راه ترقی

آخرين مطالب

سلطه اپل بر بازار گوشی‌های هوشمند 5G در سه‌ماهه نخست 2021 با فروش 40 میلیون آیفون 12 اقتصاد

سلطه اپل بر بازار گوشی‌های هوشمند 5G در سه‌ماهه نخست 2021 با فروش 40 میلیون آیفون 12
  بزرگنمايي:

راه ترقی - طبق آمار استراتژی آنالیتیکس، اپل در سه‌ماهه نخست 2021 با وجود کاهش 23 درصدی فروش، توانسه سلطه خود بر بازار گوشی‌های هوشمند 5G را حفظ کند.

به‌گزارش MacRumors و با استناد به داده‌های جدید شرکت تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکس، اپل در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی حدود 40٫4 میلیون دستگاه آیفون 12 حمل کرده است. این رقم حاکی از آن است که اپل با وجود کاهش 23 درصدی فروش درمقایسه‌با سه‌ماهه چهارم سال 2020، همچنان سلطه خود را بر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند مبتنی‌بر نسل پنجم ارتباطات موبایل (5G) حفظ کرده است. سال گذشته، اپل خانواده آیفون 12 را به‌‌علت همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های زنجیره تأمین، با تأخیر و در دو مرحله روانه بازار کرد. گوشی‌های یادشده اولین‌بار از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) بهره می‌برند و تمامی آن‌ها به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده‌اند. افزون‌براین، در آن‌ها تراشه قدرتمند A14 وظیفه پردازش‌های سنگین را برعهده گرفته و از قرار معلوم این ویژگی‌ها با استقبال بی‌سابقه خریداران مواجه شده است؛ به‌طوری‌که این گوشی‌ها در سه‌ماهه چهارم 2020 با فروشی بالغ‌بر 52٫2 میلیون دستگاه، عملکرد کم‌نظیری شاهد بودند و به‌موجب آن، اپل جایگاه خود را به‌عنوان حاکم بلامنازع بازار گوشی‌های 5G تثبیت کرد و حتی سامسونگ را به‌عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند پشت‌سر گذاشت. مقاله مرتبط:
فروش آیفون 12 می‌تواند رکورد جدیدی برای اپل بر جای بگذارد
اکنون، گزارش جدید نشان می‌دهد این شرکت همچنان با فاصله درخورتوجهی به جایگاه نخست پرفروش‌ترین برندهای گوشی‌های 5G تکیه زده است. بااین‌حال براساس شواهد، سایر رقبا با عرضه مدل‌های جدید 5G، رقابت را به‌طور فزاینده‌ای افزایش داده‌اند و رشد چشمگیری در این بخش تجربه می‌کنند.

راه ترقی

در این گزارش، آمده است اوپو (Oppo)، شرکت چینی سازنده گوشی‌های هوشمند، پس از اپل، با فروش 21٫5 میلیون دستگاه و سهم 15٫8 درصدی بازار در جایگاه دوم تکیه زده که تقریبا 55 درصد بیشتر از سه‌ماهه چهارم سال گذشته است. ویوو دیگر شرکت چینی موفق شده است 19٫4 میلیون دستگاه بفروشد که 62 درصد رشد درمقایسه‌با سه‌ماهه پایانی 2020 را نشان می‌دهد و سهم بازار این شرکت را به 14٫3 درصد افزایش داده است. سامسونگ نیز با فروش 17 میلیون گوشی 5G و سهم 12٫5 درصدی بازار، به جایگاه چهارم رضایت داده است. بااین‌حال، غول کره‌ای صعنت موبایل رشد چشمگیر 79 درصدی تجربه می‌کند. شیائومی در سه‌ماهه مذکور با رشد 41 درصدی، 16٫7 میلیون دستگاه حمل کرد و 12٫2 درصد از بازار را ازآنِ خود کرد. استراتژی آنالیتیکس درادامه می‌گوید: سامسونگ با مدل‌های جدید 5G، مانند خانواده گلکسی S21 ، در مناطقی نظیر کره‌جنوبی و آمریکای‌شمالی و مناطقی از اروپا عملکرد موفقی دارد. اپل نیز پس از انفجار فروش در سه‌ماهه چهارم 2020، 23 درصد کاهش فروش را تجربه می‌کند. پیش‌بینی می‌کنیم حمل‌ونقل جهانی گوشی‌های هوشمند 5G از 269 میلیون دستگاه در سال 2020 به رکورد 624 میلیون دستگاه برای کل سال 2021 برسد. همان‌طورکه گفتیم، اپل خانواده آیفون 12 را با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) رونمایی و روانه بازار کرد. غول دنیای فناوری بعد از توافق با کوالکام، به‌منظور ارائه فناوری 5G از مودم‌های این شرکت موسوم به X55 بهره می‌گیرد. درواقع، تمامی مدل‌های آیفون 12 از 5G پشتیبانی می‌کنند؛ اما این پشتیبانی به دو فرکانس sub-6GHZ و mmWave تقسیم می‌شود. درحال‌حاضر، اپل فقط نسخه mmWave را در ایالات متحده آمریکا می‌فروشد که فقط 30 تا 35 درصد از فروش کلی آیفون 12 را تشکیل می‌دهد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد پشتیبانی از شبکه‌های 5G زیر 6 گیگاهرتز برای تأمین تقاضای بیشتر برای مدل‌های آیفون 12 در سطح جهانی کافی بوده است. گفتنی است موج‌های میلی‌متری (mmWave) مجموعه‌ای از فرکانس‌های 5G هستند که سرعت بسیار سریعی در فواصل کوتاه به‌ارمغان می‌آورند. این ویژگی آن‌ها را به گزینه‌ای ایدئال برای مناطق متراکم شهری تبدیل کرده است. افزون‌براین، تکنولوژی 5G با فرکانس کمتر از 6 گیگاهرتز نیز وجود دارد که به‌طور‌کلی از mmWave کُند‌تر است؛ اما سیگنال‌های گسترده‌تر با طول‌موج‌های بیشتری به‌وجود می‌آورد که آن را برای مناطق حومه‌ای و روستایی به انتخاب مناسب‌تری تبدیل می‌کند. طبق گزارش‌های قبلی، آیفون 13 با به‌کارگیری آنتن‌های سازگار اتصال فوق‌سریع mmWave را در کشورهای دیگر گسترش خواهد داد. گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها به‌دنبال سفارش تعداد زیادی آنتن mmWave و دوبرابرکردن تأمین‌کنندگان تجهیزات مرتبط هستند. این امر ممکن است حاکی از آن باشد که مدل‌های آیفون 13 در تمامی مناطق از فناوری mmWave برخوردار خواهند شد. کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، کانادا، چین و ژاپن همگی از شبکه‌های mmWave در حال رشد برخوردار هستند و می‌توانند از 5G سریع‌تر در آیفون 13 بهره‌مند شوند. برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/272260/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

گل سالم الدوساری به العین

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان