نسل جدید خودروی هیبریدی تویوتا آکوا برای بازار ژاپن معرفی شد
اقتصاد
بزرگنمايي:
راه ترقی - نسل جدید خودروی هیبریدی تویوتا آکوا برای سال 2022 در بازار ژاپن معرف شد که از پلتفرم جدید TNGA-B و بهبود 20 درصدی بهرهوری سوخت و سیستم تمام چرخ محرک بهره میبرد.
تویوتا پریوس C پس از مدل سال 2019 بازار ایالات متحده را ترک کرد؛ اما این هاچبک کوچک الکتریکی که در ژاپن با نام آکوا (Aqua) فروخته میشود، به مرور زمان بهروزرسانی شد. به گزارش موتوروان ، مدل نسل دوم این خودروی هیبریدی در حالی معرفی شده است که ویژگیهایی بهتر از قبل دارد و طی 10 سال حضور در بازار، 1٫87 میلیون دستگاه از آن فروخته شده است. به گزارش Carscoops ، با تغییر به پلتفرم جدید TNGA-B برای بهبود بهرهوری سوخت 20 درصدی در مقایسه با مدل جایگزین قبلی، تویوتا آکوا 2022 بهعنوان پیشرفت کاملا جدیدی معرفی میشود. این خودرو عملکرد یک پدال (معروف به پدال راحتی) را اکنون ارائه میدهد و حتی در تیپهای گرانقیمتتر مجهز به سیستم تمام چرخ محرک E-Four ارائه میشود. با پشتیبانی از شارژ دوطرفه، تویوتا آکوا مزیت جدیدی همراه دارد که این ویژگی معمولاً در خودروهای تمام الکتریکی به چشم میخورد. تمام تیپهای آکوا بهصورت استاندارد دارای منبع تغذیه لوازم جانبی و حالت اضطراری منبع تغذیه هستند و حالت منبع تغذیه اضطراری به خودرو اجازه میدهد در هنگام خاموشی، برق را به لوازم الکتریکی تغذیه کند. ژاپن از بلایای طبیعی بسیاری مانند زمینلرزه، سونامی و ... رنج میبرد، بنابراین تویوتا آکوا از حالت منبع تغذیه اضطراری استاندارد بهرهمند شده است که اجازه میدهد در هنگام خاموشی از طریق جریان برق 100 ولت/1500 وات، از خودرو برای استفاده خارجی مانند پریز برقی استفاده شود.
مقالههای مرتبط:
تویوتا یاریس 2020 رونمایی شد نسل جدید تویوتا کورولا هاچبک معرفی شد
آکوا اولین محصول تویوتا در این اندازه است که از نمایشگر 10٫5 اینچی برای سیستم سرگرمی استفاده میکند. در داخل کابین، آکوای جدید شیکتر و دارای جلوداشبورد دیجیتال است. تجهیزات استاندارد در تمام تیپها دارای آخرین نسخه Toyota Safety Sense است که شامل طیف وسیعی از سیستمهای دستیار راننده از جمله سیستمهای کروز کنترل راداری، دستیار ردیابی خط حرکت و سیستم پارک پیشرفته Teammate میشود. مسئولان خودروساز ژاپنی ادعا میکنند که تویوتا آکوا 2022 اولین خودروی تولیدی است که از باتری دوقطبی نیکل-هیدروژن با خروجی بالا استفاده میکند. خروجی آن دو برابر باتری نیکل-هیدروژن نسل قبلی است و در هنگام کار با پیشرانه 1٫5 لیتری بنزینی، پاسخ بهتری در شتابگیری ارائه میدهد. علاوه بر این، باتری جدید آکوا را قادر میسازد تا در حالت تمام برقی با سرعت بالاتری نسبت به قبل حرکت کند.
">
">
">
">
">
">
">
">
">
">
">
">
-
سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱:۲۹
-
۱۷۳ بازديد
-
-
راه ترقی
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/282589/