راه ترقی

آخرين مطالب

تصاویر خیره‌کننده از برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد 2021 اقتصاد

تصاویر خیره‌کننده از برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد 2021
  بزرگنمايي:

راه ترقی - مسابقه عکاسی با پهپاد مهم‌ترین رقابت جهانی عکاسی و فیلم‌برداری هوایی است. این رویداد که به یک ژانر عکاسی متفاوت اختصاص داده شده، به‌تازگی برندگان سال 2021 خود را اعلام کرده است.

تریه کولاس عکاسی نروژی است که با ثبت تصویر دسته‌ای از هزاران غاز پا‌صورتی که بر فراز زمین پوشیده از برف پرواز می‌کردند، برنده کلی عکاسی با پهپاد 2021 (اصلی‌ترین مسابقه بین‌المللی عکاسی هوایی) شد. این تصویر با عنوان «ملاقات غازهای پا‌صورتی با زمستان» در مرکز نروژ گرفته شده است و در پس‌زمینه برفی غازهایی را نشان می‌دهد که به سمت سوالبارد در قطب شمال پرواز می‌کنند. ورود زودهنگام پرندگان به احتمال زیاد با تغییرات آب‌و‌هوایی مرتبط است. عکس غازهای پا‌صورتی که از میان ده‌ها هزار تصویر ارسال‌شده توسط عکاسان از 102 کشور مختلف جهان انتخاب شده، همراه با عکس‌های برتر دیگر در هشت دسته‌ی متفاوت در نمایشگاه «Above Us Only Sky» به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه از 23 اکتبر تا 5 دسامبر به‌عنوان بخشی از جشنواره جوایز سیه‌نا که به هنرهای تجسمی اختصاص داده شده است، برگزار خواهد شد. برای دیدن تصاویر منتخب با زومیت همراه باشید.

راه ترقی

عکس برنده سال 2021 عنوان عکس : ملاقات غازهای پا‌صورتی با زمستان نام عکاس : تریه کولاس در بهار هزاران غاز پا‌صورتی که در حال حرکت به سوی خاستگاه و زمین‌های تولید مثل در سوالبارد هستند، در مرکز نروژ مستقر می‌شوند. احتمالاً به دلیل تغییرات آب و هوایی، آن‌ها هر سال زودتر از موعد به این مکان می‌رسند؛ به همین علت اغلب زمین و مزارعی که در آن تغذیه می‌کنند، هنگام رسیدن پوشیده از برف است. تریه کولاس در مورد عکاسی از این صحنه می‌گوید: غازها تمایل دارند از مسیرهای مشابه استفاده کنند؛ بنابراین هنگامی که با پهپاد در انتظار رسیدن آن‌ها بودم، عکس‌هایی مانند این دور از انتظار نبود.

راه ترقی

مقام اول دسته حیات‌وحش عنوان عکس : بازگشت به ماجراجویی نام عکاس : قاسم‌ الفارسی یک لاک‌پشت سبز پس از تخم‌گذاری در لانه‌ی آرامش در ساحل عمان، به سمت آب می‌رود.

راه ترقی

عکس تقدیرشده در دسته مجموعه‌ها عنوان عکس : تراس‌های رنگارنگ نام عکاس : توان نوین تن هر ساله در ماه می و در فصل کاشت مزارع برنج، آب از یک زمین به زمین دیگر می‌ریزد و انعکاس رنگ زمین و ابرهای آسمان را در خود ادغام می‌کند. بازتاب‌های نوری که در سطح آب ایجاد می‌شوند، در ترکیب با یکدیگر تصاویر رنگی هیجان‌انگیزی ایجاد می‌کنند.

راه ترقی

عکس تقدیرشده دسته طبیعت عنوان عکس : روآکانای توانا نام عکاس : جان رود رودخانه کونن از آنگولا عبور ‌می‌کند و از پرتگاه قدرتمندی در مرز نامیبیا از آبشارهای روآکانا می‌گذرد. در این عکس یک درخت جوان بائوباب درحالی‌که آب‌های خروشان روآکانا در اطرافش بیداد می‌کند، استوار به حصار صخره‌ای چسبیده است.

راه ترقی

عکس تقدیرشده دسته انتزاعی عنوان عکس : رویای دالی نام عکاس : ایگناسیو مدم تعادل نورهای سرد سفید در زمین بایر، شکلی شبیه به یک دست هشت‌انگشتی به وجود آورده است که احتمالا سالوادور دالی عاشق آن می‌شد.

راه ترقی

عکس تقدیرشده دسته مردم عنوان عکس : جمع‌آوری آب از بستر رودخانه خشک‌شده نام عکاس : سوجان آدیکاری حدود 263 میلیون نفر در سراسر جهان به منابع آبی ایمن دسترسی دارند؛ اما برای جمع‌آوری آب باید حداقل 30 دقیقه پیاده‌روی کنند یا در صف منتظر بمانند. در مناطق روستایی وظیفه تأمین آب برای خانوارها به‌طور نامنصفانه‌ای بر عهده زنان و دختران است.

راه ترقی

عکس تقدیرشده دسته انتزاعی عنوان عکاس : صفحه شطرنج نام عکاس : سزار گابریل پوپسکو این تصویر یک نمای هوایی از یک ساحل خصوصی در مامایا است. عکاس با دیدن چترهای ترازشده، مطمئن بود هنگامی که سایه‌ها در نقطه مناسب قرار بگیرند، منظره از بالا جالب به نظر خواهد رسید. او برای گرفتن این عکس باید منتظر می‌ماند تا خورشید به اندازه کافی در آسمان بالا برود.

راه ترقی

عکس تقدیرشده دسته حیات وحش عنوان عکس : شکار خرس قطبی نام عکاس : فلورین لدوکس خرس قطبی در حال شکار روی یک کوه یخی در سوالبارد تابستانی.

راه ترقی

مقام دوم دسته حیات وحش عنوان عکس : فست‌فود نام عکاس : ایگور آلتونا این عکس در زامبیا گرفته شده است. دو شیر برادر یک گاومیش را کشتند و پس از یک روز غذا خوردن، بقایای بدنش را به بقیه حیوانات سپردند.

راه ترقی

عکس تقدیرشده دسته ورزش عنوان عکس : وان-شات نام عکاس : لمپسون کارمین بسکتبالیست هنگ ‎‌کنگی، هوی هوان هانگ هیمن، در حال تمرین در مراسم افتتاح زمین ورزشی Siu Hei در 4 جولای 2020.

راه ترقی

مقام اول در دسته شهری عنوان عکس : بیانیه استعاری درباره شهر و زمستان نام عکاس : سرگئی پولتایف یک صومعه 500 ساله در منطقه مسکو و یک نیروگاه بزرگ در پس‌زمینه. بخار برج‌های خنک‌کننده به دلیل یخبندان شدید، بیش‌ از حد معمول متراکم شده است.

راه ترقی

مقام دوم دسته طبیعت عنوان عکس : تقسیم بزرگ نام عکاس : جنسا اندرسون زمانی که ورقه‌های یخ در دریاچه‌ از هم جدا می‌شوند، فرصت کوتاهی برای اکتشاف فراهم می‌کنند. این گستره وسیع یخ با ایجاد یک راه برای ادامه حرکت رو به جلو و حرکت به سوی امید، نگاهی به قدرت و عظمت طبیعت دارد.

راه ترقی

مقام اول در دسته ورزش عنوان عکس : طلا در انتهای رنگین‌کمان نام عکاس : فیل دی گلنویل

راه ترقی

عکس تقدیرشده دسته مجموعه‌ها عنوان عکس : زیستگاه نام عکاس : هنریک مورتا این مجموعه درباره معماری بشری است که از طبیعت برخاسته. طبیعت در بهترین شکل خود با یک تماس انسانی، تعادل را به صحنه اضافه کرده است. سرزمین‌های رترکیبیایی که انسان‌ها توانسته‌اند به آن‌ها پا بگذارند و زندگی کنند. مقاله‌های مرتبط:
تصاویر هوایی زیبا از مناظر چین تصاویر جذاب با ویرایش‌های سورئال
من یک عکاس طبیعت هستم و بیش از ده سال است که جستجوی زیبایی طبیعت ناب یکی از اهداف اصلی زندگی‌ام بوده. در امتداد این مسیر، چندین بار با پیدا کردن تعادل بین چشم‌اندازهای طبیعی و عناصر انسانی، تعجب‌زده شده‌ام. دیدن این صحنه‌های متعادل و زیبا معمولاً رایج نیست و هنگامی که این اتفاق می‌افتد، باید کمی وقت بگذارید تا به آن فکر کنید. ایده مجموعه من این است که از چشم‌‌های شما دعوت کنم تا همه عناصر این ترکیبات پیچیده و نحوه تطبیق آن‌ها با یکدیگر را درک کنند.

راه ترقی

عکس تقدیرشده دسته عروسی عنوان عکس : عروس طبیعی نام عکاس : کریستوف کراوچیک قدرت طبیعت! دریاچه، درخت و یک عروس فوق‌العاده شجاع. یک صحنه انتزاعی همراه با زیبایی طبیعت و آب و هوای فوق‌العاده پاییزی. *** امیدواریم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. نظر شما در مورد این تصاویر هوایی زیبا چیست؟ کدام تصویر را بیشتر دوست داشتید؟ دیدگاه خود را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/300327/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

گل سالم الدوساری به العین

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

چه کسی می داند...

جت شخصی چند؟

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

خیال کورتوا راحت است؛ لونین به خوبی جایم را پر کرده

عقب‌نشینی یوفا؛ لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد

پایان پیولی؛ زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد

عذرخواهی کارلوس کی‌روش از خسرو حیدری!

سیو برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خسرو حیدری: رفتن به سپاهان اشتباه بود!

کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز

ناراحتی لامینه یامال پس از گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!