راه ترقی

آخرين مطالب

قالیباف: گام اول تعامل بین دولت و مجلس با روحیه همکاری برداشته شد سياسي

قالیباف: گام اول تعامل بین دولت و مجلس با روحیه همکاری برداشته شد
  بزرگنمايي:

راه ترقی- «محمد باقر قالیباف» در آغاز نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از نمایندگان که در بررسی رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم با تلاش فراوان،کار فشرده و برنامه‌ریزی‌شده برگی درخشان در کارنامه مجلس یازدهم ثبت کردند، گفت: در روند بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دریک برنامه ریزی منظم برای اولین بار همه نمایندگان با تشکیل 275 جلسه با تمامی وزرا در کمیسیون های تخصصی به صورت مستقیم و چهره و چهره آشنا شدند که این امر نقش مهمی در شناخت دقیق‌تر نمایندگان از وزرا ایفا کرد.

وی اضافه کرد: همچنین با عدم اجازه ورود افراد غیرمسئول، امکان ایجاد حاشیه‌های معمولی که بعضا در دوره‌های گذشته وجود داشت از بین رفت و فضای امن برای رسیدگی به صلاحیت وزرا ایجاد شد و در نهایت در چند روز پر کار در محیطی منطقی و با نظم ویژه فرآیند بررسی و رای به کابینه در صحن علنی مجلس نهایی شد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس برای تسریع در تشکیل کابینه با اعتقاد به اینکه رئیس جمهور مسئول اجرایی کشور است، با رای حداکثری به تیم کاری جناب آقای دکتر رئیسی، زمینه تشکیل دولت قوی را برای حل مسائل اساسی مردم ایجاد کردند.

قالیباف خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم گام اول در تعامل بین دولت و مجلس به خوبی و با حسن نظر و روحیه همکاری برداشته شد. اراده مجلس از روز نخست همین بود و انشاالله به همین ترتیب تداوم خواهد پیدا کرد.

وی افزود: رییس جمهوری و اعضای هیئت دولت نیز در هفته ابتدایی از مسئولیت خود با حضورهای میدانی جدیت خود را در تشکیل دولت مردمی نشان دادند و روح امید را در جامعه دمیدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در پیگیری مسائل اساسی مردم مخصوصاً مباحثی که در زندگی جاری مردم تاثیر دارد مانند مقابله با  آسیب‌های مرتبط با حوزه سلامت و معیشت ناشی از بیماری کرونا، قیمت ارز، حفظ ارزش پول ملی، تأمین کالاهای ضروری مردم با قیمت مناسب، ثبات اقتصادی و توجه به مناطق محروم در کنار دولت هستیم و آماده ایم نیازهای تقنینی دولت را در جهت مصالح مردم برآورده کنیم و برای کمک به دولت، وظیفه نظارتی خود را همدلانه و دلسوزانه در جهت رصد و برطرف کردن نقاط ضعف احتمالی انجام دهیم.

قالیباف با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای کابینه دولت سیزدهم گفت: اتفاق مبارکی که در هفته گذشته صورت گرفت رهنمودهای بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت بود که نقشه راه روشن را پیش روی دولت سیزدهم قرار داد. عمل به وعده ها همراه با تعیین روز شمار از رهنمودهای مهمی است که تجربه نشان می‌دهد می‌تواند علاوه بر امیدآفرینی در مردم، بخش‌های مختلف دولت را وادار به برنامه‌ریزی دقیق از پیشرفت کار کند.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: داشتن پیوست عدالت یکی دیگر از مهمترین فرازهای این نقشه راه بود که ما در مجلس شورای اسلامی خود را مخاطب آن در تنظیم قوانین می‌دانیم. همانطور که در سال اول مجلس  سعی کردیم به این مسئله توجه کنیم، تکلیف خود می‌دانیم که با حساسیت و دقت بیشتر در قانونگذاری ها مخصوصاً در تصویب بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: از همه موارد مهم تر نگاه تحول گرایانه ایشان با تأکید بر عقلانیت درانقلابی‌گری ترجیع بند مهمی بود که علاوه بر اینکه دولت وظیفه دارد در بازسازی مدیریت های اجرایی  کشور آن را به کار ببندد باید  نصب العین همه دستگاه‌های دیگر و جریان های سیاسی و اجتماعی نیز قرار گیرد.

رییس قوه مقننه با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: تحلیلگران دنیا با سلیقه‌های مختلف فرار ذلیلانه ارتش آمریکا را به عنوان نمادی روشن از افول قدرت بین‌المللی آمریکا تحلیل می‌کنند. امروز تجربه دولتمردان و مردم افغانستان پیش روی همه است.

