راه ترقی

آخرين مطالب

آغاز پیکارهای کشتی المپیک از 10 مرداد؛ گوش‌شکسته‌ها چشم امید ملت ورزشی

آغاز پیکارهای کشتی المپیک از 10 مرداد؛ گوش‌شکسته‌ها چشم امید ملت
  بزرگنمايي:

راه ترقی- علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم 5 نماینده کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک توکیو هستند.

رقابت‌های وزن 60 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی روزهای 10 و 11 مرداد و مسابقات وزن‌های 77 و 97 کیلوگرم هم در روزهای 11 و 12 مرداد برگزار می‌شود. ایران در وزن 87 کیلوگرم نماینده ندارد و در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی در روزهای 12 و 13 مردادماه به روی تشک خواهد رفت.  

با توجه به تمرینات چند ماه گذشته و تورنمنت‌های مختلفی که فرنگی‌کاران در چند ماه گذشته در آن حضور داشتند، امید زیادی به موفقیت این تیم در المپیک توکیو است، هر چند پیش از آغاز مسابقات بزرگی همچون المپیک بالا بردن سطح توقعات به نوعی سمی برای نمایندگان کشورمان محسوب می‌شود اما خواسته یا ناخواسته هر 11 نماینده کشتی کشورمان در توکیو وظیفه خطیری برعهده دارند.

کما اینکه مسابقات کشتی در المپیک با مبارزه‌های کشتی فرنگی آغاز خواهد شد و «محمد بنا» به عنوان یکی از سرمربیان موفق سال‌های اخیر جهان، خود به مسوولیت سنگین کشتی واقف است و به طور حتم انتظارات از کشتی نیز بالاست.

اما محمدعلی گرایی و محمدهادی ساروی دو فرنگی‌کار پرامید کشورمان نیز روزهای 11 و 12 مرداد قرار است به روی تشک بروند. فرنگی‌کارانی که چشم به مدال‌های المپیکی آنان دوخته‌ایم.

محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی بعد از تاماش لورینچ (مجارستان)، آلکس کسیدیس (سوئد) و کاراپت چالیان (ارمنستان) در رده چهارم قرار گرفت. محمدهادی ساروی نیز در وزن 97 کیلوگرم بعد از موسی اولویف (روسیه) و آرتور الکسانیان (ارمنستان) در رده سوم این وزن قرار دارد.

فرنگی‌کاران این روزها مراحل پایانی اردوهای خود را پشت‌سر می‌گذارند. اردوی فعلی تیم ملی از 11 تیر آغاز و تا 22 تیر ماه ادامه خواهد داشت و ملی‌پوشان پس از چند روز استراحت که البته به نظر می‌رسد به صورت قرنطینه و در یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران است استراحت خواهند کرد و بعد از آن وارد آخرین مرحله اردو خواهند شد تا پس از آن عازم توکیو شوند.

المپیک آغاز مدال‌آوری در بزرگسالان

«محمد هادی‌ساروی» نماینده وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک توکیو گفت: حضور در اردوهای تیم ملی، کمک بسیار زیادی به من کرد تا بتوانم از لحاظ فنی و جسمانی به شرایط مطلوبی برسم. پس از اینکه تمرینات و مسابقات کشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت 7 ماه تعطیل بود، از لحاظ جسمانی و فنی کمی افت کردیم اما در ادامه با دوراندیشی که از سوی فدراسیون کشتی انجام شد، توانستیم دوازده مرحله اردوی بسیار خوب را زیر نظر کادر فنی مجرب برگزار کنیم تا به یک آمادگی مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: در انتخابی تیم ملی که برای مسابقات جهانی صربستان برگزار شد، عنوان نخست را کسب کردم.  در صربستان  با توجه به اینکه تازه تمرینات آماده‌سازی را شروع کرده بودم، با شکست «کریل میلوف» نایب قهرمان جهان از بلغارستان، موفق به کسب مدال برنز شدم، البته کشتی نزدیکی را نیز با قهرمان جهان یعنی «موسی اولویف»  از روسیه داشتم. بعد از آن نیز با حضور در مراحل مختلف اردویی، بعنوان نماینده ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشور قزاقستان به میدان رفتم که در آنجا نیز با نتایج عالی حریفان خود را از پیش رو برداشتم و صاحب مدال طلا شدم.

دارنده مدال طلای آسیا ادامه داد: با صلاحدید کادر فنی راهی جام پیت لازینسکی لهستان شدم که حریفان خود را با امتیاز عالی شکست دادم و در مبارزه فینال نیز مقابل «مهدی بالی» دیگر نماینده کشورمان پیروز شدم.

وی ادامه داد: حضور «محمد بنا» بعنوان پرافتخارترین مربی کشتی فرنگی ایران، انگیزه لازم را به ما می‌دهد که به خودباوری کامل رسیده و نهایت تلاش خود را برای کسب مدال طلا در المپیک انجام دهیم. البته در کنار این مرد بزرگ، مربیان دیگر نیز تمام تلاش خود را برای موفقیت ما می‌کنند و از زحمات «رسول جزینی» مربی سنگین وزن‌های تیم‌های ملی نیز که تمرینات اختصاصی را برای ما در نظر می‌گیرد، تشکر می‌کنم.

ملی‌پوش وزن 97 کیلوگرم یادآور شد: نخستین تجربه بزرگ من در رده سنی بزرگسالان، مسابقات جهانی 2019 قزاقستان بود که با توجه به کم‌تجربگی و جوان بودن، نتوانستم به نتایج دلخواه خود برسم. در حال حاضر این شانس را دارم که بعنوان دومین تجربه خود در المپیک توکیو به میدان بروم و قصد دارم که از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را کرده و کشتی مازندران و آمل را پس از «قاسم رضایی»  صاحب دومین طلای المپیک کنم.  کار من تازه شروع شده و امیدوارم که المپیک آغازی برای مدال‌آوری من در رده سنی بزرگسالان باشد.

فقط به طلا فکر می‌کنم

«محمدعلی گرایی» نماینده وزن 77 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک توکیو نیز گفت: شرایط اردوها نسبت به قبل خیلی بهتر شده و خانه کشتی شهید «مصطفی صدرزاده» امکانات خوبی دارد. در چند سال گذشته تمرینات تیم ملی به صورت منظم، دقیق و اصولی برگزار شده و نتایج فرنگی کاران در مسابقات بین‌المللی نشان از این دارد که سطح کشتی فرنگی ایران در دنیا رشد داشته است.

دارنده 2 مدال برنز جهان در مورد عملکردش در تورنمنت اوکراین گفت: زمانی که در این مسابقات حضور یافتیم به دلیل نوع تمرینات آمادگی بالایی نداشتم اما توانستم کشتی‌های خوبی بگیرم.

وی در مورد تغییر قوانین کشتی فرنگی اظهار داشت: در مسابقات اوکراین برای من خاک سوم اتفاق نیافتاد اما هم روی خاک و هم روی سرپا کار می‌کنم تا بتوانم در هر شرایطی مقابل حریفان قرار بگیرم. در حال حاضر نگاهم فقط به المپیک و کسب نتیجه است.  صد درصد به مدال طلا فکر می‌کنم و هر زمان که به میدان مبارزه رفته‌ام هدفی جزء کسب مدال طلا نداشتم.  در واقع به نام‌ها نگاه نمی‌کنم،  فقط دنبال کشتی گرفتن و پیروزی هستم.

گرایی در مورد اینکه می‌تواند به همراه برادرش در المپیک توکیو تاریخ‌ساز باشد گفت: قول دادن در این باره سخت است اما هم من و هم محمدرضا تلاش می‌کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم و تاریخ‌ساز باشیم. روی حریفانم شناخت دارم. تمامی کشتی‌گیران حاضر در المپیک مطرح، مدال‌دار و خوب هستند.  من هم کشتی‌گیر کم تجربه‌ای نیستم و در چندین رقابت جهانی شرکت کرده‌ام.

آغاز پیکارهای کشتی المپیک از 10 مرداد؛ گوش‌شکسته‌ها چشم امید ملت

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/278619/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

تعظیم روز ارتش

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان