راه ترقی

آخرين مطالب

انتصابی از جنس امید- عبدالله رحمانی سياسي

انتصابی از جنس امید- عبدالله رحمانی
  بزرگنمايي:

راه ترقی- فرمانده معظم کل قوا روز سه‌شنبه 26 مردادماه، در حکمی امیر دریادار دوم شهرام ایرانی را با اعطای درجه دریاداری و فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

پس از این انتصاب نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان، رییس مجمع نمایندگان کردستان و فراکسیون اهل سنت در مجلس شورای اسلامی هر کدام در بیانیه های جداگانه‌ای ضمن قدردانی از انتخاب یکی از فرزندان این مرز و بوم به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آن را سرآغازی نوین و نقشه راهی برای سران قوا و سایر دستگاه‌های اجرایی در انتخاب مدیران و استفاده از ظرفیت سایر اقوام ایران اسلامی در اداره امور مملکت و پست‌های کلیدی عنوان کردند.

در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتساب و اینستاگرام نیز خبر انتصاب یک کُردستانی به عنوان فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و اعطای درجه دریاداری از سوی معظم له منتشر شد و بسیاری کاربران در فضای مجازی با انعکاس این خبر، آن را مایه افتخار و قابل تقدیر دانستند.

جمع زیادی از کاربران در فضای مجازی از این انتخاب خرسند و بر این باور بودند که این انتصاب با درایت صورت گرفته و دریادار ایرانی در طول دوران خدمتش در نیروی دریایی موفقیت‌های زیادی کسب کرده و اکنون پس از سالها تلاش و پشتکار به این درجه نایل شده است.

در بین برخی کاربران و برخی کانال‌های وابسته نیز که همیشه بذر نفاق و تفرقه را در بین مردم می کارند، به گمانه‌زنی و انتشار مطالبی مبنی بر غیرکُردستانی بودن امیر دریادار "شهرام ایرانی" تاکید داشتند.

بدون شک حضور یک شهروند کُردستان در یکی از بالاترین رده های نظامی کشور حاصل تعهد وی به آرمان های انقلاب، تخصص و سوابق درخشان گذشته‌اش بوده که امروز مورد اعتماد فرمانده کل قوا قرار گرفته است و این سرمایه ارزشمند برگ زرینی بر افتخارات کردستان در عرصه ملی و نشان دهنده دلبستگی همه اقوام و مذاهب در دفاع از حریم انقلاب و کشور است.

هر چند این برای نخستین بار نیست که جوانان کردستانی موفق به کسب درجه‌های بالا در نیروی دریایی ارتش می شوند و در سالهای گذشته نیز یکی از فرزندان این مرز و بوم به نام مرحوم "احمد سلیمی نرانی" به درجه دریادار دومی نائل آمده است اما انتصاب یک شهروند کُردستانی به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در شرایط کنونی کشورمان می تواند دارای پیام های مهمی باشد.

در شرایط کنونی که دولت سیزدهم کابینه خود را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرده و پس از رای اعتماد مجلس به کابینه، به زودی معاونین وزرا و استانداران انتخاب می‌شوند، این انتصاب می تواند دارای پیام و اهمیت خاصی باشد و برخی تنگ نظری ‌های گذشته در مورد انتخاب مقام‌های کشوری و لشکری از بین اقوام مختلف برداشته شود. 

این انتصاب مانند سایر رهنمودهای معظم له بار دیگر روحیه امید و بصریت افزایی را در بین کردستانی‌ها زنده کرد تا نسخه‌های تفرقه انگیز دشمنان برای مردم این خطه که در آن اقوام و مذاهب مختلف شامل کُرد و تُرک و شیعه و سنی در کنار هم با صفا و صمیمیت زندگی می ‌کنند، باطل شود.

این انتصاب در عرصه بین‌المللی نیز دارای اهمیت است و هم اکنون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ناوهای مختلفی ساخت فرزندان این مرز و بوم از جمله ناوشکن‌های "دنا"، "دماوند"، "سهند" و "جماران" را در اختیار دارد و خرداد امسال یک ناوگروه متشکل از ناو بندر "مکران" و ناوشکن "سهند" برای اولین بار با هدف تقویت توانمندی‌های دریایی ارتش وارد اقیانوس اطلس شد.

این انتصاب در حالی صورت گرفت که هم اکنون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار برای تامین امنیت کشتی‌های باری ایرانی در دریاهای آزاد و بین المللی برای مقابله با تنش‌های دریایی در حال ماموریت است.

به باور کارشناسان این حوزه  مقابله به موقع با هر گونه تهدید و تنش دریایی، تقویت قدرت نیروی دریایی راهبردی ارتش و تداوم حضور مستمر و مؤثر در آب‌های آزاد از جمله مأموریت‌های مهم فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش محسوب می‌شود.

امیر دریادار "شهرام ایرانی" در سال 1346 در محله شریف‌آباد سنندج متولد شد و پس از طی مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی در شهرستان سرپل زهاب، پس از شروع جنگ تحمیلی مقطع متوسطه را در شهر سنندج سپری کرد.

فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش در سال 1364 وارد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر شد و پس از فارغ التحصیلی در رشته ناوبری و فرماندهی کشتی از این دانشگاه، فرماندهی انواع یگان‌های شناور سطحی کلاس سبک و سنگین از جمله ناوچه‌های توپدار، ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیبانی و نیروبر، ناوشکن‌های کلاس الوند و ناو بالگردبر جمهوری اسلامی ایران خارگ را بر عهده گرفت.

دریادار "ایرانی" همچنین دوره‌ کارشناسی ارشد فرماندهی و ستاد را طی کرده و هم اکنون علاوه‌ بر عضویت در هیات علمی در دافوس آجا، به عنوان استاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز به تدریس می‌پردازد.

رییس عملیات منطقه یکم دریایی ارتش (بندرعباس)، رییس ستاد و جانشین فرماندهی این منطقه، جانشینی معاونت عملیات نداجا، معاونت آموزش نیروی دریایی و جانشینی معاونت آموزش ارتش از جمله مسوولیت‌های پیشین وی است.

امیر دریادار "ایرانی" همچنین علاوه‌بر عضویت در هیات رییسه و سخنگویی چندین رزمایش مهم نیروی دریایی و مشترک ارتش، فرماندهی برخی از مهمترین ماموریت‌های ناوگروه‌های ارتش از جمله ماموریت عبور از کانال سوئز در سال 1391 و فرماندهی عملیات متعدد امداد و نجات دریایی را نیز برعهده داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/292515/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

تمدید قرارداد دی‌جورجی با ایتالیا

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا

کریستنسن: هنوز قرارداد دارم و از بارسلونا نمی‌روم

جنجال در لهستان؛ بازیکن و هوادار به جان هم افتادند!

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تمجید امیرعبداللهیان از ابتکار تاریخی آفریقای جنوبی

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات