راه ترقی

آخرين مطالب

بازیگر سریال «نفس گرم»‌: نمی‌خواستم فقط نقش‌های مثبت بازی کنم فرهنگ و هنر

بازیگر سریال «نفس گرم»‌: نمی‌خواستم فقط نقش‌های مثبت بازی کنم
  بزرگنمايي:

راه ترقی - باشگاه خبرنگاران / محمدصادق برقعی، بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: فاصله بین خود واقعیم و نقش هادی در این نمایش برایم جذاب است.
سید محمدصادق برقعی، بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره موضوع نمایش «خاک سفید» گفت: موضوع این نمایش درباره محله خاک سفید تهران است که اسفند 1379 از موجودیت خود خارج و با خاک یکسان شد. در واقع نمایش «خاک سفید» غربت آن منطقه را نشان می‌دهد که طیفی از آدم‌ها در این محل درگیر مواد مخدر هستند و وضعیت عجیب و غریبی دارند. البته مسئله فقط مسئله مکان محله خاک سفید نیست و در بستر آنجا مسئله ارتباط سه برادر با یکدیگر است که این سه نفر سردسته باند مواد مخدر بودند و برادر بزرگتر به دلیل وقوع اتفاقاتی کشته شده و حالا پس از گذشت روز‌هایی مشخص می‌شود که برادر دوم، برادر اول را کشته است و قصه از همین جا شروع می‌شود.
وی درباره بازی در اجرای نقش خود در خاک سفید توضیح داد: بعد از بازی در سریال «زمین گرم» تلاش کردم نقشی متفاوت با آن نقش را بازی کنم تا برچسب نقش مثبت به من نخورد. هادی در «خاک سفید» چه از لحاظ ظاهری و از لحاظ‌های دیگر با نقشش در سریال «نفس گرم» بسیار متفاوت است. شخصیت هادی بسیار دراماتیک و فاصله اش با صادق برقعی بسیار زیاد و دور است. به نظرم همین فاصله شخصیتی بین خود واقعی و نقشم این نمایش را جذاب می‌کند.

راه ترقی


این هنرمند درباره تاثیرگذاری این نمایش گفت: تاثیرگذاری را باید خود نویسنده و کارگردان پاسخ بدهند اما اگر بخواهم از دید محمدرضا هلال زاده بگویم، خودش بچه محل همین خاک سفید است و دوست داشته که درباره آن متنی کار کند. اما هدف از اجرای نمایش برای اعضای گروه بیشتر یک موقعیت است. برای من خود شخصیت هادی که بازی کردم بسیار مهم بوده و اینکه در وضعیتی مخاطب را قرار می‌دهم که حتی در برخورد چرک عجیب کینه توزانه، نگاه هایمان را تغییر دهیم و خودمان را جای طرف مقابل بگذاریم که شاید از دید فرد مقابل هم دیدگاه وی درست باشد.هم چنین فرم اجرا و طراحی دکور به صورت رئالیستی است که برخی افراد لقب ناتورالیست هم می‌دهند که در این کار هر دو سبک درست است.

راه ترقی


وی درباره مشکلات اجرا و کرونا توصیح داد: این سوال جذابی است؛ یک مسئله کرونا است و بسیاری از این موجود عجیب غریب و ناشناخته آگاهیم و خدا کند از جهان رخت ببندد و واکسن خریداری شود. در جایگاهی نیستم که درباره واکسن غر بزنم. فقط درباره تئاتر صحبت می‌کنم و متوجه این رفتار‌ها نمی‌شوم که چه طور ممکن است هر روز یک برنامه برای تئاتر داشته باشند. در پیک اول کرونا، هنگام تعطیلی سالن‌های تئاتر هیچ کس مخالف نبود اما سوال اینجاست که جماعت عظیم تئاتری در این یک سال و خرده‌ای چه کار باید بکنند؟ جواب این سوال را بالاخره باید فردی بدهد و حتی اگر جواب نداد، بشنود که این جماعت از چه راهی برای گذران زندگی و زنده ماندن ارتزاق کنند؟

راه ترقی


وی افزود: چرا یک نفر در این جریان فکر نمی‌کند و البته انتظاری هم نیست. دوران کرونا برای ما دوران سختی است و جانمان را کف دستمان می‌گذاریم برای مردمی که به تخلیه ذهنشان اهمیت می‌دهند و تئاتر می‌بینند. تماشاگر این روز‌های تئاتر به شدت ویژه است، همین که این ریسک را می‌پذیرد و به دیدن تئاتر می‌آید خیلی خوب است. گرچه شیوه نامه‌های بهداشتی در سالن‌های تئاتر رعایت می‌شود.

راه ترقی


وی درباره انتظاراتش گفت: به صورت مستقیم از هیچ وزیر فرهنگ و ارشادی هیچ وقت هیچ انتظاری نخواهیم داشت. کدام یک از وزرای فرهنگ و ارشاد در این سال‌ها با تئاتر آشنایی دارند؟ این معضلات فرهنگی هنگام رانندگی مردم فکر می‌کنید از کجا می‌آید؟ این را باید از وزیر فرهنگ پرسید زیرا نیازمند کار فرهنگی است. در کشورمان متاسفانه کار فرهنگی اتفاق نمی‌افتد و بودجه‌های تعریف شده حوزه فرهنگ معلوم نیست کجا خرج می‌شود. شاید تئاتر را جزو فرهنگ نمی‌دانند و اصلا شاید تعریف فرهنگ را ندانند. در کشور ما، فقط 4 درصد مردم تئاتر می‌بینند و همین توضیح کافی است که بگوییم فرهنگ چیست و دوستان غر نزنند که مردم چرا تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه هستند. شما فرهنگ را نمی‌شناسید و برچسب فرهنگی می‌زنید.

راه ترقی


برقعی درباره چالش‌های تفاوت نقش بازی در تلویزیون و تئاتر توضیحاتی ارائه کرد: بازی تئاتر و تلویزیون دو دنیای متفاوت است که شکل برگزاری شان مختلف است، اما در ذات یعنی مواجهه من بازیگر یکی است؛ رسیدن من به آن نقش چه در تلویزیون و چه در تئاتر یکسان است. تئاتر در پروسه اجرا کلنجار هر روزه است، نمایش یک چالشی است که همه اش سعی بر خراب کردن و نو کردن آن داریم، اما در کار تلویزیون این اتفاق نمی‌افتد. چیزی که در تصویر تلویزیون ساخته می‌شود و هر روز پرداخت بیشتری می‌شود. در تئاتر به واسطه جذابیتش لحظه‌های زیادی وجود دارد که ما می‌توانیم آن را خراب کنیم و دوباره از نو بسازیم.
وی در پایان درباره فعالیت های آتی خود گفت: در دو نمایش دیگر مشغول بازی هستم و هم چنین به تازگی فیلم کوتاهی ساختم و قصد دارم فیلم کوتاه دومم را بسازم که البته اسم این فعالیت ها را خاک بازی‌های خودم می‌گذارم. البته یک سری پیشنهاد سریالی هم دارم که اگر چالش جذابی باشد دوست دارم در سطح تولید بزرگ مجددا قرار بگیرم. 
نمایش «خاک سفید» به نویسندگی محمود احدی نیا و کارگردانی محمدرضا هلال زاده تا 15 مرداد هر روز در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. سید محمد صادق برقعی، فرید رحمتی، میلاد معیری، مهدی یگانه و نساء یوسفی از جمله بازیگران این نمایش هستند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/288139/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

تمدید قرارداد دی‌جورجی با ایتالیا

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا

کریستنسن: هنوز قرارداد دارم و از بارسلونا نمی‌روم

جنجال در لهستان؛ بازیکن و هوادار به جان هم افتادند!

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تمجید امیرعبداللهیان از ابتکار تاریخی آفریقای جنوبی

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات