راه ترقی

آخرين مطالب

در گفت و گوی شهر با مدیرعامل اتوبوسرانی تشریح شد

چرایی عدم خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران

چرایی عدم خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی
  بزرگنمايي:

راه ترقی - شهر: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره به سرانجام نرسیدن دستورالعمل دولت برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از طریق تهاتر با فرآورده‌های نفتی و همچنین عدم ساخت 3 خط LRT، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهر ، چندی پیش شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر به موضوع کارشکنی شورای اسلامی شهر تهران برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس و ساخت 3 خط LRT پرداخت. او در بخشی از این مصاحبه گفته بود: در ماجرای تفاهم نامه‌ای که با یک شرکت مالزیایی داشتیم سعی شد در شورای شهر با طرح سوال، ما را به چالش بکشند ولی در نهایت نتوانستند ایرادی به کار سازمان سرمایه گذاری بگیرند اما می‌دانید در چنین شرایطی که پیرامون موضوع سرمایه گذاری حواشی به وجود می‌آید جسارت انجام پروژه از دو طرف گرفته می‌شود.
او گفته بود: این در حالی است که قرار بود 3 خط ال آر تی، 2 هزار دستگاه اتوبوس و تعداد قابل توجهی واگن مترو را به روش تهاتر مبتنی بر دستورالعملی که دولت ارسال کرد (دریافت این اقلام در برابر فراورده‌های نفتی) و در شرایط تحریم اقتصادی به نفع شهروندان بود به امضا برسانیم.
در همین رابطه؛ محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفت‌وگو با شهر ، درباره موضوع خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس و ساخت 3 خط LRT، بیان کرد: اینکه آیا شورای شهر اجازه خرید دستگاه اتوبوس را نداده، اطلاعی ندارم. اما شرکت واحد یک مصوبه از شورای شهر دریافت کرد تا بتواند به اندازه 3 هزار میلیارد تومان اتوبوس خریداری کند.
او ضمن بی اطلاعی از مخالفت شورای اسلامی شهر تهران برای تهاتر فرآورده‌های نفت و اتوبوس، اضافه کرد: شرکت سرمایه گذاری برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از طریق تهاتر یک شرکت مالزیایی پیدا کرد که این شرکت دو مشکل اساسی داشت. گویا زمانی‌که این شرکت وارد مذاکره شد، مراحل قانونی را طی نکرده بود.
ترفع ضمن اشاره به بازخواست سازمان بارسی کل کشور از او، گفت: اولین جلسه‌ای که با این شرکت داشتم، سازمان بازرسی کل کشور تماس گرفت و اعلام کرد که چرا در این جلسات شرکت کرده‌ایم و مسیر قانونی طی نشده است. البته بنده هم پاسخ را به صورت مکتوب ارسال کردم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، مشکل دیگر را قیمت‌ها اتوبوس‌ها ذکر کرد و گفت: قیمت اتوبوس‌هایی که این شرکت اعلام کرده بود بسیار بالا بود و چندبرابر قیمت اتوبوسی بود که امکان تولید در داخل داشت. همچنین قصد داشتند که اتوبوس را به صورت کامل ساخته شده (CBU) ارسال کنند که این مورد مغایر با قوانین موجود در کشور است.
ترفع در ادامه بیان کرد: همچنین حضرت آقا چندسال است که روی تولید ملی تأکید فراوان دارد و اگر تبصره‌ای هم برای قانون گذاشته شود و اتوبوس به صورت CBU وارد کنیم این اقدام مغایر با سیاست‌ گذاری‌های کلی نظام خواهد بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره ساخت 3 خط LRT توضیح داد: بنده در جلسه حضور داشتم و بخشی از کار را معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شرکت واحد واگذار کرد. در این حوزه هم قیمت‌ها به صورت نجومی بالا بود بطوریکه هزیه ساخت یک کیلومتر LRT چند برابر ساخت یک کیلومتر مترو بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/284181/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انیمیشن فان عمر مومنی از پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال مادرید

کنایه باشگاه پاری سن ژرمن به برد مقابل بارسلونا؛ قاب عکس بازی در کنار تابلوی منا لیزا!

برتری 5-2 آژاکس مقابل بایرن مونیخ و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

4 گل برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24

ریو فردیناند و چالش انتخاب های دوگزینه ای از بین بازیکنان آرسنال و بایرن مونیخ

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرادمند: خداراشکر که در این بازی چَک خوردیم!

چشمی: بازی خیلی زیاد سخت شد

استقلال عنوان بهترین دفاع لیگ را از دست داد

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد