کرده است
طبق آمار کانترپوینت، همانطور که انتظار میرفت آیپد استاندارد 10.2 اینچی بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است؛ البته سایر آیپدها نیز فروش درخور توجهی تجربه کردهاند. به گفتهی لیز لی ، تحلیلگر ارشد کانترپوینت، مدل استاندارد آیپد تقریبا 56 درصد از محمولههای آیپد در سهماهه نخست 2021 را به خود اختصاص داده است؛ درحالیکه سری آیپد ایر و آیپد پرو به ترتیب با 19 و 18 درصد سهام در جایگاه بعدی قرار دارند. وی در این باره میگوید: از آنجا که مصرفکنندگان معمولا به مقرونبهصرفه بودن توجه دارند، آیپد 8 بهعنوان پرفروشترین مدل ظاهر شد. آیپد ایر که در اکتبر سال 2020 عرضه شد، در رتبه دوم فهرست پرفروشترینها قرار گرفت؛ زیرا مصرفکنندگان به دنبال محصولی اقتصادی با مشخصات بالا بودند. آیپد پرو مجهز به پردازنده M1 که اخیراً راه عرضه شده است، تغییرات زیادی در مقایسه با مدل سال گذشته تجربه میکند و پاسخ اولیه مصرفکنندگان نسبت به این محصول بسیار مثبت بوده است. در حال حاضر اپل با محدودیتهای لجستیکی مانند کمبود تراشه و مشکلات تولید پنل Liquid Retina XDR دستوپنجه نرم میکند؛ از اینرو، ما انتظار داریم محمولههای آیپد پرو M1 با تثبیت شرایط زنجیره تأمین بتوانند در سهماههی سوم افزایش فروش تجربه کنند. این رشد در سهماههی چهارم مطابق با بازهی پیک خرید و تقاضا، حفظ خواهد شد. اپل بهتازگی در کنفرانس جهانی توسعهدهندگان از سومین نسخه سیستمعامل مستقل آیپد را با نام iPadOS 15 رونمایی کرده است که احتمالا در بازهی منتهی به شهریور سال جاری بهصورت نهایی عرضه خواهد شد. این بهروزرسانی بهبودهایی نظیر انتقال ویجتها به هوم اسکرین، مدیریت نوتیفیکیشنها و قابلیتهای جدید چندوظیفگی را تجربه میکند؛ اما به نظر میرسد همچنان راه بسیاری برای راضی کردن کاربران حرفهای آیپد پرو در پیش دارد. برای مطالعهی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.
-
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸:۴۵
-
۸۰ بازديد
-
-
راه ترقی
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/272105/