وی خاطرنشان کرد: رها کردن کشور توسط دولت دست نشانده آمریکا در افغانستان، و استقرار بی‌دردسر طالبان در سراسر آن کشور که نتیجه نارضایتی گسترده از 20 سال اشغالگری آمریکا و بی عملی دولت آمریکایی بود به وضوح نشان داد که اعتماد برخی دولتمردان افغانستانی به آمریکا جهت به ارمغان آوردن پیشرفت و امنیت برای کشورشان خطای راهبردی بود.

 قالیباف یادآورشد: بعد از 20 سال حاکمیت یک دولت آمریکایی، علی‌رغم همه فشارها و تصورهای ایجاد شده نه تنها این کشور هیچ پیشرفتی ملموسی در زیرساخت‌های اقتصادی و رفاه عمومی نداشته است بلکه ابتدایی‌ترین نیاز یک جمع مدنی یعنی امنیت نیز در این کشور تامین نشده است.

وی گفت: ملت ایران بر حفظ حقوق دینی و انسانی مردم آن دیار از تمامی نژادها، زبان ها و مذاهب و برقراری امنیت سراسری و پایدار در کشور افغانستان تاکید دارد و نهایتاً اراده جمهوری اسلامی همان اراده مردم افغانستان خواهد بود و ما به آینده این همسایه عزیز خود امیدوار و حساس هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مدافع مردم شریف افغانستان در مقابل تلاش‌های احتمالی قدرت های سلطه گر خارجی به منظور ایجاد ناامنی و بی ثباتی خواهد بود و برنامه های آنها در این زمینه به دقت تحت اشراف قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/296918/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی، راهکار مقابله با کمبود برق؟

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی: دولت کارش التماس به دشمن بود "بگذار نفت صادر کنم"

رایگان، بیت‌کوین استخراج کنید+جایزه (فرصت محدود)

جزییات پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن کارگران

مسی را برای کوپا با پر قو حفظ می‌کنند

آمار جالب مهاجم استقلال خوزستان؛ آسو تایم

گل دوم ایران به بحرین توسط مهدی کریمی

جلسه سرپایی عنایتی با گلزن پیکان

صلح در رختکن بارسا؛ گوندوغان شفاف سازی کرد

گریلیش: فصل خیلی سختی داریم

گل چهارم ایران به بحرین توسط بهروز عظیمی

کونسیسائو: طارمی همیشه متعهد و حرفه‌ای است

ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال

نامه پرسپولیس علیه مصاحبه یک استقلالی

فرید مدرسی خطاب به مهدی فضائلی: فرمان حمله به شما را شاخه ایدئولوژیک جبهه پایداری صادر کرده است

واکنش رحیمی جهان‌آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

محبعلی: بازدارندگی تهران، اعراب را نگران کرده است

فضائلی: توئیتی که امروز از بنده در برخی رسانه‌ها بازنشر شده برای یک‌ سال و نیم قبل است

ضرر سنگین ستاره لژیونر پس از طلاق از همسرش!

این عروس و دامادم که همیشه خدا باهم قهرن!

تو رفاقت آدم فروش نباشیم

می تونی با خانواده ای که باهاشون اختلاف داری راحت کنار بیای؟

سکانس جنجالی افعی تهران درباره مهرجویی

اجرای قطعه «تنها» توسط معروف ترین نوازنده ساکسیفون کنی جی

رکورد جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن شکسته شد

کشف جسد سوخته داخل بشکه اسید

اقدام به خودکشی مرد جوان در متروی تهران

جسم فلزی مرموز در کالیفرنیا، زباله فضایی بود

وضعیت کتابخانه‌های عمومی برای نابینایان

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

نمایش دلقک

دلیل تاکید فراوان رهبری به وحدت چیست؟

مهاجری: وزیر کشور شرایط 1401 را تشدید کرد

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

آنچلوتی 22 رئالی را برای ال‌کلاسیکو به خط کرد

بدترین خبر برای تراکتور در آستانه جام حذفی

هت تریک بدبیاری برای کشتی ایران در دبی!

گل اول بحرین به ایران توسط عدالله سلمان احمد

گل اول ایران به بحرین توسط علیرضا رفیعی‌پور

کری‌خوانی یامال برای رئال؛ سه‌تایی می‌شوید

لغو پرواز ملی‌پوشان تنیس به اردن

گل دوم بحرین به ایران توسط صالح احمد

شکست غیرمنتظره ایران برابر بحرین در نیمه اول

فروش سرخابی‌ها؛ خصوصی‌سازی یا رفع تکلیف؟

گزارش زنده؛ ایران 1 - 2 بحرین

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت پرویز داوودی

دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به‌طور علنی صحبت نکنید