راه ترقی

آخرين مطالب

نتیجه بی‌عملی و ناکارآمدی شورای شهر تهران نوشتارها

نتیجه بی‌عملی و ناکارآمدی شورای شهر تهران
  بزرگنمايي:

راه ترقی - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
شهروندان تهرانی که از 4 سال بی‌عملی و ناکارآمدی مدعیان اصلاحات در شورای شهر خسته شده بودند با رأی دادن به لیست شورای ائتلاف، تهران را نجات دادند تا اصولگرایان گره از کار فروبسته این شهر بگشایند.
با پایان یافتن شمارش آرای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، اسامی راه‌یافتگان به شورای شهر تهران اعلام شد.
فرمانداری تهران شب سه‌شنبه آرای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران را اعلام کرد. بر همین اساس لیست شورای ائتلاف با سرلیستی مهدی چمران و با حضور کاندیداهای جوان و باتجربه با شعار «دوباره خدمت، تهران سربلند» به‌عنوان منتخبین شهروندان تهرانی در ششمین دوره شورای شهر تهران اعلام شد.
اسامی منتخبین ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به‌شرح ذیل است: 1- مهدی چمران، 2-پرویز سروری، 3- نرجس سلیمانی، 4-حبیب کاشانی، 5- محمد آخوندی، 6- ناصر امانی، 7-مهدی پیرهادی، 8-مهدی بابایی، 9-سید جعفر تشکری هاشمی، 10- سید احمد علوی، 11- مهدی عباسی، 12-مهدی اقراریان، 13- علیرضا نادعلی، 14-احمد صادقی، 15- سید محمد آقا میری، 16- میثم مظفر، 17- زهرا شمس احسان، 18- نرگس معدنی پور، 19- علی‌اصغر قائمی، 20- سوده نجفی و 21- جعفر بندی شربیانی
رئیس‌ستاد انتخابات استان تهران در مورد اسامی اعضای علی‌البدل نیز گفت: جعفر فرجی، سید مهدی زری‌باف، حسین قرائی، اسماعیل احمدی، مرتضی طلایی، سید مرتضی محمودی، مجید حسینی، حامد علامتی، عرفان خسرویان چم پیری و محمد خزاعی فدافن اعضای علی‌البدل شورای اسلامی شهر تهران هستند.
بر اساس این گزارش، «مهدی چمران» نفر اول لیست شورای ائتلاف جبهه نیروهای انقلاب با 476282 رأی و «جعفر بندی شربیانی» نفر 21 لیست مزبور با 255854 رأی توانستند به شورای شهر تهران راه یابند.
لیست مدعیان اصلاحات هم با عنوان «لیست جمهور» (با شعار صیانت از جمهوریت با انتخاب مردم) شامل 6 نفر از اعضای فعلی شورای شهر تهران و سایر افراد وابسته به اصلاح‌طلبان، در این دوره از انتخابات از سوی چهره‌هایی چون رئیس‌دولت اصلاحات حمایت شد اما اکثریت شرکت‌کنندگان تهرانی به هیچ‌کدام آنها رأی ندادند و شکست دیگری را برای بازندگان سیاسی رقم زدند.
نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر تهران حاکی از آن است که شهروندان تهرانی که از 4 سال بی‌عملی و ناکارآمدی مدعیان اصلاحات در شورای شهر خسته شده بودند با رأی دادن به لیست شورای ائتلاف، شهر را نجات دادند تا اصولگرایان گره از کار فروبسته این شهر بگشایند.
ماحصل 4 سال مدیریت اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران
نکته قابل‌تأمل آنکه شورای شهر تهران که درید مدعیان اصلاحات بود، طی 4 سال گذشته از مسیر اصلی خود دور شده و جز تغییر نام معابر و خیابان‌ها ماحصل دیگری نداشته است. جالب آنکه، پروژه‌هایی که در دوره مدیریت مدعیان اصلاحات به بهره‌برداری رسیدند اکثراً جزو پروژه‌هایی بوده‌اند که دوران مدیریت اصولگرایان در شورای شهر تهران کلنگ‌زنی شده بودند. شورای شهر پنجم تهران به‌جای برنامه‌ریزی و پرداختن به مباحثی مانند آلودگی هوا، ترافیک، مدیریت پسماند شهر، زیباسازی شهری، گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی، پیگیری امور بهداشت حوزه شهر و... سایر تکالیف و وظایفی که در قوانین مربوطه آمده است، به بنگاهی سیاسی تبدیل شده بود چه آنکه در همان دستاورد اندک خود (تغییر نام معابر و خیابان‌ها) حواشی مانند حذف نام و عنوان شهدا از معابر یا استفاده ابزاری از هنرمندان و مشاهیر و... را رقم زدند.
بی‌برنامگی و بی‌عملی و اساساً ضعف‌های مدیریتی در بخش حمل‌ونقل و عدم افزایش خطوط مترو و یا کم بودن تعداد اتوبوس و مینی‌بوس و... همین‌طور نداشتن برنامه و کارنامه در بخش‌های مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهر (کودکان کار،‌ زنان سرپرست خانوار، متکدیان، اعتیاد و....) بخشی از عملکرد مدعیان اصلاحات در شورای شهر پنجم تهران بوده است.
علاوه‌بر این، «لیست فروشی» و حواشی بستن لیست امید در شورای شهر مانند پیشنهاد 2 میلیارد تومانی برای گنجاندن نام یکی از فعالان اصلاح‌طلب در لیست مزبور، انتخاب 3 شهردار در یک سال، انتصابات سیاسی و حزبی در شهرداری، حواشی برکناری محمدعلی افشانی (شهردار اسبق تهران) و ماجرای نجفی و... نمونه‌های روشنی برای کارنامه غیرقابل‌دفاع شورای شهر تهران است.
عضو شورای شهر تهران: حرمت شورا را حفظ نکردیم بگذارید شورای بعدی که با اقتدارتر است، ورود کند
همین دو روز گذشته، شاهد اختلافات و درگیری و حواشی در شورای شهر تهران بودیم. حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در جلسه این شورا گفت:‌ شورا در طول چهار سال اخیر شأنش برای خودش مهم نبود و کارهایی انجام دادیم و تصمیماتی گرفتیم که حرمت شورا را حفظ نکردیم. یکی از جاهایی که شورا می‌تواند شأن خودش را حفظ کند گزارش‌های تفریغ بودجه است. چون تفریغ یعنی رسمیت‌بخشیدن به تخلفات بودجه شهرداری و اجرا نکردن مصوبه بودجه شورا و متأسفانه شورا هم آن را تعیین می‌کند.
نظری با یادآوری اینکه در شرایطی که کل کشور درگیر انتخابات بود، شهرداری برخلاف رویه سابق شروع کرد به صدور و ارائه لایحه‌هایی به شورا که با سیل لوایحی مواجه بودیم که به نظر می‌رسد شهرداری می‌خواست از خلأ حضور اعضا استفاده کند و بزن‌دررو عمل کند. او افزود: اگر ریگی به کفش این دوره نیست، بگذارید شورای بعدی که برعکس شورای فعلی بااقتدارتر است، ورود کند.
روایت مدعیان اصلاحات
درباره شورای پنجم؛ مایه آبروریزی، ناآشنا به امور شهری و سیاسی‌کار
نکته قابل‌تأمل دیگر، اعتراف اصلاح‌طلبان به بی‌برنامگی و ناکارآمدی شورای شهر پنجم است.
مدعیان اصلاحات 4 سال پیش در رسانه‌های زنجیره‌ای خود با تیترهایی چون «مشهد و تهران را پس گرفتیم»، «لبخند بهشت به امید»، «فتح تهران» و... پیروزی لیست امید در شورای شهر تهران را جشن گرفتند اما این جشن پیروزی دیری نپایید و انحراف شورا از وظایف اصلی خود، انتقاد خود اصلاح‌طلبان را برانگیخت به‌ویژه از زمانی که محمدعلی نجفی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد.
لازم به ذکر است که کیهان همان موقع در گزارشی با عنوان «خشت اول بهشت را کج نگذارید!» به سیاسی‌کاری شورای شهر تهران انتقاد کرده بود.
درهرحال، کم‌کاری‌ها در شورای شهر تهران به حدی عمیق بود که بسیاری از اصلاح‌طلبان در رسانه‌های خود به انتقاد از لیست امید پرداخته و شورای شهر تهران را «مایه آبروریزی»، «رانت‌خوار»، «ستون پنجم‌های امیدی»، «ناآشنا به امور شهری»، «پوپولیست» و «سیاسی‌کار» نامیدند.
علیزاده طباطبایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، آبان ماه 97 در گفت‌وگو با روزنامه آرمان گفت: «افرادی باید در شورای شهر تهران حضور داشته باشند که به مدیریت شهری و چالش‌های پیش‌روی آن آگاهی داشته باشند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در انتخاب اعضای لیست انتخاباتی خود «خاله‌بازی» کردند و یک لیست کاملاً سیاسی بستند.»
روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی آرمان ملی هم طی مطلبی نوشته بود: «اشتباه اعضای شورای شهر این بود که گمان می‌کردند در یک فضای سیاسی می‌توانند تهران را مدیریت کنند. این در حالی است که مدیریت شهری دارای کارویژه‌های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی است و این کارویژه‌ها نباید تحت تأثیر فضای سیاسی قرار بگیرند».
همچنین روزنامه شرق نیز مرداد 96 در گزارشی با‌اشاره به عدم تسلط و آگاهی برگزیدگان شورای پنجم به پیچ‌وخم‌های مدیریت شهری و مسائل عدیده شهر تهران» نوشت: «شورای شهر تهران فاقد دیدگاه و برنامه است.
روزنامه اصلاح‌طلب قانون نیز در مطلبی با عنوان «ستون پنجم‌های امیدی» نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و شورای شهر تهران را که به دنبال اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هستند را غیرخودی، ستون پنجم و مایه آبروریزی اصلاح‌طلبان نامید و نوشت: «ماجرای اظهارات برخی از نمایندگان و اعضای شورای شهر در رابطه با مصالحه مجلس با شهرداری برای ابقای محمدعلی افشانی، حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد. متأسفانه برخی همچنان تلاش می‌کنند قانون را دور زده تا به اهداف جناحی و منافع گروهی خود برسند».
یا احمد حکیمی پور فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز طی گفت‌وگویی در سال 97 با بیان اینکه «اعضای شورای شهر فاقد تجربه کافی در زمینه مدیریت شهری هستند.» گفت: شورای شهر پنجم ورود صحیحی به مسائل شهر تهران نداشت. بدون شک ورود صحیح به یک مسئله می‌تواند تا 75 درصد موفقیت آن مسئله را تضمین کند. اگر ورود به مسئله‌اشتباه باشد پس از گذشت زمان تازه به این نتیجه خواهید رسید که راه را‌اشتباه رفته‌اید. نکته دیگر اینکه اعضای شورای شهر از همفکران باتجربه خود نیز استفاده نکردند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/273822/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی