راه ترقی

آخرين مطالب

رمزارز بیت تورنت چیست؛ ه‍ر آنچه باید در مورد BTT بدانیم اقتصاد

رمزارز بیت تورنت چیست؛ ه‍ر آنچه باید در مورد BTT بدانیم
  بزرگنمايي:

راه ترقی - بیت تورنت پروتکلی برای به اشتراک‌گذاری محتوا به صورت همتا به همتا است، در این مقاله با نحوه‌ی به وجود آمدن رمزارز آن و کاربردش آشنا خواهیم شد.

بیت تورنت محلی برای تبادل محتوا در اینترنت است که هرچه تعداد کاربران در بیشتر باشد سرعت تبادل نیز افزایش پیدا خواهد کرد. رمزارز اختصاصی این پلتفرم، یعنی BTT، روی بلاک چین ترون (Tron) قرار دارد. کاربران با استفاده از آن، به تداوم حضور در پلتفرم و بالا نگهداشتن سرعت تبادل خود تشویق خواهند شد و حتی می‌توانند از آن کسب درآمد کنند. این پروتکل با داشتن 250 میلیون کاربر فعال، پتانسیل تبدیل شدن به پروژه‌ای امیدوارکننده را دارد. از مجموعه مقالات معرفی رمزارزها:
توکن چیست اتریوم چیست دوج کوین چیست ارز دیجیتال کاردانو چیست بایننس کوین چیست
عناوینی که در این مقاله خواهید خواند: بیت تورنت چیست؟ پروژه اطلس بلاک چین ترون چیست؟ توکن بیت تورنت (BTT) چیست؟ همکاری بیت تورنت و ترون عملکرد توکن بیت تورنت تأثیر BTT بر عملکرد پروتکل بیت تورنت افزایش سرعت انتقال و تبادل در پروتکل بیت تورنت کسب درآمد با به اشتراک‌گذاری محتوا قیمت توکن بیت تورنت عرضه و توزیع توکن بیت تورنت کیف پول (ولت) بیت تورنت از کجا می‌توان توکن بیت تورنت خرید آینده بیت تورنت بیت تورنت چیست؟
بیت تورنت پروتکلی محبوب برای به اشتراک‌گذاری فایل‌های ویدیویی، بازی، نرم‌افزار یا کتاب بر پایه‌ی فناوری همتا به همتا است و در بین کاربرانی که از فناوری تورنت برای به اشتراگ‌گذاری محتوا استفاده می‌کنند، شناخته شده است. مقاله‌ی مرتبط:
تورنت چیست و چگونه از سرویس‌های تورنت استفاده کنیم
این پروتکل در سال 1380 (2001 میلادی) توسط شخصی به نام برام کوهن به وجود آمد و ماهانه 250 میلیون کاربر دارد. برای استفاده از سرویس این پروتکل به کلاینت (نرم‌افزار) مخصوص آن نیاز دارید. یوتورنت (μTorrent) شناخته‌شده‌ترین کلاینت بیت تورنت است. پروژه اطلس بلاک چین ترون چیست؟
بنیاد ترون استارتاپی است که هدفش ساخت اینترنتی کاملا غیرمتمرکز و توسعه‌ دادن زیرساخت‌های لازم برای آن است. رمزارز مخصوص به این بلاک چین TRX و مؤسس آن یکی از اعضای سابق تیم ریپل است. این استارتاپ با خرید بیت تورنت به قیمت 140 میلیون دلار در سال 1397 (2018 میلادی) و معرفی رمزارز بیت تورنت (BTT)، پروژه‌ای با نام پروژه‌ی اطلس را راه‌اندازی کرد. اهداف این پروژه عبارت‌اند از: بیت تورنت باید پلی میان تولید‌کنندگان محتوا و مخاطبان آن‌ها باشد: به نظر تیم توسعه‌دهنده‌ی بیت تورنت، رمزارزها قابلیت حذف واسطه‌ در خرید و فروش میان تولید‌کننده‌ها و مصرف‌کننده‌ها را دارند. در همین راستا، کاربران می‌توانند با استفاده از توکن‌های BTT ارزشی تازه به منابع محاسباتی خود بدهند و در روند تراکنش‌ها از پول سنتی یا فیات استفاده نکنند. مقاله‌های مرتبط:
بیت تورنت به قیمت 140 میلیون دلار به مالک ترون فروخته شد ارز دیجیتال ترون چیست؛ ه‍ر آنچه باید در مورد شبکه و رمزارز ترون بدانیم
فناوری ارز دیجیتال برای جامعه‌ی کاربران تورنت شناخته شده است: چرا که این فناوری در به اشتراک‌‌گذاری، همکاری متقابل و ایستادگی در برابر سانسور سابقه‌ای طولانی دارند. توکن بیت تورنت نقطه عطفی برای پلتفرم‌های غیرمتمرکز آینده است که اهدافشان «ترویج صداقت، حذف سانسور و دریافت پاداش برای مشارکت» است. با توجه به اینکه کاربران پروتکل تورنت درک کاملی از این اهداف دارند و با آن‌ها آشنا هستند، ترون برای وصل کردن کاربران این جامعه در سطحی جهانی، در نقش تأمین‌کننده‌ی زیرساخت این فناوری وارد عمل شد. تبدیل بلاک چین‌ها به فناوری اصلی: توکن بیت تورنت با تبدیل بلاک چین‌ها به فناوری اصلی در جهان برای گسترش سطح دسترسی میلیون‌ها کاربر جدید به بلاک چین و کمک به پذیرش آن مفید خواهد بود. اساسی‌ترین وظیفه‌ی پروژه‌ی بیت تورنت ارائه‌ی انگیزه‌های بازار محور به کاربران برای کمک به ارتقای همکاری آن‌ها است. منظور از این همکاری بهینه‌سازی و افزایش طول عمر گروه‌های اشتراک‌گذارنده در پروتکل بیت تورنت است. توکن بیت تورنت می‌تواند باعث افزایش سرعت به اشتراک‌گذاری در پروتکل آن شود . با استفاده از مدل معرفی شده‌ی بیت تورنت اسپید (BitTorrent Speed)، کاربران در قبال پرداخت توکن‌، به سرعت بیشتر در هنگام دانلود، دسترسی پیدا خواهند کرد. توکن‌ها به پشتوانه‌ی صرافی‌های غیرمتمرکز برای مبادله با رمزارز ترون (TRX) در ولتی اختصاصی ذخیره می‌شوند. توکن بیت تورنت (BTT) چیست؟
توکن بیت تورنت، رمزارزی است که با هدف ایجاد انگیزه‌ برای مشارکت در سیستم بیت تورنت و انجام تراکنش‌های خدماتی در آن ایجاد شده است. این رمزارز مبتنی بر توکن TRC-10 است که در سال 1398 (2019 میلادی) در بلاک چین ترون (Tron) راه اندازی شد. هزینه‌ی تراکنش‌ها در بلاک چین ترون بسیار کم است، بنابراین تراکنش‌ها با قیمت پایین هم در آن به‌صرفه خواهند بود. همکاری بیت تورنت و ترون
به لحاظ فنی هدف اصلی ایجاد توکن بیت تورنت، ترکیب نقاط قوت پروتکل آن و توکن ترون است. نقطه مشترک این دو، تمرکزشان بر فناوری همتا به همتا (P2P) است. در نگاهی کلی شبکه‌های همتا به همتا بسته به موقعیت مکانی، 43 تا 70 درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهند. پروتکل بیت تورنت مدتهاست خود را به عنوان بستری مناسب برای توزیع فایل‌های بزرگ مانند نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، فایل‌های صوتی، بازی‌ها و ... ثابت کرده است. فعالیت ترون نیز بر شبکه‌ همتا به همتا متمرکز است و هدف آن تبدیل شدن به سیستم عاملی جهانی برای دانلود و آپلود بدون محدودیت از هر نوع (از جمله محتوای صوتی و تصویری) است. از آنجا که در حال حاضر پروتکل بیت تورنت تکیه‌گاهی برای این نوع محتوا محسوب می‌شود، جاستین سان ، بنیان‌گذار ترون و مدیرعامل بیت تورنت، این وحدت هدف و فناوری را اینگونه توصیف می‌کند: ترون و بیت تورنت مکمل یکدیگرند و برای ایجاد اقتصاد اینترنتی غیرمتمرکز، به هردوی آن‌ها نیاز داریم. ما به هدف ایجاد مکانی برای داد و ستد نوآوری‌ها و برنامه‌ها در سراسر فضای اینترنت، روی بیت تورنت سرمایه‌‌گذاری کردیم. عملکرد توکن بیت تورنت
هنگام استفاده از پروتکل بیت تورنت، فایل به اشتراک‌ گذاشته شده به قسمت‌های کوچکی تقسیم می‌شود و کاربر با دانلود هر قسمت، آن را در اختیار دیگر کاربران قرار می‌دهد. تبادل این قسمت‌های دانلودی بدون نیاز به حضور سرور بین همه کاربران به‌طور موازی انجام می‌شود.

راه ترقی

در دنیای فناوری تورنت، در دسترس قرار دادن فایل‌های کاربران (سیدینگ) یکی از موارد مهم در حفظ سلامت اکوسیستم است. دریافت رمزارز بیت تورنت به عنوان پاداش می‌تواند انگیزه‌ای برای فعالیت‌ سالم کاربران و در نتیجه بهبود اکوسیستم موجود باشد. ترک کردن سیستم پس از دانلود فایل مورد نظر، مشکل اصلی پروتکل بیت تورنت است. این اتفاق باعث کاهش سرعت و ناپایداری آن می‌شود. دلیل این امر، نبود الزامی برای آپلود و به اشتراک‌گذاری یکسان فایل در حال دانلود است. کاربران می‌توانند بدون هیچ جریمه‌ای سیستم را ترک کنند و با این کار به طول عمر و کیفیت فایل‌های اشتراکی صدمه بزنند. توکن‌های BTT می‌توانند به عنوان انگیزه‌ای برای ماندن کاربران در سیستم به کار روند. این توکن‌ها نه از طریق ماینینگ بلکه با میزان منابعی که کاربران فراهم می‌کنند، به دست آمده و مبادله می‌شوند. تراکنش‌های توکن BTT در بلاک چین ترون صورت می‌گیرد و باعث پیشرفت اکوسیستم آن نیز خواهد شد. با این حال، الزامی به استفاده از توکن BTT وجود ندارد و کاربران عادی می‌توانند بدون هیچ محدودیتی محتوای اشتراکی کاربرانی را که از توکن BTT استفاده می‌کنند، دانلود کنند. در این سیستم و با این عملکرد، سرعت دانلود یا آپلود قسمت‌های فایل‌ها، اهمیتی ویژه‌ای پیدا خواهد کرد. افزایش سرعت انتقال و تبادل در پروتکل بیت تورنت
بسته به تعداد کاربران درگیر در اشتراک‌گذاری یک فایل، سرعت تبادل متغیر خواهد بود و با افزایش تعداد کاربران سرعت دانلود یا آپلود نیز افزایش پیدا می‌کند. مقاله‌ی مرتبط:
با بهترین نرم ‌افزارهای دانلود از تورنت آشنا شوید
برای افزایش کاربران درگیر در این تبادل و ماندگاری آن‌ها، مکانیزمی به نام بیت تورنت اسپید (BitTorrent Speed) به وجود آمد که با استفاده از آن کاربران می‌توانند در ازای پرداخت توکن BTT کاربران دیگر را مجاب کنند که حتی بعد از اتمام دانلود فایل مورد نظرشان، همچنان فایل را در سیستم نگه دارند. برای استفاده از مکانیزم BitTorrent Speed تنها کافی است با استفاده از یکی از کلاینت‌های بیت تورنت، ولت ترون خود را به آن متصل و تراکنش‌های درون‌برنامه‌ای بیت تورنت خود را در آن ذخیره کنید. کسب درآمد با به اشتراک‌گذاری محتوا
دریافت یا پرداخت توکن BTT در ازای تبادل محتوا برای کاربران عادی با منابعی محدود یا سیستم‌های رده پایین آنچنان چشمگیر نخواهد بود، اما از آنجا که این روش کسب درآمد، نیازی به صرف هزینه‌ی زیادی ندارد و تنها با داشتن کیف پول دیجیتال و ثبت‌نامی ساده امکا‌ن‌پذیر است، می‌تواند برای ایجاد انگیزه برای ماندن کاربران ثمربخش باشد. اما این سیستم می‌تواند برای شرکت‌های بزرگی مانند شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات ذخیره‌سازی ابری یا هاستینگ درآمد زیادی ایجاد کند. اقیمت بیت تورنت (BTT)

راه ترقی

توکن بیت تورنت مبتنی بر توکن TRC-10 است، از شبکه‌ی ترون استفاده می‌کند و می‌توان آن را در هر ولتی که از TRX پشتیبانی می‌کند، ذخیره کرد. قبل از انتخاب کیف پول بیت تورنت (BTT) باید تعیین کنید که کدام‌ یک از انواع از ولت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری مورد نظرتان است. در تصویر زیر به هر کدام‌ از این نوع ولت‌ها و ویژگی‌ آن‌‌ها اشاره شده است.

راه ترقی

تا سال 1407، در مجموع، 990 میلیارد توکن BTT در بازار عرضه خواهد شد. که از این تعداد حدود 170 میلیارد به فروش خواهد رسید، 200 میلیارد به صورت ایردراپ عرضه خواهد شد، 200 میلیارد به بنیاد ترون اختصاص داده می‌شود و باقی آن سهم بنیاد بیت تورنت و تیم توسعه آن خواهد بود. خرید توکن بیت تورنت
مراحل خرید توکن BTT همانند رمزارزهای دیگر است و در صرافی‌های زیادی مانند بایننس، هیوبی، بیت‌فینکس و بیت‌مکس معامله می‌شود. این توکن از طریق ولت‌هایی که از رمزارز ترون پشتیبانی می‌کنند نیز قابل دسترسی است. آینده بیت تورنت
با اینکه پروتکل بیت تورنت کاربران زیادی دارد و در بین آن‌ها شناخته شده است اما ارز دیجیتال این پروتکل هنوز در ابتدای راه است و تنها کاربرانی که پیش از این از سیستم آن استفاده می‌کردند با آن آشنایی دارند. تیم توسعه‌ی آن با هدف ارتقای توکن BTT، ثبت‌نام کاربران جدید و معرفی امکانات پروتکل آن، از چند مؤسسه‌ی مالی و سرمایه‌گذاری درخواست کمک کرده‌ است. بیت تورنت در صورت همکاری با پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌ای قادر به حفظ امنیت محتوای آن‌ها خواهد بود و در ازای آن به شناخته‌تر شدن خود نیز کمک خواهد کرد. اگر اخبار مبنی بر امکان همکاری این پروتکل با پلتفرم‌های بزرگ مانند اسپاتیفای (Spotify) حقیقت داشته باشد، می‌توان رشد چشمگیری برای رمزارز آن انتظار داشت. *** این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از ‌دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر ‌عهده بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/285029/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح